Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

DFS


Tothebeach

Citaat van: Floris op 17 maart 2020, 00:08:11 AM
IMGP1626 by Floris Dilz, on Flickr

nog heel veel te doen maar langzamerhand wordt t wat...

...
...


Wat een superresultaat Floris!
En zo nieuw.....

Groet,
michel



svvander

Als je deze zou posten op een website over treinen... met als tittel werkplaats medio jaren '80 ergens in Wallonië: ik denk dat er niet veel zouden zijn dat kunnen zeggen of het echt of modelbouw is.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Thommy

Brug is wel erg proper. Te proper, als ik zie waar ik gewerkt heb en nu werk. Laag stof om u tegen te zeggen. En meestal hangt er ook een sticker op van een firma, bv deman ofzo.

Maar ik blijf erbij. Het is echt wel de referentie uw maquette
Greetz

Thommy

Floris

Dank, mannen!
Enne, tis allemaal pas de eerste basislaag verf, dus proper, dat kan kloppen, al is de kraan (bouwjaar 1982) ook nu in t echt nog behoorlijk proper. Ik verwacht niet dat ze veel gewassen werden dus ik neem aan dat ze er in 1988 nog erg netjes uitzagen. De merknaam stond helaas net aan de afgezaagde kant dus nouja, misschien knijp ik een oogje dicht en komt die er alsnog op (TAKRAF in dit geval)
Ben nu bezig de profielen op t plafond te kwasten. pfffft.  :-X ;D

Floris

Nou, terwijl iedereen zich thuis zit te vervelen (nouja, zie overal berichtjes dat t blijkbaar heel erg is) had ik t nog behoorlijk druk met thuiswerk, maar toch weer een berichtje.
Heb nu eindelijk t grote dak ook in de verf staan, dr zijn een hoop leidinkjes bijgekomen en dr hebben er een stel een kleurtje. Weer een paar plaatjes...
IMGP1682 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1676 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1671 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1668 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1654 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1678 by Floris Dilz, on Flickr


Voorlopig nog wel even verder met al dit soort klein gerommel dr in, daarna alles een beetje aan elkaar weatheren, maar dr komt al wel een sfeertje in toch?

SuSke

'k zou het zo zeggen ja dat er stilaan een sfeertje inkomt ja...  8) 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Citaat van: SuSke op 30 maart 2020, 00:01:04 AM
'k zou het zo zeggen ja dat er stilaan een sfeertje inkomt ja...  8) 8) 8)

Ja dat begint te komen he...   8)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mahtoska1

Citeer... maar dr komt al wel een sfeertje in toch?
Nu je het zegt, ik zie het ook. ;D
Prachtig gewoon!

Kautenbach


Michiel

Citaat van: Floris op 29 maart 2020, 23:07:15 PM
...maar dr komt al wel een sfeertje in toch?
Ik wist niet wat het was, maar nu je het zegt,...  ::) ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

TBCédric

Floris, ja man... wat een sfeertje en wat een resultaat! Het is altijd weeral genieten als je een update plaatst!
Ik herinner me nog onze eerste gesprek en de stand van zaken toen bij de vorige Modelspoorexpo.

Man, wat blijft dit geweldig project toch gestaag uitgroeien tot een supertopper! Want gewoon een topper is niet genoeg krediet! Nu ga ik terug verder blijven genieten in stilte.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

sdz1976

Man man man wat een geduld , creativiteit, genialiteit en geschiftheid in 1 persoon vertaalt in dit



Grtz,


Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris

Dank, jongens!

Inmiddels weer wat verder zitten keveren... nog wat buisjes dr bij, een hoop meer detailschilderwerk, ramen afgemaakt zover ik etswerk had (zie je geen bal van op de foto's, wel veel werk), allerlei artitec-overschot omgebouwd tot detailrommel voor in de werkplaats... Het voorste stukje begint al een beetje ingericht te geraken. Heel snel gaat t niet, maar wel leuk om te doen!
IMGP1721 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1765 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1752 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1749 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1730 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1755 by Floris Dilz, on Flickr