Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

juist, t moet een beetje afwisseling hebben. Nu maar es nadenken over decals enzo...
In de tussentijd maar weer es een paar autootjes pulken. Eerst een ibertren fiat/seat ritmo. Best een aardig modelletje, zeker voor zn tijd, maar moest nog wel even een dashboard krijgen en de achterbumper lijkt nergens op.

IMGP0188 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0186 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0192 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0190 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0189 by Floris Dilz, on Flickr

volgende slachtoffer: een herpa renault 4. Kreeg andere wieltjes via een ingewikkelde wisseltruc, omdat de originele wielen nergens op lijken: ding heeft nu velgen van een brekina besteleend, banden van een norev CX, de norev CX heeft nu de grotere banden van de besteleend op zn originele velgen en de brekina besteleend heeft pech (of krijgt als ik er plannen mee heb artitecwieltjes)
Had laatst wel een norev renault 4 gekocht maar ben dr niet zo erg van overtuigd... ouwe herpa omklussen dus. Ja dr is er ook nog een van wiking, maar die is er alleen in oude uitvoeringen. koop er vast ooit nog wel een om aan te prutsen, voor nu deze. Naar mijn idee is de herpa wat te recht en strak vormgegeven en net als de norev mist ie de opvallende regengoot. Regengoot maken van een draadje, wat ronder zetten dan de raamlijn, en dat lollige lappendakje afvijlen tot er nog 3 verstevigingsribben over zijn en t aardig op t normale stalen dak lijkt. Ook meteen maar even die twee stootbeugels vooraan maken:
IMGP0193 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0194 by Floris Dilz, on Flickr

Jurgen

Ziet er allemaal heel goed uit.

Hoe maak jij die Belgische nummerplaten en die ovale B eigenlijk?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Floris

collega die de decals maakt bij artitec een schop geven dat ie er in een hoekje van een decalvel paar kentekens en B's bij zet. 8)

Peter

Jurgen
Een alternatief is natuurlijk een setje te kopen van TL decals.
Daat staan Belgische en Luxemburgse kentekens en de ovaaltjes met B en L op (set 1367 prijs 8,45 euroà of anders set nr. 1378 met enkel Belgische kentekens ( oa. eu platen) als ook de ovaaltjes met B (prijs 8,95 euro)
Met vriendelijke groeten
Peter

tsjoektsjoek

Jurgen
Ik heb de decals zelf ook en het is inderdaad een heel goed alternatief. Als je gaat zoeken op site van TL Decals klik dan op TL Decals 1:87 en klik daarna op Europa dan krijg je de decals van Belgie, Luxemburg, Zweden, Joegoslavie, macedonie enzovoort......succes.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Michael

En misschien handig als men bij Artitec ook die velletjes in de verkoop doet.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Tothebeach

#1986
Citaat van: Floris op 02 maart 2019, 15:04:50 PM
Best een aardig modelletje, zeker voor zn tijd, maar moest nog wel even een dashboard krijgen en de achterbumper lijkt nergens op.
En natuurlijk die zooi achterin. Dat geeft zo'n auto ook meer sjoege.
Erg fraai!

Groet,
Michel

Edit: zitten daar nu stickertjes achter de achterruit?

Floris

Jup, zooi erin, stickers achter de ruit, dat doet het m altijd wel. 8)

Ondertussen bezig geweest met spul uit de categorie gewoon taai werk dat ook moet gebeuren en al lang genoeg was uitgesteld:
straatspoor maken bij de ateliers: IMGP0318 by Floris Dilz, on Flickr

en maar eens begonnen met de ruwbouw van de wagenwerkplaats:
IMGP0315 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0313 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0316 by Floris Dilz, on Flickr

(ja, dit complex heeft dus sheddaken in 2 richtingen. bijzonder.)

Tothebeach

En als ik die foto op de achtergrond goed interpreteer loopt dat dak ook nog schuin (smal voor, breed achter)?
Bij het struinen naar wat autootjes 1:76, kwam ik wat anders tegen dat misschien wat meer jouw ding kan zijn. Via shapeways een Citroën Axel en een Dacia Stationwagon. al is die laatste ook in Resin verkrijgbaar als Renault.

Groet,
michel

Floris

daar waar ze die resin 12 break verkopen zit ik eerder naar die master-bus te kijken. Had zelf half plannen voor zo'n hok, deze is dan weer uh ja... ik zou m net ff beter willen doen, maar ja, voor dat geld... Nouja voorlopig nog zat andere dingen te doen.

en ja klopt, de wagenwerkplaats is schuin. Origineel zat dat schuin afgesneden stuk er ook niet aan, t was gewoon een lange driesporige hal met puntdak met lichtkap in de lengte, later is dat andere stuk ervoor geplakt, vandaar dat er nog gewoon een gevel in de hal staat.

Gerolf

Indrukwekkend gebouw  8)
  Dit project blijf ik met heel veel plezier volgen  :)  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

Zo, maar weer es wat laten horen... gewoon door met t taaie werk van de vorige keer. Niet heel veel aan bouwen toegekomen, maar dr zit nu toch een systeemplafond in t voorste deel van de materieelwerkplaats met een paar lampen (van die goed smerig felle ledjes die ik uit een led-peertje gesloopt heb). Blijkbaar is dat wat je doet als je een hal met een sheddak hebt voor goed veel natuurlijk licht: plafond erin bouwen zodat je al dat licht weer kwijt bent en dan lampen ophangen. Ik weet t ook allemaal niet, ik bouw maar gewoon na wat er staat.
IMGP0390 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0382 by Floris Dilz, on Flickr
hier komt nog een dakconstructie op die je straks door de dakramen deels ziet, ga ik nog wel een spant voor frezen want das makkelijker dan met de hand klooien en altijd recht.

IMGP0387 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0384 by Floris Dilz, on Flickr

het achterdeel van de werkplaats heeft nu een vloer, heb ook gaten in de bak gehakt voor de werkputten tussen de rails...
IMGP0388 by Floris Dilz, on Flickr

en ledjes geregeld die straks in de werkputten komen.
IMGP0389 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0390 by Floris Dilz, on Flickr

had ook tussendoor nog aan wat autootjes zitten keveren maar dat komt een andere keer wel, net vergeten foto's te maken en tis inmiddels wel zo'n beetje bedtijd vind ik. ;)

Robrecht

H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Cord

Mooi!
Betekent dit verlichtingsproject dat dat we ons nu mogen verheugen op verlichting in en rond al je andere bouwwerken?
Luikse staalindustrie bij nacht?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Metpetergaathetbeter

#1994
Citaat van: Cord op 26 maart 2019, 09:43:54 AM
Mooi!
Betekent dit verlichtingsproject dat dat we ons nu mogen verheugen op verlichting in en rond al je andere bouwwerken?
Luikse staalindustrie bij nacht?
't was nog niet schoon genoeg voor Floris!   ;D ;) en binnenkort nog wat achtergrondlawaai, wat rook en de volgende MSM expo hebben we 2 maal zoveel  mensen, nl de klimaatbetogers die komen protesteren voor een betere leefomgeving voor de Ho ventjes  :) ;)