Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

SuSke

Mooi opzet Floris, maar je gaat inderdaad nog een heleboel detailwerk hebben aan die bewuste pijpenbrug.

De originele is opbebouwd met een "samegestelde" ligger, die hangt dus letterlijk aan elkaar van de klinknagels, vol versterkingsribben en dubbelingsplaten. Misschien toch beginnen met het eten van (voedsel van) de afhaalchinees om bakjes te recupereren.

En dat er af en toe iets niet staat zoals we het eigenlijk wel wilden hebben, dan nemen we de resolute heropbouw er maar voor lief bij.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske


mark7758

Je hoeft de persoon niet te kennen. Genieten is voldoende. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske

Daar heb ik van genoten, zonder twijfel...

steamdriven

Echt machtig dit. Oeverloos veel werk ook.

Nog een kleine tip over de verlichting in de schouwputten.
Elke dak positioneer ik HST treinen over schouwsporen, bas bogie en wieldraaibank. En wat me opvalt: je verlichting in de putten is nog té perfect. Hier en daar een lamp stuk. Sommige hebben maar halve lichtsterkte enz...
Maar ongetwijfeld komt dat allemaal nog aan bod.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Floris

Dank, mannen!
Die verlichting in de werkputten wordt zeker nog wel rommeliger en vager. Geen zorgen.  8)

Ondertussen maar eens wat portaaltjes van de leidingbrug een beetje aangekleed... ladders, bordessen, seinen bij de overweg er ook bij aan geklonterd, dat soort werk. Vandaag flink wasknijpers en aanstekergas ingeslagen dus kan voorlopig nog even door...  8)

IMGP0839 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0832 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0836 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0841 by Floris Dilz, on Flickr

steamdriven

#2077
Die sfeer zit er "boenk" op!!!
Heel erg knap!
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Ronald


svvander

Mooi! Leuke loc ook, wat voor type rangeerloc is dit?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Dirky

Gelukkig zit er hier en daar een kei van een houtschroef tussen de sporen om ons toch duidelijk te maken dat we hier met H0 te doen hebben. Soms denk ik in spoor 1 maatstaven. ..
Misschien nu en dan het suikerklontje van Jean mee op de foto's...  :)

Metpetergaathetbeter

#2081
hoe iets 1/87 kleiner zo GROOTSkan zijn!

SuSke

Het wordt hoe langer hoe magistraler; knap werk Floris.


Citaat van: svvander op 17 juni 2019, 07:01:32 AM
Mooi! Leuke loc ook, wat voor type rangeerloc is dit?

Het draadje even helemaal doornemen Sven, dan zie je dat Floris dat soort dingen gewoon helemaal zelf bouwt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Binnenkort maar eens de laatste 3 modules die hier nog staan effe compleet maken, kun je weer doorbouwen ;) :P

Floris

Gaan we doen mart!

Enne, dank, mannen. Ja, dat suikerklontje van Jean. Hek al n tijdje niet meer gezien, heb ik een draadje gemist?
De loc is een baume-marpent 45-tonner, een in België in licentie nagebouwde amerikaanse GE-loc. Inderdaad grotendeels zelf gebouwd uit een amerikaanse bachmann spectrum GE 45-tonner, want baume marpent bouwde de amerikaanse loc alleen in hoofdlijnen na, hij lijkt er alleen van een afstand een beetje op.