Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

svvander

Citaat van: doomslu op 01 mei 2020, 17:29:59 PM
Citaat van: svvander op 01 mei 2020, 13:08:53 PM
Op de foto aan de overweg zit wel een discripantie (nu we toch moeilijke woorden gebruiken); de bus die stilstaat past niet het era van de andere wagens. Nu ik dan toch de tijd had om te epibreren viel mij ook op dat er hier veel mensen inspelen op de afasie van andere mensen. Dit op het randje van bassesse. Voor sommigen is dit blijkbaar soterisch. Terwijl het misschien maar prolegomena zijn.  8) ;D :-X
Sommige mensen zitten op een vrije dag veel te vroeg aan de apero...  ;D

Toen nog niet... al was het wel ergens op de wereld al apero-time.  ;D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Floris

Zo, t weekend is nog maar net van start maar hier alweer de update, want vandaag was wel een redelijk grote mijlpaal: eindelijk de leidingbrug in de verf! Nou was overal de verf op dus dan maar de laatste klonterige restjes op botte motivatie door de verfspuit stompen met ter motivatie filmpjes van paden door een bos heen beuken met ouwe bulldozers op de achtergrond, meer geweld en dieselwolken is het antwoord op alles.  8)

Dr moet dus nog van alles qua details, weathering etc, maar we zijn nu officieel van het stadium van de ongeschilderde brol af.
IMGP2167 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2181 by Floris Dilz, on Flickr

de overweg op t bedrijfsterrein heeft nu ook wat lampjes. Vaag sketchy ding zonder witte lamp zoals in t echt.
IMGP2171 by Floris Dilz, on Flickr

hoi, we komen naar de modelbaan kijken. Oh jammer dat kan niet er zit een buis in de weg.  8)
IMGP2182 by Floris Dilz, on Flickr

klein gepruttel van vorig weekend: overal wisselstellers neerzetten. Ze doen t. Meteen maar een kwastje geel langs gehaald, eigenlijk vooral om te zorgen dat ik ze zelf niet steeds zit te pletten.
IMGP2178 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2184 by Floris Dilz, on Flickr



en omdat ik nog steeds hopeloos ben met filmen maar toch even wil vieren dat de buizen grijs zijn een paar filmpjes! 8)
Klik maar op de plaatjes, nouja, soortvan op eigen risico maar t komt uit een goed hart moet je maar denken.
IMGP2164 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2165 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2179 by Floris Dilz, on Flickr

Goed, rest van t weekend bier drinken en uit t raam schreeuwen ofzo.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Chrisrail

#2568
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

mardig23

Hey Floris, ik zou weer lyrische woorden van bewondering kunnen neerpennen (want het is echt erg proper gedaan, of vuil, allé, je begrijpt het wel zeker), maar ik ben al even bier aan het drinken en door het raam aan het schreeuwen ;D
Mvg Karl

Floris


Citaat van: mardig23 op 09 mei 2020, 20:25:48 PM
maar ik ben al even bier aan het drinken en door het raam aan het schreeuwen ;D
heuj!  8)

mahtoska1

Fantastisch werk Floris! Elke update in dit draadje is een feest.

SuSke

Wat is er nog over te zeggen...



Werk van een Meester
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pierre

Het is weer meesterlijk werk Floris en werkelijk schitterende plaatjes die je er van geschoten hebt. Top! ;)
Groet Pierre.


Cord

Het zal waarschijnlijk gezichtsbedrog zijn, maar zie ik in mijn verbeelding nou steeds meer lampjes verschijnen?


Luikse Staalindustrie bij nacht?  :o
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Dreha

Gewoon weg schitterend, weet niet goed meer welke superlatieven ik nog moet gebruiken.
Want naar mijn gevoel is het nog gedaan dus het gaat nog beter worden ook al is dat bijna ondenkbaar.
Het blijft gewoon fantastisch om naar te kijken, zo echt. Waaauuwwww.

Floris

Dank, jongens! Nou, ben nog steeds niet van plan er een nachtbaan van te maken, dus geen zorgen voorlopig. Wat ik wel heb gedaan was eens wat olieverf tegen die pijpen aan kletsen. Heb al vaak zat laten zien hoe dat gaat, dus gewoon maar weer meer sfeerplaatjes, nu er steeds minder is dat de boel in t honderd stuurt qua ongeweatherdheid enzo.... natuurlijk de vaste plaatjes... locje op overweg, deuren van de wagenwerkplaats etc... en wat "lege" plaatjes want das ook weleens leuk, je hebt geen knalgele trein meer nodig om de andacht van ongeverfd messing af te leoden.
Eerst maar es een overzichtje:
IMGP2249 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2226 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2241 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2317 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2260 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2194 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2188 by Floris Dilz, on Flickr

en mn persoonlijke favoriet, qua sfeertje
IMGP2233 by Floris Dilz, on Flickr

Gerolf

Fantastisch  8)  :P

Bij zulke kwaliteit heb ik de vervelende neiging om te gaan zoeken:
  "waar zijn er dingen die verraden dat het om modelbouw gaat"
... en het kost verdorie veel zoektijd ...  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

Wat kan je nog meer zeggen dan: "wauw" en "fantastisch. Hoe kan ik anders of beter omschrijven? Het blijft geweldig ol naar te kijken.

Stiekem denk ik dat je gewoon foto's van het eggie op het forum zet.  :D ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michiel

Dit is een kwaliteit van modelbouw dat ik nog nooit eerder heb gezien. Komt er bij de herkenbaarheid, want op internet vind je wel verbluffende modelbouw, maar dit is zo vreselijk dichtbij. We hebben het de afgelopen jaren samen beetje bij beetje zien groeien, en toch blijft dit steeds weer verbazen. Ik blijf erbij: dit is wereldklasse.

Floris, bedankt om je werk met ons te blijven delen met deze wekelijkse foto-updates.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)