Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Michiel

Tja, Floris, ik zal je weer vervelen met weeer eens "oooh" en "aah", en wat applaus, en een schouderklopje. Veel meer kan ik je niet aanbieden, want je bent zooo geweldig goed bezig. Maar ik denk dat je liever een "ooh" en een "aah" teveel krijgt, dan... stilte.

Machtig goe bezig, man!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris

Alle extra motivatie is goed als je met acrylglas loopt te klooien. Bij deze dus hartelijk dank voor de oooh en aaaah. En luc, nee geloof inderdaad dat ik een vrij hopeloos geval ben  :-X

SuSke

Citaat van: Floris op 14 mei 2019, 23:08:03 PM
...
en omdat ik de kraan eerst af zou kunnen maken deed ik dat niet en ging ik maar eens aan de slag met t laatste grote stuk ruwbouw
...

Zo kennen we Floris ook helemaal. Maar je hebt gelijk, afwisseling van spijs doet eten, dus ook niet altijd Fristi...  8)

Wordt inderdaad een imposante hal met een mooie lichtinval.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Citaat van: Floris op 14 mei 2019, 23:08:03 PM... geloof dat t best leuk gaat worden straks ...

Dat geloof ik al veel langer  ;D  8)
Laat je vooral niet van de wijs brengen door ons  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterVG

Volgens mij ga jij straks een boek kunnen schrijven over de bouw van dit meesterwerk. En ja, ik wil zeker een exemplaar. ;D

Floris

een boek? pffff. klinkt als werken... lees dit draadje maar door.  8)

Robrecht

H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Pierre

Wat valt er nog te zeggen ... alles is al gezegd. Geweldig mooi gedaan man! ;)
Groet Pierre.


Metpetergaathetbeter

hoe slaag je er steeds in de schoonheid van het meest lelijke van Belgie zo mooi weer te geven ?  8) ;)

RD25

Citaat van: Michiel op 15 mei 2019, 09:18:30 AM
Tja, Floris, ik zal je weer vervelen met weeer eens "oooh" en "aah", en wat applaus, en een schouderklopje. Veel meer kan ik je niet aanbieden, want je bent zooo geweldig goed bezig. Maar ik denk dat je liever een "ooh" en een "aah" teveel krijgt, dan... stilte.

Machtig goe bezig, man!  8)

+1
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Floris

Nou, t was zowat anderhalve dag geploeter, maar nu zit de werkplaats in elkaar zonder wasknijpers, maar met paspennetjes, bouten en moeren. Dr gaat altijd een berg werk in zitten, dat gerotzooi met t precies afstellen van een gebouw tot alles past en blijft staan maar nog demontabel is.
Ook maar even wat verlichting dr in geklooid, zodat straks t dak dicht kan met golfplaat en zulks.
DSC_0935 by Floris Dilz, on Flickr
bleef er nog 1 puntje: de inspectieputten met verlichting. Had gehoopt ze er nu allemaal in te hebben maar dat werd m niet, komt van de week wel... eentje is er in elk geval gelukt:
DSC_0941 by Floris Dilz, on Flickr

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske


Robrecht

H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

SuSke

"like it"-knopje ingedrukt.

Mooi werk Floris.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.