Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris


Floris

op werk waren er ondertussen wat etsplaatjes binnengekomen...
DSC_1191 by Floris Dilz, on Flickr

stay tuned.  8)

loebaske

Benieuwd wat het gaat worden, aan de vormgeving lijkt het op masten???

Robrecht

Ja ik denk ook hoogspanning ofzo?
(De tip zit in de 'titel' op de rand van de ets  :P)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...


SuSke

Een 70KV pyloontje. lekker tussen 2 woningen neergepoot  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris


loebaske

In den tijd kon dit allemaal, toch wel tof om dit te ontdekken tussen 2 woningen..

Floris

Citaat van: loebaske op 16 juli 2019, 16:32:53 PM
In den tijd kon dit allemaal,
tja, daarvan hangt heel seraing aan elkaar...  8)
die gasleidingen vlak langs huizen, boven een spoor waar gloeiend ruwijzer overheen kwam...
toch ken ik niet veel verhalen dat het grof mis ging, behalve een keer smog in de jaren 30...

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 16 juli 2019, 16:10:44 PM
Een 70KV pyloontje. lekker tussen 2 woningen neergepoot  ;D ;D

het zou mij niet verwonderen dat de mast er eerst stond en daarna de huizen... :-\

;)

Floris

bij die laatste mast kan dat best weleens, al zal t erom hangen, gok huizen en mast op jaren 50...

Cord

Dag Floris,
Even een vraag en misschien heb je dat al een keer in een van die 2125 reacties al een keer uitgelegd: die etsplaten hoe werkt dat precies. Stuur je dan een bestand naar Artitec waar ze het spul voor je uit-etsen?

Groet,
Wim
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Floris

#2127
Ha wim,
Ja, das in feite hoe t werkt, ik maak thuis de tekening, stuur m naar artitec, open die op mn werk, bij artitec dus, en stuur de zaak dan door naar t etsbedrijf waar ze de hamsters op de messingplaat af sturen.  :P etsen doen we niet zelf bij artitec dus, dat gebeurt bij PPD.

Ondertussen zit de mast wel zo'n beetje in elkaar. Nog even soldeerklonten krabben, maar t idee is er.
Voor een hoogspanningsmast ist maar een klein ding, aan de vorm goed te zien, simpel vakwerk, heel eenvoudige uithouders voor de kabels... In H0 is zo'n klein ding alsnog 40 cm hoog.
IMGP0873 by Floris Dilz, on Flickr

paar details...
IMGP0880 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0881 by Floris Dilz, on Flickr

gewoon omdat t kan zijn de ringen van de isolatoren glad van boven...
DSC_1197 by Floris Dilz, on Flickr

en geribbeld van onder.
DSC_1196 by Floris Dilz, on Flickr

ze bestaan uit 21 ringetjes (7 grote en 14 kleine) om een stukkie metaaldraad, vandaar dat ik er pas 1 van de 12 heb. :-X 8)

en zoals ie een beetje in de weg staat te staan in de omgeving...
IMGP0879 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0877 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0886 by Floris Dilz, on Flickr

steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Pierre

Pfffft ... schitterend Floris ... je blijft me verbazen. ;)
Groet Pierre.