Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

Nou, meteen keiharde teleurstelling: nee t wordt geen nachtbaan. Er komt alleen licht waar je dat overdag ziet. Ben niet zo'n fan van dag en nacht op een baan, als je t een beetje mooi wil doen is het gruwelijk veel werk van t soort waar ik geen zin in heb en ik zou t alleen voor mezelf doen want op een tentoonstelling werkt t alleen met een tent voor de baan. Ik heb wel een nachtbaantje in gedachten maar dat zou maar klein worden. Komt er nooit van maar dat geeft niet.  8)

bollen neus

Kan je hierin allemaal volgen Floris qua werk, sap op de kool soms niet waard.
Den Eric.

Floris

Nou, nog even een kleine laatopdeavondupdate:
Het hok heeft een dak:
IMGP0576 by Floris Dilz, on Flickr

met allemaal stokjes:
IMGP0574 by Floris Dilz, on Flickr
(straks allemaal zwartbruin en achter wat vuile ramen hopelijk nog enigszins te zien, heb er verder zo min mogelijk moeite in gestoken eerlijk gezegd ;D )


voor binnen dan nog wat vakwerkkolommen waar straks de kraanbanen op moeten komen
IMGP0575 by Floris Dilz, on Flickr

en vorige keer sputterde ik nog over wat autootjes...
herpa renault 4 met dakgoot, tot stalen dak omgevijld lappendakje en wat details, een SAI peugeot 505, dikke klont witmetaal die ik met wat korting kon krijgen, ben er niet laaiend enthousiast van maar met wat extra schilderwerk kan ie er wel mee door, en een oude rietze Swift, die min of meer een nieuw front kreeg want zoals t modelletje er standaard uitziet, zo zag je ze alleen in japan ofzo? Weer teveel werk maar holy shit wat een vervelend ding. Nu nog beetje weatheren en klooien, komt wel... t lastigste is geschied.
IMGP0577 by Floris Dilz, on Flickr
IMGP0579 by Floris Dilz, on Flickr

Jef

Ik moet het toch toegeven: ik ben veel te lomp om zo'n mooie dingen te bouwen.
Zoveel details verwerken in die schaal... hulde!
Tuut zei de trein en de statie vertok.

Gerolf

Heel mooie dingen, en wat een bouwtempo  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Robrecht

Ja... je wordt daar zowaar wat stilletjes van... niet goed weten wat zeggen enal.
Die auto's komen zo uit oude televisiebeelden of postkaarten gereden volgens mij... Ik ruik bijna het muffe interieur  ;D

En het dak ziet er ook mooi uit. Lucifers zonder topje? Of balsahout gebruikt?
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Floris

Dank, mannen. Nee, geen lucifers, gewoon styreenstripjes. Gaat wat vlotter...
Enne... qua tempo, gewoon regelmatig wat witte wolkjes snuiven. 8) Deed dat liever in seraing, maar ja, dan maar in duisburg behelpen. ;)
IMGP0420 by Floris Dilz, on Flickr

Robrecht

H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

sdz1976

Die autoupdates zijn echt om te smullen!! 8) 8)


Grtz,

samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

stoomlokje


Jappy

De autootjes maken de baan echt... Zo goed gedaan. Het is iets dat mensen vaak vergeten op modelbanen, mij incluis, om hun auto's te verweren naast de treinen en gebouwen.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn


modelbaanHO

Die link staat nu bij mijn favorieten.
Prachtige foto's om inspiratie op te doen.
Bedankt.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Floris

ow daar hek al wel wat gelopen! Zijn wel de terreinen van thy-le-chateau/thy marcinelle en Providence, heeft dus niet veel met het cockerill-verhaal eronder te maken... Mocht er nog iemand providence gaan bouwen, heb dr een plattegrond van.  8)

Floris

gewoon even 1 plaatje van mn mobiel, weten jullie genoeg verder denk ik...
DSC_2141 by Floris Dilz, on Flickr