Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Piussi


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

D_Loc

Gaaf man! Mijn ouders hebben ook jaren een Dyane 6 gehad, een blauwe.
Daar gingen we mee naar Kautenbach, Erka aanhanger er achter en kruipend de berg op  ;D
Kan me ook nog herinneren dat ie een keer op 1 cilinder liep omdat er een bougie compleet met schroefdraad en al er uit geblazen was.
Een jaar of twee geleden heb ik een 1:18 model van Solido gekocht in bijna dezelfde kleur blauw als onze Dyane 6.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter

"some guys have all the luck, some guys have all the fun,some guys can do it all,What you gonna do when your luck begins to run" Robert Palmer had het niet beter kunnen componeren !  :)  Jij slaagt er eigenlijk elke keer in ons van de ene verbazing in de andere verbazing  te laten vallen !  ;)

Alan On Track

Modelbouw is een kunst

doomslu

Ik vind zowel het verhaaltje als het model schitterend!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

De wonderlijke wereld van Floris is gewoon overdonderend verwonderend
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jurgen

En wanneer komt het in productie?  ;D


Prachtig ding waar duidelijk heel veel liefde in zit. Goed gedaan!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

SuSke

Citaat van: Jurgen op 02 februari 2019, 19:10:20 PM
En wanneer komt het in productie?  ;D


Prachtig ding waar duidelijk heel veel liefde in zit. Goed gedaan!

Staat bij de nieuwigheden voor 2019: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,28757.0.html
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Meesterlijk! Puur vakmanschap. Indrukwekkend.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris

Dank, mannen!
Nu weer terug waar waar we gebleven waren, in ougree ergens. Zat een paar dagen geleden eens te kijken waar ik een jaar geleden mee bezig was, nou, een huis. hm. Ben ik een staalindustriebaan aan t bouwen en zit ik al een jaar alleen te klooien aan huisjes. (ok, paar locjes tussendoor, dat wel  ;D)
Tijd dus om maar es wat vaart erin te trappen, ofwel, die laatste rij huizen met alle koterij en andere zooi moest maar eens klaar, dan kan ik weer met de industrie verder. Zo'n stukkie woonwijk is leuker dan ik dacht, maar inmiddels heb ik wel weer eens zin in wat anders. Na twee dagen detailleren (regenpijpen, daklood, elektraleidingen etc...) was de boel gisteravond klaar om te spuiten, om een uur of 12 stond alles in de verf en vandaag heb ik alle details zitten kwasten... Weathering komt morgen, als alles goed droog is. Nu dus bij hoge uitzondering eens kleurtjes in dit draadje!
zonnebrillen op? gaan we.

IMGP9970 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP9971 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP9973 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP9974 by Floris Dilz, on Flickr

goed, morgen al die kleurtjes maar eens platslaan en wat relief tevoorschijn halen her en der. zinnin!  8)

Pierre

Groet Pierre.


Ludwigdc

Kleuren maken de helft van het resultaat. Grote inspiratiebron !
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be