Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

DFS


Dirky

't is allemaal zodanig indrukwekkend en mooi dat ik pas nu gezien heb waar mijn brooddoos naartoe is...  :)

Metpetergaathetbeter

eigenlijk zijn er stilletjes aan geen woorden meer om deze prestatie te omschrijven zo indrukwekkend, ik denk dat ik binnenkort ook Fristi drinken ga ... ;D ;)

Floris

Doen. En frikandelbroodjes eten maar alleen als ze in de aanbieding zijn.  8)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris


Cord

Ik zit al geruime in volstrekte stilte mee te lezen, maar ik ben met stomheid geslagen. Wat een hoeveelheid werk, tijd, materiaal, precisie en geduld... en wat een enorme klus aan schilderwerk nog gaat volgen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

stoomlokje

Floris, voor jouw werk zijn gewoon geen woorden meer te vinden. ;) ;) 8) 8)


adrievans

Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Floris

Dank allemaal  8)

Wilde vandaag de elektra van de loods wel zo'n beetje klaar hebben, dus naast de werkputten bleef er nog 1 klusje: ik had een woest plan om een kereltje met slijpschijf te maken, met echte vonkjes. Nouja, echte, zou misschien kunnen met een aanstekersteentje enzo, maar ik wilde t weleens proberen met bewegende glasvezeltjes en een sterke led. Gaat redelijk. Het mechaniek zit onder de vloer, dus er was wat hakwerk voor nodig, vandaar dat t nu moest gebeuren, voor er overal brekerige detailrommel zit.
Hier alvast twee videootjes, klik op t plaatje:
vonkenvideo 2 by Floris Dilz, on Flickr

en met een kereltje dr bij en een pallet met wat remwerkonderdelen (die onderdelen volgen nog) om t gat in de vloer wat te maskeren. Kereltje moet ik nog wat bij kleien, was nog een aardige klus om zo'n gehurkt werkend figuurtje te maken en de houding ergens op te laten lijken. Al t gesneuvelde plastic vul ik tzt wel aan.
Quick! boss is coming! look busy! by Floris Dilz, on Flickr

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Die vonkjes vliegen mooi in 't rond.

Een beetje uit de doos gedacht met een mooi resultaat.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

BR-59

Helemaal top. Idee misschien verkopen aan MiWuLa?

loebaske