Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

raf

weer mooi werk hé amaj daar geraak ik nooit aan denk ik

wel een oplossing gevonden voor de overweg bewaking op de bakken
ik ga ze aan een buis boven de weg hangen
of is dat niet de normale gang van zaken als er geen plaats is om ze te zetten
ik ga eens googelen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Floris

ow dat kwam wel voor in nederland, maar dan wel als aanvulling op lichten opzij. Eigenlijk past het ook altijd wel, in dit geval gewoon aan een huis geknoopt naast de weg....
op een foto van de overweg in de rue de boncelles lijkt er in 1935 (naast overwegbomen) wel een soort lichtbak inderdaad aan een buis boven de weg te hangen, maar geen lichten opzij. op een foto rond 1960 geen lichtbak meer, alleen bomen, ook geen lichten naast de weg. op een foto van rond 1980 wel lichten naast de weg en ze zijn een beetje groezelig dus ze hangen er al even, dus die zullen ergens in de jaren 60-70 opgehangen zijn.
Je kan dus eventueel als je wat ouder tijdperk rijdt de boel gewoon weglaten.



raf

floris het is deze situatie waar ik dus met het probleem zit

of er boven aan een paal of anders langs de kant maar dan moeten ze wel heeel schuin gezet worden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Floris

ja gewoon een bord langs de weg zetten, flink schuin, en eerder al wat waarschuwingsborden. Het ziet eruit als een zijspoor en niet echt een hoofdweg, bovendien een stoomloc dus het tijdperk voordat er overal lampen stonden dus komt t allemaal niet zo nauw lijkt me.

raf

het is een stuk weg wat van een laadkade komt en inderdaad de rest is rangeer terrein
dus gewoon een bord enkele kruising
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

't is dan zelfs alleen voor volk dat weet wat ze daar komen doen, en principieel dus weten waar ze moeten op letten.
Een kruis zal wel genoeg zijn, in zoverre het zelfs echt nodig is.
Je kan ook aan de andere kant een algemeen aankondigingsbord zetten dat waarschuwt voor meerdere niet aangegeven spoorwegkruisingen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SirGresley

Rafke,

Recht voor dus langs de wissel, voor de struik.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Floris

zo, broertjelief heeft me een schakelingetje geknutseld dus de bus is nu op inzittenden na wel zo'n beetje af!

klikt u op eigen risico    V
85caa90f-2bb6-4ff9-9bcd-91251437ac63 by Floris Dilz, on Flickr

Floris

Zo, maar weer es een rondje langs de baan... her en der is wat detail bij gekomen, heb wat olieverf tegen de buitenkant van de wagenwerkplaats gesmeerd en ondertussen nog wat meer detailrommel in cad geklopt, wat later nog wel zal opduiken.
Voornaamste vooruitgang dit weekend was toch wel de knipperlichtschakeling voor de bus en dat ik eindelijk eens wat enigszins definitieve bedrading voor de verlichting onder de baan geknoopt heb want dat hing pas 2 jaar ofzo met een zooi klemmensnoertjes en eigenlijk miste ik die klemmensnoertjes wel bij operaties aan onwillige locs enzo.

hierboven is al te zien wat je boven de plaat ziet, hier de schakeling in volle glorie. Geen idee hoe t werkt maar hij doet t.  8) (kwam er tot nu toe altijd mee weg gewoon te besluiten dat electronica moeilijk is en dat iemand anders dat maar moet oplossen en ik ben van plan dat zo lang mogelijk vol te houden  ;D)
IMGP2664 by Floris Dilz, on Flickr

De bedrading is voor de rest ook ongeveer van t niveau geen idee hoe t werkt maar het werkt dus t zal verder wel. 8)
IMGP2632 by Floris Dilz, on Flickr



Goed, dan de rotzooi bovenop...

IMGP2661 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2658 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2657 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2651 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2650 by Floris Dilz, on Flickr

en maar weer es buiten kieken

IMGP2628 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2618 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2614 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2607 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2600 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2598 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2609 by Floris Dilz, on Flickr

Zo, dat was m weer voor t weekend. Morgen afwassen ofzoiets. ???

SuSke

nu doet ie 't weer...  :P :P :P :P :P :P

En verder over wat zich aan de onderkant afspeelt, "ieder zijn ding" zou ik zo zeggen en zolang jij je er maar gelukkig bij voelt en die ander die het voor je klaar speelt er ook gelukkig mee is  :D :D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Chrisrail

#2726
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

mahtoska1

En de details blijven maar komen. Ongelooflijk gewoon!

Decapod

Heerlijk, die oude matras. Wat zou daar allemaal op gebeurd zijn ...  ;D
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

raf

zot niet te doen
als je dit ziet dan stop je zelf met bouwen en gooit alles in de vuilbak
man man echt mooi

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.