Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

stoomlokje


Metpetergaathetbeter

verstomming steeds maar opnieuw en opnieuw.
Een van de smaakmakers van dit(en andere) forum/fora. Enkelen hebben het talent het iets echter/geloofwaardig te bouwen/brengen en U behoort zeker tot dat groepje die steeds die Crème de la Crème aanbiedt ;)

Jappy

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Floris

Dank allemaal, fijn dat jullie t nog dusdanig leuk vinden na al die jaren, word dr zowat verlegen van.  :-[ :P

Citaat van: Herwig op 28 april 2020, 14:28:24 PM
Subsidie aanvragen bij de Waalse gewestregering, voor het vastleggen/documenteren van Industriëel Erfgoed  ?   
Tja, ik zie ze liever t geld in t echte spul steken, maar ja, dat is uh... moeizaam. En ach, als je daar een beetje om je heen kijkt is dat ook wel weer begrijpelijk. Evengoed wel zonde. :-\

Floris

Nou, vandaag was gewoon een werkdag, nog even wat artitec-prototypes afmaken thuis... spul dat al in neurenberg te zien is geweest maar nu met definitieve onderdelen enzo, en nouja, als t spul er dan toch staat kun je net zo goed gewoon voor de lol nog even fotootjes maken op de baan, nietwaar. Hier dus niks nieuws maar alleen schaamteloze artitec-reclame.  8)
IMGP2150 - Copy by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2099 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2111 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2113 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2125 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2155 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2160 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2163 by Floris Dilz, on Flickr

Goed, na t weekend weer wat nieuws!  ;)

Cord

Ach, daar is niks schaamteloos aan.
En aan kleur bekennen daar is ook niks mis mee.
Mooie kleuren trouwens.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

DFS

Die eerste zwart wit foto is subliem! En die Volvo bulldozers hebben wel iets...

Gerolf

Het is gewoon een fantastisch decor voor een photoshoot  ;)  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

Citaat van: DFS op 01 mei 2020, 06:54:57 AM
En die Volvo bulldozers hebben wel iets...

Niet alle koeien noemen Blaar, Sven
Zoiets noemt een "Pay-loader" Googl het maar eens
Een Bull-dozer is iets helemaal anders, Googl ook maar eens

Ik weet het, mierenneuken noemt men dat...trouwens, knap werk weeral Floris! 8)

;)

Floris

BAKLASTAREN. Zo heet dat.  8)
Zoiets als achterlader, want de eerste versies waren ook letterlijk een achterstevoren gezette trekker. Deze zijn al een stapje verder maar dr zitten nog wel trekkeronderdelen in.

Rangeerduivel

Citaat van: Floris op 01 mei 2020, 12:31:34 PM
BAKLASTAREN. Zo heet dat.  8)

Bij Volvo...in het Zweeds dus. ::)
Zo kunnen wij nog een tijdje door gaan! 8)
Ik heb er in een vorig leven zelfs zo ééntje gehad, maar geen Volvo, het was een Allis Chalmers
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.allischalmers.com%2Fforum%2Fsearch-for-a-tlb_topic49997.html&psig=AOvVaw0f2dkKYtyfB1alWC07NnFH&ust=1588417344006000&source=images&cd=vfe&ved=2ahUKEwjjmNDtwZLpAhWLr6QKHQHQBf4Qr4kDegQIARBJ
Naar beneden scrollen tot 12e post en dan terug on topic!

;)

svvander

Op de foto aan de overweg zit wel een discripantie (nu we toch moeilijke woorden gebruiken); de bus die stilstaat past niet het era van de andere wagens. Nu ik dan toch de tijd had om te epibreren viel mij ook op dat er hier veel mensen inspelen op de afasie van andere mensen. Dit op het randje van bassesse. Voor sommigen is dit blijkbaar soterisch. Terwijl het misschien maar prolegomena zijn.  8) ;D :-X
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Citaat van: svvander op 01 mei 2020, 13:08:53 PM
Op de foto aan de overweg zit wel een discripantie (nu we toch moeilijke woorden gebruiken); de bus die stilstaat past niet het era van de andere wagens. Nu ik dan toch de tijd had om te epibreren viel mij ook op dat er hier veel mensen inspelen op de afasie van andere mensen. Dit op het randje van bassesse. Voor sommigen is dit blijkbaar soterisch. Terwijl het misschien maar prolegomena zijn.  8) ;D :-X
Sommige mensen zitten op een vrije dag veel te vroeg aan de apero...  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *