Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

vyncky

Interessante tip Floris! Dat faller lijmbusje ;)

Ik zou enkel op de hoofdsporen ballast doen. De rest in de sintels leggen. Die hadden ze daar genoeg ;)


Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Floris

ja, met faller of uhu-flesjes gaat t vast ook, deze was van revell. Bij die revell-dingen heeft de dop trouwens omgekeerde schroefdraad.  ???

Citaat van: vyncky op 16 november 2019, 17:59:46 PM
Ik zou enkel op de hoofdsporen ballast doen. De rest in de sintels leggen. Die hadden ze daar genoeg ;)
...en dat is dus ook precies wat ik gedaan heb. 8)

Floris

Nou, na een kleine ramp afgelopen nacht (zand met lak was nog niet helemaal droog maar toch met verf erop lopen klooien natuurlijk, nouja, het bobbelde meteen netjes van de plat af zoals je wel kan bedenken maar dat bedenken gaat achteraf blijkbaar een stuk beter ::) ) de boel maar weer verder zitten bekliederen, stuk niet meer te redden zand opnieuw gedaan met grijs gruis zoals in t echt, heb een vermoeden dat t uiteindelijk beter wordt dus eind goed al goed.

IMGP1450 by Floris Dilz, on Flickr

Omdat de boel nu maar voor de helft in elkaar zit en er een stuk achtergrond weg is zijn er ook wat plaatjes te schieten die anders niet echt gaan lukken, dus daar maar even gebruik van maken.
IMGP1458 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1437 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1438 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1439 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1440 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1443 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1444 by Floris Dilz, on Flickr

op de voorgrond het grijze spul waar ik het over had. Vind t zo best aardig eigenlijk.
IMGP1447 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1448 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1452 by Floris Dilz, on Flickr


ik overweeg een beetje een gaatje in de achtergrond te boren onder t viaduct, gewoon voor dit standpunt.
IMGP1454 by Floris Dilz, on Flickr


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mahtoska1

Ongelooflijk prachtig allemaal.
Ik heb wel 1 opmerking bij de spoorovergang. Ik ben hier wel niet in thuis. Maar ik vraag het toch maar omdat ik zelf bezig ben met een Z baan naar Belgisch voorbeeld.



Is het normaal dat de asfalt tot tegen de sporen gelegd werd? Ik heb hier een beetje onderzoek naar gedaan en bij de meeste spoorweg overgangen zit er tussen de spoorstaaf en het asfalt nog een houten balk.



Floris

Oh, het zou niet onlogisch zijn om er een balk tussen te stoppen... Bij de NMBS doet men dat ook vast netjes, maar bij de betreffende overweg (die ik dan weer niet echt precies heb nagemaakt) was t me niet opgevallen. Of er zijn alweer reparatiestukjes over het hout heen gekledderd.
https://www.google.com/maps/@50.603504,5.5345844,3a,18.2y,1.18h,70.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1suWfPeozd1uZw09vo_xtU1A!2e0!7i13312!8i6656

Andress24

In vergelijking met de echte toestand ziet jouw asfalt er dan weer te proper uit!  ;)
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Floris

tis dan ook 30 jaar geleden... toen was t net nieuw  8)

Kautenbach


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Andress24 op 17 november 2019, 20:27:27 PM
In vergelijking met de echte toestand ziet jouw asfalt er dan weer te proper uit!  ;)
maar die zal er toen nog niet zo lang gelegen hebben, vandaar.....

OlivierV

Ik vind het best aardig gelukt Floris!
Het geheel komt zo nog een beetje meer tot leven.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

#2351
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Jappy

Het was al een indrukwekkend project met enkel de gebouwen, maar nu met de grondbedekking en ballast begint het écht tot leven te komen. Fantastisch werk Floris!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn


SuSke

Weerom plaatjes om gewoon stil van te genieten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.