Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Decauville_nl


Pierre

Dit is een grandioos resultaat. Prachtig man! ;)
Groet Pierre.


Val-Rikard

Citaat van: Dirky op 13 juli 2019, 16:38:16 PM
Floris, puttekes maken in styreen om beton te imiteren:

Je neemt een vel "grof" schuurpapier, legt je plaatje er omgekeerd boven op en sla er op met een harde rubber hamer. De korrels van het schuurpapier drukken mooi en met een totaal onwillekeurig patroon, de nodige putjes in je styreen oppervlak.

Zelf probeer ik gebruik van styreen te vermijden en gebruik te maken van PVC-foam omdat de oppervlakte zachter is om dergelijke bewerkingen te doen.

Modelbouw is duidelijk een levende materie, zo heeft ieder zijn oplossing waarvan we kunnen bijleren.
Dergelijke tips, machinaal of met een andere techniek, zijn mega interessant.
Ik ben nu zelf ook bezig met kunststof platen, na drie pogingen lukt het eindelijk.
Het is eens iets anders dan pluimkarton.  ;)

steamdriven

Zo straf!
Een beetje ontmoedigend soms omdat ik als bleuke waarschijnlijk nooit die standaard zal kunnen bereiken, hoe ik ook mijn best doe. Maar tegelijk ook zo leerzaam en inspirerend! Ik blijf met GROTE ogen volgen.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

sdz1976

Kan je der ook mee tatoeëren Floris?  ;D


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Ferm resultaat, Floris !
Ik gebruik ook min-of-meer de methode van Dirky, maar dan met een bankschroef ipv een hamer  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

Dank mannen!
Citaat van: Dirky op 13 juli 2019, 16:38:16 PM
Floris, puttekes maken in styreen om beton te imiteren:

Je neemt een vel "grof" schuurpapier, legt je plaatje er omgekeerd boven op en sla er op met een harde rubber hamer. De korrels van het schuurpapier drukken mooi en met een totaal onwillekeurig patroon, de nodige putjes in je styreen oppervlak.

Hm, rubber hamer, das een interessant idee. Heb t hier weleens met een gewone hamer geprobeerd met een stukkie hout ertussen en dat werkte niet helemaal zoals ik wilde. Heb nog een keer op een stuk schuurpapier op een stuk styreen staan stampen maar dan kreeg je schuifse putjes omdat ik een beetje te gehandicapt ben om goed recht te stampen blijkbaar. rubber hamer it is dus.
Moet je dan wel doen voordat er allemaal verstevigings- en ophoogstrookjes onder zitten anders sla je alles krom, dus voor een volgend stuk...

Enne Sam, moeten we t eens proberen?  8)

sdz1976

fuck the kleurpotloodjes op men rechterarm  ;D
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

Alternatieve methode met een wondermooi resultaat. Het scheurenpatroon klopt helemaal voor een ingebed spoor op dwarsliggers.

Knap werk Floris, ik wacht met spanning op de volledige inkleuring van het geheel  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Heb t dan ook enigszins gebaseerd op foto's, frans, maar ja, dr zit altijd wat eigen interpretatie bij en daar kan een hoop misgaan natuurlijk  :-X

Kleur duurt nog even. Eerst het hele stuk een beetje verder afmaken. Gaat op zich al wel lekker hoor....
IMGP0863 by Floris Dilz, on Flickr

camera moeizaam onder de leidingbrug door steken  ;D
IMGP0865 by Floris Dilz, on Flickr

In dit hokje huisde de hoogspanningselektroafdeling. Geen idee of de rij airco's er eind jaren 80 ook al zat, het zal wel niet, maar het geeft wel lekker veel detail dus bouwen.
IMGP0868 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0867 by Floris Dilz, on Flickr

onderaan de gebogen pijp moet nog een hok komen met afzuiging oid
IMGP0869 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0870 by Floris Dilz, on Flickr

SuSke

Blaft ie daar gelijk de hele zooi bij.

Toch is het buitengewoon knap wat je daar neerzet Floris, alle respect.

Een vraagje, waar heb je die airco-units vandaan? En kom me nu niet vertellen dat ze uit de rommeldoos komen  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

#2111
Dank!
Enne... Tja, stukkie evergreen-balk met wat etswerk uit de rommeldoos erop geplakt...  ;D :-[
Zijn er eigenlijk fatsoenlijke aircounits te koop?

Jef

Ja hallo zeg! En ik zie dat er zelfs een paar ramen open staan!!!  :o

Heerlijk om te zien!  :)
Tuut zei de trein en de statie vertok.


eve

@ Ferdi,

Pracht van een reactie. Zeer sterk.

Mvg, Erik