Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

svvander

Citaat van: Floris op 17 juni 2019, 11:47:35 AM
De loc is een baume-marpent 45-tonner, een in België in licentie nagebouwde amerikaanse GE-loc. Inderdaad grotendeels zelf gebouwd uit een amerikaanse bachmann spectrum GE 45-tonner, want baume marpent bouwde de amerikaanse loc alleen in hoofdlijnen na, hij lijkt er alleen van een afstand een beetje op.

Ha cool, kende ik niet.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Kautenbach

Donderjuu zeg ;D ;D je kunt ook niet es ff een week niet kijken en je mist weer een hoop,   ;D

Wel heel industieel met die buizen zo boven t spoor, bijna  film landschap,  gaaf

RD25

Citaat van: SuSke op 17 juni 2019, 10:59:29 AM
Het wordt hoe langer hoe magistraler; knap werk Floris.
(...)

+1

hetzelfde idee
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Floris

zo, vandaag weer wat aan de portaaltjes gepulkt, kwam nog ergens een fles tegen met wat vocht dat uit 1 van die buizen getapt is, dus glaasje dr bij ter inspiratie.
that authentic coke gas pipe smell... by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0846 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0844 by Floris Dilz, on Flickr

Metpetergaathetbeter


erik de noorman

Een man met goeie smaak. Zeg me wat je drinkt en ik zal zeggen wie je bent. ;D
Verder weer prachtige dingen die je bouwt.

Erik

Metpetergaathetbeter

Citaat van: erik de noorman op 18 juni 2019, 09:39:27 AM
Zeg me wat je (Floris   Fristi )drinkt en ik zal zeggen wie je bent. ;D
nu maak je me toch benieuwd    8)

RD25

Citaat van: erik de noorman op 18 juni 2019, 09:39:27 AM
Een man met goeie smaak. Zeg me wat je drinkt en ik zal zeggen wie je bent. ;D
Verder weer prachtige dingen die je bouwt.

Erik

+1

single malt ARDBERG good choice.  ;)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

svvander

Ben zo niet voor Whiskey, maar als het dan toch moet... nen Ierse Teeling of ne Schotse Speyside. Maar ik ben geen kenner  8) Liever ne goeie rum... Ron Zacapa of als 't iets meer casual moet ne Kraken Black Spiced.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

eve

Zeg nooit Whiskey als je Whisky  bedoelt...

Mvg, Erik

svvander

Sorry, maar Iers is Whiskey... Schotse is dan wel misschien Whisky, maar zoals aangegeven is heb ik vooral de Ierse  ;) (En als het over meerdere verschillende gaat, dan mag je kiezen he? Niet?)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Floris

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 juni 2019, 15:49:53 PM
Citaat van: erik de noorman op 18 juni 2019, 09:39:27 AM
Zeg me wat je (Floris   Fristi )drinkt en ik zal zeggen wie je bent. ;D
nu maak je me toch benieuwd    8)
ik ook.  ;D

ondertussen een tijdje lopen klooien met beton met straatspoor erin. Daar zijn vele manieren voor, met gips, putty van allerlei soorten etc... Ik had voornamelijk styreen liggen dus heb t gewoon uit styreenplaat zitten hakken.
nadeel: tis een berg werk en styreen lijkt van zichzelf op alles behalve beton
voordeel: je kunt makkelijk allerlei losse puzzelstukken maken die je los van de baan verder kunt detailleren.

Had de laatste tijd de meeste stukken beton al op maat gemaakt, langzamerhand steeds meer stukken te grazen genomen met een scalpel en ze van barsten en beschadigingen voorzien in de stijl zoals ik ze op foto's van t origineel zag en vandaag na lang vruchteloos zoeken maar weer een nieuwe tattoonaald gemaakt van een gutshouder, een speld, een videorecordermotor en wat schroevenrommel. Om een beetje een geloofwaardig betoneffect te krijgen uit styreen werkt t aardig om er allemaal putjes in te tikken met een naald of punt van een scalpel, met de hand is dat héél even leuk, maar als je t kan mechaniseren....
klik op plaatje voor heel eng filmpje
MOV_1189 by Floris Dilz, on Flickr

zojuist even t stukkie beton voor de wagenwerkplaats even ingesopt met afgewerkte terpentine om een beetje te kunnen beoordelen hoe het relief geworden is. Ben dr aardig tevreden mee zo.
IMGP0860 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0862 by Floris Dilz, on Flickr

Rangeerduivel

Hierin herkent men weer de hand (en het brein) van de meester! ::)

Je moet toch maar op het idee komen 8) 8)

;)

Val-Rikard


Dirky

Floris, puttekes maken in styreen om beton te imiteren:

Je neemt een vel "grof" schuurpapier, legt je plaatje er omgekeerd boven op en sla er op met een harde rubber hamer. De korrels van het schuurpapier drukken mooi en met een totaal onwillekeurig patroon, de nodige putjes in je styreen oppervlak.

Zelf probeer ik gebruik van styreen te vermijden en gebruik te maken van PVC-foam omdat de oppervlakte zachter is om dergelijke bewerkingen te doen.