Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Alan On Track

Prachtig!

Citaat van: Floris op 17 juli 2019, 00:46:42 AM
Ja, das in feite hoe t werkt, ik maak thuis de tekening, stuur m naar artitec, open die op mn werk, bij artitec dus, en stuur de zaak dan door naar t etsbedrijf waar ze de hamsters op de messingplaat af sturen.  :P etsen doen we niet zelf bij artitec dus, dat gebeurt bij PPD.

Dat bedrijf, werkt die ook op kleine oplage's? T'is te zeggen, kan ik daar terecht om zelf het één en ander te laten etsen voor mijn bouwsels? Ik ben al lang op zoek naar een bedrijf/persoon waarbij ik dat kan laten doen...
Modelbouw is een kunst

Floris

ja hoor, dat kan. Je betaalt voor de etsfilm en daarna per plaat.

Stedahult

Mvh. Steef

Floris

gezien ik dit weekend bezig was met t hobbyhok enigszins uitmesten geen modelbouwplaatjes... natuurlijk kwam ik tussen de zooi wel weer mn minicameraatje tegen, dus daarmee heb ik maar weer t opruimen zitten uitstellen.  8)
Wieger had ook iets uit te stellen geloof ik want die trok even de ergste lensvervorming dr uit... kon ik ondertussen toch nog een paar dingen opruimen en wegpleuren.  8)

C2019_0722_185227_001 by Floris Dilz, on Flickr

C2019_0722_185238_002 by Floris Dilz, on Flickr

C2019_0722_185428_007 by Floris Dilz, on Flickr

C2019_0722_185528_011 by Floris Dilz, on Flickr

C2019_0722_185303_004 by Floris Dilz, on Flickr

Arnaudmarklin

Waouw, is het ho of real ?
Zonder de lampes, ziet zo echt uit.
Meisterwerk,
Mvg,
Arnaud
HO 3R - HOe - HOm - Intellibox

Gerolf

Toffe fotoshoot - merci om dit met ons te delen 8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

Realisme en sfeer hand in hand  8) 8)


grtz,


samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Thommy

Citaat van: steamdriven op 17 juli 2019, 08:13:13 AM
Niet te schatten, dit!  8)

Nee hé. Blijf me verwonderen bij iedere update van wat een vakwerk is dit. En dan noemt hij dat een middagje klooien ofzo ???
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

#2154
mocht er daar iemand in de straat gelopen hebben of staan voetballen hebben, dan zou je zou gedacht hebben dat je de foto daar  jaren geleden had genomen.Maar ja dat is ondertss al oud nieuws.Ik dacht dat je ons niet meer zou kunnen verrassen maar dat was weer buiten Floris gerekend.Die heeft er een patent op om te blijven verbazen en dat keer op keer !  ;) :)

Michiel

Ik ken geen enkele modelbaan waar het realisme-gehalte zo hoog ligt. Wanneer ik deze foto's zie, bekruipt me het thuis-gevoel. Een wijk in Drogenbos kanaalzone had dit evengoed kunnen zijn. Machtig, prachtig!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pierre

Ik kan hier geen woorden voor bedenken dus ... geniet ik in stilte. ;)
Groet Pierre.


SuSke

gewoon "maf" die foto's. We weten weer waar en hoe hoog de lat ligt  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ludwigdc

De waalse sfeer straalt er echt in uit. Prachtig !!
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

Floris

Dank mannen!
Dit weekend weer eens gewoon aan t knutselen geweest. Tis inmiddels ook alweer de vertrouwde rotzooi hier  8)
Een aanzienlijk deel van de tijd zat ik achter de computer etsdeeltjes te ontwerpen, daarover later meer...
Voor de rest allerlei losse klusjes. Heb maar weer eens serieus geld uitgegeven en een paar neiuwe cartridges gekocht voor de printer nadat de oude weer eens uitgedroogd waren. Daarom maar meteen een flinke hoeveelheid gordijnen geprint in smaakvolle patroontjes, nadat ik kleine plaatjes met een hoop gepulk in Paint tot flinke oppervlakken had uitgewerkt. Wie het betreffende tijdperk rijdt, downloaden maar en veel plezier ermee!

gordijn1 by Floris Dilz, on Flickr

gordijn2 by Floris Dilz, on Flickr

gordijn3 by Floris Dilz, on Flickr

gordijn4 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0902 by Floris Dilz, on Flickr

Verder maar eens wat zitten kijken naar interieurs. Op de eerste verdieping van de aterliers centraux ontkom je er niet echt aan, al staat t hele spul tegen de achterwand. Kwam wat urbexfoto's tegen waarop de vloer te zien was, met schuin rood/bruin tegelpatroon. Prima, rammen we even in cad en gauw printen voor ie weer is uitgedroogd. Later verf erop en meubilair erin, maar dat wacht nog even op t etswerk.

IMGP0888 by Floris Dilz, on Flickr

daarna nog wat detailrommel aan de uitbouw van de ateliers.... afzuigingspijpen, een luchtslanghaspel ofzo...
IMGP0894 by Floris Dilz, on Flickr

Heb besloten dat dit stuk nu wel zo'n beetje klaar is tot ik met verf aan de slag ga.

Volgende punt was het voorste van de twee spoortjes die de ateliers ingaan. Ooit hadden we bedacht dat t leuk was om ddat met een deur naar binnen te sturen, en ik heb zo'n vermoeden dat t wellicht ooit zo geweest is, maar minstens sinds begin jaren 90 stopt het spoortje buiten en staat er een locloodsje overheen. Of ja, tis meer een veredeld afdak, locport zullen we maar zeggen. Er zit verder nog wat takelspul in dat volgens mij niet erg handig in elkaar zit maar goed, das niet mijn probleem, ik bouw t wel na en hoef er verder toch niet mee te werken.  8)
Omdat wieger destijds deuren in het gebouw heeft gemaakt om het spoortje het gebouw in te leggen zet ik die weer dicht en komt toch het loodsje ervoor, want anders komt de boel ooit nog af ook en wat moet ik dan met mn leven... :P

Hier t eggie, met kamerplanten:
IMGP8132 by Floris Dilz, on Flickr

en de kamerplant in mn hobbyhok, voor extra originele ougree-sfeer:
DSC_1282 by Floris Dilz, on Flickr

en t loodsje in aanbouw. Ongelooflijk intens van messingprofielen in elkaar gebraden want t moet een redelijk stijf frame zijn waar straks echt metalen trapeziumplaat (stukken dik alufolie van saladeschalen van de action, profiel "overgetrokken" van plastic auhagen-plaat)  tegenaan komt want tis zo'n open ding dat de binnenkant er een beetje fatsoenlijk uit moet zien, dik plastic trapeziumplaat met gladde achterkant... nee.
IMGP0899 by Floris Dilz, on Flickr

Dingetje op zn plek...

IMGP0889 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0892 by Floris Dilz, on Flickr

Nou had ik deze foto nog eens kunnen maken met de wielen van t locje fatsoenlijk op de rails maar uh ja, he. Komt een andere keer wel als de boel wat verder is.
IMGP0896 by Floris Dilz, on Flickr