Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Thommy

Doet me denken aan de garage van m'n oma waarin m'n nonkels vroeger aan auto's sleutelden  ;D de eeuwige TL-lamp.
Nu, tis wel wat ordelijker dan hun garage toen. En ordelijker dan 1 van m'n nonkels z'n werkkot nu
Greetz

Thommy

Kautenbach


Floris

Citaat van: Thommy op 23 augustus 2019, 08:11:01 AM
Nu, tis wel wat ordelijker dan hun garage toen. En ordelijker dan 1 van m'n nonkels z'n werkkot nu
tis dan ook nog niet klaar  :P

Jappy

Floris je bent gek om dit allemaal zo gedetailleerd te maken... Maar op de meest positieve manier die er mogelijk is! ;D
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

modelbaanHO

Citaat van: SuSke op 23 augustus 2019, 00:02:43 AM
like it...  8) 8)
Ik ook.
Ongelooflijk hoe je die sfeer in model kan creëren en weergeven.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Michiel

Fascinerend... inispirerend... admirerend  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pierre

Groet Pierre.


Floris

Dank allen!

Ben weer wat verder met the wonderful bus, daarover meer in zn eigen draadje, al kan zo'n sfeerplaatje hier ook geen kwaad:
IMGP1241 by Floris Dilz, on Flickr

ondertussen op de modelspoorbeurs een zooi rietze transits gescoord want cockerill sambre had daar een stel; van, eentje staat er nog steeds in chertal op het spoor. Zijn wel allemaal bakwagentjes, dus cabine afzagen, achterkant maken, hoop gedoe, nouja, liever dat dan van een bakwagen een busje maken, maar dan nog.
DSC_1369 by Floris Dilz, on Flickr

en een extra stopmachine meegenomen voor als dat avontuur begint:
DSC_1370 by Floris Dilz, on Flickr

de eerste transit is al onderweg. doka met bakje. Ergens vaag in de achtergrond te zien op een foto die ik heb, dus meer dan dubbele cabine, bakje en ladderrek voorop het bakje weet ik er niet van, dus das makkelijk. Bakje en chassis komen van een of andere benz, ook van rietze? geen idee.
IMGP1236 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1237 by Floris Dilz, on Flickr

en nu afwassen en afzuigkaplampjes kopen en het is warm en ik heb geen zin. boe.

Michiel

Het gebruik van het engels was in die streek niet echt gemeengoed, dacht ik. "Le Bus Miracle" zou meer waarschijnlijk klinken.  ;D Maar Engels of Frans, hij is mooi.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris


Jappy

Eén van de grootste toegevoegde waarde aan realisme op deze baan moet toch écht je aandacht aan het wegverkeer zijn. De schildering, nummerplaten en allerhande details maken het zo geloofwaardig. Het is zo gemakkelijk om er over te kijken hoeveel dat bijdraagt aan de algemene sfeer van een tijdperk en regio.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

raf

shit herinneringen hahaha
ja ik heb die bakken in elkaar gezet toen der tijd
zowel de transits als die taunus klipper
die transit met die ronde lampen kan zijn juist op het laatste van de reeks maar de rest zeker wel
er waren er ook met verlengde chassis en dubbele wielen
gaat goed komen ik ben er zeker van
klein detail de achter ruit had ronde hoeken in plaats van die hoekige
op deze manier konden we nooit de ruit in het frame trekken
https://www.youtube.com/watch?v=_6k1nPUkYaI



gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.