Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Pierre

Groet Pierre.


Floris

Dank mannen! Voor wie mij al gestoord vindt vanwege die tekentafel, nou, ben vandaag voorbeeldfoto's gaan maken voor een van de volgende projectjes:
IMGP1118 by Floris Dilz, on Flickr

8)

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Metpetergaathetbeter

gelukkig zijn de "sommige gestoorden" nog de wereld niet uit, tja als dat lukt kun je daar enkel maar veel..heel veel...heel veel..heel veel bewondering voor hebben. Ik ga alvast een workshop "bewondering hebben voor" gaan volgen voor als het zover is !  ;D ;)

Floris

tis vooral kijken hoe ver ik zal gaan tzt. Zal ongeveer hetzelfde gaan als met de industrie zelf, de indruk moet kloppen, maar dat elk leidinkje er helemaal zit, mwah... 8)

Metpetergaathetbeter

zelfs de meest doorgedreven getalenteerde model(spoor)bouwer wordt gek van dit soort modelbouw en het kijken er naar ;D

Chrisrail

#2196
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

henry

Geweldig gedaan, heel mooi geworden.

Wist niet dat er zulke muntstukken in omloop waren met deze doorsnee  :P

krisds

#2198
Wauw, wat een prachtig werk. Ik ben in een delirium door die tekentafel en stoel, of heb ik te lang naar je behangontwerpen gekeken :o. Hopelijk heb je bij de cfb ook het boek uitgegeven door het tsp over de locomotieven type 270-1-2 deel2 meegenomen, er staat namelijk op p 142 (oei, moet p 149 zijn) bovenaan een foto van de 7209 met een sleep van die drie-assige ertswagens (door Eric VANHOECK).

Floris

ah, kijk, goeie tip! Leesbare nummers op de wagens toevallig? (boek heb ik helaas niet)

krisds

Neen dat helaas niet,daarvoor is de foto te klein, als is hij wel scherp. Maar het betekend wel dat er op dat moment misschien meer foto's genomen zijn, en dat het origineel beschikbaar/bekend in een bruikbaar formaat moet zijn bij tsp.

Floris

Kijkaan. Tzt eens daar vervelen mocht ik nog meer met de drieassers willen. Zo langzamerhand wordt de info over die dingen hier toch steeds completer.
Ondertussen nog een kleine update wat betreft "the wonderful bus" in zn eigen draadje, aan de baan zelf is niet zoveel gebeurd dit weekend.
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,29466.msg431236.html#msg431236

Floris

#2202
Op de etsplaat van de tekentafels zat ook een stel bureaulampen, dus maar eentje aan de werkbank geklust, nog een dyane in elkaar geflanst met de kap open en zo'n TL-looplamp eraan zoals mn pa vroeger altijd had. Ik weet niet wat jullie vinden maar ik vind sfeertje. :P
IMGP1199 - Copy by Floris Dilz, on Flickr
Dr komen vast nog wel meer details bij, want anders komt t ooit af. 8)

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

stoomlokje