Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Cord

Buitengewoon prachtig, indrukwekkend schilderwerk.
Wat ik mezelf wel een beetje afvraag: hoe de fok kom je bij die gebouwen, staan die nog los op de ondergrond of moet je over al die andere bouwwerken heen hangen om ze te schilderen?
En kun je eens een keer wat meer stap-voor-stap foto's laten zien? Dat zou wel eens een insprerend en vooral educatief feestje kunnen worden... voor mij in elk geval wèl.  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Floris

Dank allen!

Wim, de boel kan nog uit elkaar, dus schilderen valt wel mee. Ik beschrijf nu niet meer zo in detail hoe het schilderwerk gaat omdat ik dat eerder in dit draadje al een paar keer gedaan heb, via de index van t draadje die alweer ruim lang niet is bijgewerkt wel te vinden: https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,22026.msg406207.html#msg406207

vanaf hier bijvoorbeeld:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,22026.msg312548.html#msg312548

Floris

in t kader van zoek de verschillen vandaag weer een dagje verder zitten piemelen. beetje verf, wat raampjes plakken etc...
IMGP1349 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1352 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1354 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1356 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1350 by Floris Dilz, on Flickr

Kautenbach

.... ziet er niet uit.........




;D ;D ;D :o




(.....euhm, ja......ik probeer es iets ........man man..... klasse weer)

SuSke

Weerom knap gedaan voor dingen die je later niet meer ziet.

En omdat je het niet meer ziet later: je bent een ligger tegen de gevel vergeten aan het afdak om de dakplaten te bevestigen  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 30 september 2019, 09:26:08 AM
Weerom knap gedaan voor dingen die je later niet meer ziet.En omdat je het niet meer ziet later: je bent een ligger tegen de gevel vergeten aan het afdak om de dakplaten te bevestigen  ;D ;D
voor deze man kun je echt niks verbergen hé ?  ;D ;)
Opnieuw is de werkelijkheid een beetje dichterbij  ;)

Herwig

#2256
Wat een niveau van  'huisjes bouwen'  .

En er werken op de eerste verdieping durvende kantoorbedienden,  die hun vensters op een kier hebben geopend.
Nu maar hopen dat de   'levenslucht'   in die toch niet zo propere buurt ,  meer goed doet dan kwaad .

Pierre

Groet Pierre.



Cord

Als ik foto's van mijn projecten maak dan is dat voor mij een manier om de foutjes te ontdekken die ik met het blote oog vaak niet zie. Maar bij jou is dat blijkbaar een manier om te bevestigen dat alles domweg, gewoon, helemaal, perfect klopt.


De hele sfeerbeleving van jouw bouw kunstwerken doet mij een beetje denken aan de Netflix-serie Peaky Blinders.
Foto BBC
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Floris

Dank, mannen!
@Frans: klopt, die bovenste lat ontbreekt! heb ik toen helemaal omspres gedaan, en inderdaad, je ziet t straks niet echt, dus ik vond dat ik er wel mee weg kom. Voornaamste reden is heel simpel: er zitten kleine pinnetjes aan de spanten van t afdak gesoldeerd, die pinnetjes gaan de muur in en zijn best belangrijk voor de positionering van t geheel. Bak ik die bovenste lat er nog op dan stook ik ook die pinnetjes waarschijnlijk weer los, en zie ze dr dan maar eens precies zo weer aan te krijgen. Was mij t risico en gedoe niet waard.

@Herwig: tussen 1988 (mijn jaar) en 2008 is er nauwelijks wat gesloten in Luik, dus eigenlijk viel het toen relatief al enigszins mee qua gore lucht daar, toen draaiden alleen HF6 en B nog en de cokesfabriek in seraing, staalproductie was al 100% naar chertal gegaan.
15 jaar eerder moet het wel ruig geweest zijn, toen was het nog gewoon met 3 cokesfabrieken tegelijk vlammen (seraing, ougree en flemalle), 3 moderne hoogovens (HF5 en 6 esperance, HFB ougree) en een stel oudere kleinere (HF5 ougree, HF1, 2, 5 en 7 cockerill en bij esperance 1 t/m4 sputterde ook nog wat) en de LDAC-staalfabriek in seraing en de thomasstaalfabriek in ougree stonden nog mooie oranje wolken uit te blazen.

@Kris: dank! Als je nog meer van die links vindt, mik ze gerust hier!

@Wim: Das niet voor het eerst dat ik die vergelijking met peaky blinders hoor. Misschien toch eens naar kijken, al gaat dat wel weer ten koste van de modelbouwtijd. Of achter de hand houden voor als ik griep heb, denkelijk beter tijdverdrijf dan de laatste dagen want zit nu thuis met griep en had besloten dan maar net zo lang chemtrail, haarp en andere complotfilmpjes op youtube te gaan kijken tot ik erin zou gaan geloven maar t enige dat ik ervan begrijp is dat je enorme kwalen krijgt van aluminiumvergiftiging door chemtrails en je een aluminiumhoedje op moet zetten tegen hersenspoeling door HAARP, het leven wordt daar dus ook niet overzichtelijker van.
Nouja, half uurtje geleden maar weer es wat CAD aan geslingerd, dus voorlopig ben ik weer van dat geleuter af.
Oh en wat foto's ter controle betreft, das ook voor mij een veelgebruikte en heel waardevolle methode, dus reken maar dat ik op een foto andere dingen zie dan jullie, en dat écht niet elke foto flickr haalt, zegmaar. Zo flauw ben ik dan wel weer.  :P

Floris

#2261
tis zo grauw buiten dat t in de kantoren in ougree ineens wel erg lekker warm en gezellig lijkt...

DSC_1564 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_1565 by Floris Dilz, on Flickr

beetje van preiser, beetje van me eige...

DSC_1560 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_1561 by Floris Dilz, on Flickr

en omdat de foonfotootjes toch eigenlijk wel geinig waren ook maar eentje met een echte camera
IMGP1371 by Floris Dilz, on Flickr

adrievans

Citaat van: Floris op 06 oktober 2019, 17:10:37 PM
tis zo grauw buiten dat t in de kantoren in ougree ineens wel erg lekker warm en gezellig lijkt...



DSC_1561 by Floris Dilz, on Flickr




als je alles zo gedetailleerd maakt is het toch jammer dat je de stoel en het ventje met van die mega drupples lijm vastzet
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Floris


sdz1976

Dit is weer genieten Floris man  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1