Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

loebaske

Dan kan Artitec deze op de markt brengen??

Robrecht

H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Floris

Dank jongens!

Citaat van: loebaske op 17 juli 2019, 09:10:49 AM
Dan kan Artitec deze op de markt brengen??
Nou, wie weet. Zou het ding dan wel wat moeten vereenvoudigen zodat ie op 1 A4tje past, dan blijft t enigszins betaalbaar.

Rangeerduivel

Citaat van: Floris op 17 juli 2019, 00:46:42 AM
Nog even soldeerklonten krabben, maar t idee is er.

Met de glasvezelstift erover en wrijven maar.....
Maar ik durf wedden dat je dit al wist! 8)

Weeeeeeeer mooi ;D

;)

Floris

ja, dat schijnt te jeuken dus ik zit nog steeds met een vijltje en een scalpel te krabbelen. Gaat ook.  :P

Cord

Citaat van: Floris op 17 juli 2019, 00:46:42 AM
Ha wim,
Ja, das in feite hoe t werkt, ik maak thuis de tekening, stuur m naar artitec, open die op mn werk, bij artitec dus, en stuur de zaak dan door naar t etsbedrijf waar ze de hamsters op de messingplaat af sturen.  :P etsen doen we niet zelf bij artitec dus, dat gebeurt bij PPD.
Há Floris,
Bedankt voor je uitleg. Daar ga ik denk ik iets mee doen.
Als jij bij Artitec werkt, ben je dan ook betrokken geweest bij de bouw van Reede van Texel?


Voor mensen die dat niet weten: in het Maritiem en juttersmuseum in Oudeschild (Texel) heeft Artitec een gigantisch diorama gebouwd van Reede van Texel; van de vijftiende tot begin negentiende eeuw de ankerplaats voor schepen aan de zuidoosthoek van Texel.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Floris

Toen werkte ik daar nog niet... Heb wel meegewerkt aan de maquette van gouda in t museum aldaar. Niet zo spectaculair als texel, maar ook leuk.
Als je meer wil weten over etsen, stuur maar beriggie.

loebaske

Je heb toch ook gewerkt in dat ding waar die grote treinbaan is??

Floris

Ja!

(nu mag de rest raden waar dat dan was.)  ;D

loebaske

Had indertijd een afspraak kunnen regelen om met de club een bezoek te brengen achter de schermen met de nodige uitleg, toen was je daar aan bouwen voor de verdere uitbreiding van de miniatuur stad....er stond een eposante brug in aanbouw in de werkplaats, er werd toen uitgekeken om zelf autobanden te maken, daar deze na enkele dagen rondrijden geen banden meer hadden...
Was specaculeer om te zien met de truk van vliegtuigen opstijgen en landen...alsook de volledige dispatsing van de trein besturing, was een enorme ervaring.

Heb er een DVD van.....maar ja, eens uitgeleend en nooit meer terug gezien...nu noteer ik waar men spullen gaan in bruikleen.

Floris


loebaske

was toch iets met vliegtuigen....weet niet meer precies wat er gebeurde...
Had een paarden geheugen, nu op leeftijd is dat meer een ezels geheugen  ;)

Floris

er was wel ooit een plan om t plaatselijke vliegveld na te bouwen maar dat eikelde weer weg.... kan zijn dat we t toen daarover hadden.

Herwig

"...Je  (Floris) hebt toch ook gewerkt in dat ding waar die grote treinbaan is  ? ..."   (  Reactie #2137 )

>     Was ooit een MSM-artikel/reportage, dacht 'k.   Zelfs met een fotootje van de heer Floris als kathedraalbouwer ....

krisds

prachtig gedaan, ik ben nochtans niet zo'n fan van 1/1 elektriciteitspalen, maar deze mag er zijn, alsook de omgeving waarin je hem gezet hebt.