Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

Nou, t was weer een leuk dagje vandaag, Evan kwam langs om fristi te drinken en m'n collectie cockerill-borden aan te vullen en nam ook zn fototoestel en avondzonnetje mee zodat jullie eens wat anders te zien krijgen dan alleen die middelzwaar bewolkte dinsdagmiddagfoto's van mij.

DSC_3627 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_3678 by Floris Dilz, on Flickr

Geeft ineens een totaal andere kijk op t geheel toch? (en dr zijn meer foto's, komen vanzelf wel een keer langs) Kon nu zelf ook gewoon even rustig naar mn baantje zitten kijken terwijl evan kundig aan het rangeren was inclusief waals gefoeter tussen machinist en wachtenden bij de overweg, tja, dat geeft toch net even wat extra aan de hobby.

Ondertussen heb ik nog een avondje aan de schrootbakken zitten klooien, die waren al roestkleurig, vanavond dus maskol erop, geel erover (naarmate de hoeveelheid maskol een wat meer of minder verbleekte tint), wachten tot de gele verf nog niet fatsoenlijk droog is en de maskol eraf peuteren en omdat dat niet snel genoeg ging de wagens maar eens stevig afrossen met een tandenborstel. Geeft sowieso wel een mooi effectje op de verf, die slijt een beetje door.
IMGP0047 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0045 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0043 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0042 by Floris Dilz, on Flickr

morgen maar eens details schilderen, verder weatheren etc...

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Metpetergaathetbeter

#1968
volgens mij heeft de vliegpost U op het verkeerde adres afgeleverd, die ooievaar heeft er zeker zijn poten aangeveegd en U gewoon in Nederland afgeleverd i.p.v op een adres van onze Franssprekende medemens !  ;D Gewoon je forum naam aanpassen in Floris "le Belge" zou al een stap zijn  8)

steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Kautenbach

Geweldig mooie foto's  zo met dat licht en schaduwen, subliem

evan

Citaat van: Kautenbach op 24 februari 2019, 19:59:01 PM
Geweldig mooie foto's  zo met dat licht en schaduwen, subliem

Dat vind ik ook Wim, in een foto moet schaduw zitten.  Veel fotografen plaatsen overal vanuit alle mogelijke hoeken licht om geen schaduw te hebben en dan krijg je van die zielloze afgevlakte foto's.

Hier is met één flits in de hand (van Floris) gewerkt met gele filter voor om een laagstaande zon te imiteren. De flits wordt getriggerd door een draadloos signaal komende van de camera.  De camera stond ook niet op statief.  Er zijn best leuke plaatjes van voortgekomen :)


Los van dat was het een aangename middag met een Frikadellenbroodje op m'n maag  ;D  De baan in wording is zo veelbelovend en al heel fraai!  Het rangeren op de baan was ook heel rustgevend en het feit dat je de bewegingen overal tussen de gebouwen en stellages door ziet is echt heel apart.  Ik heb er van genoten en vond het ook heel inspirerend.

Top gewoon! 

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Pierre

Groet Pierre.


Robrecht

Zalig hoe die met z'n arm buiten leunt. Ik voelde me vandaag net hetzelfde in m'n auto  8)
Zot ook hoe die trein zo realistisch is terwijl het hout nog zichtbaar is onder het spoor.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Floris

Dank, jongens!
Ondertussen heb ik nog maar wat door zitten harken op de ateliers centraux (klik voor t eggie, dr is een en ander wat aangepast zodat de boel op een normale module past), de daken zitten er in ruwbouw allemaal op (en allerlei tussenwanden en ander ongerief dat je nu niet ziet maar wel een hoop tijd kost)

IMGP0071 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0075 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0074 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP0072 by Floris Dilz, on Flickr

Floris

en tussendoor beetje verder pulken aan die schrootwagens...
DSC_1979 by Floris Dilz, on Flickr

evan

Mijn voorkeur gaat naar eerste kolom 2e plaats :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Robrecht

Ik vind ze allemaal wel geslaagd. De mengeling van 'nieuw'(er) en versleten zie ik bij ketelwagens hier in Tessenderlo ook altijd. Sommige dingen blinken, anderen vallen bijna uit elkaar...
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

sdz1976

De favoriet van Evan is ook de mijne, maar de mengeling is idd het mooist.


Grtz,



Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

inderdaad mooie mix van gebruikssporen:"de boel moet renderen en dat kan ook zonder pot verf op de krassen".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.