Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

Citaat van: Hendrik Jan op 12 augustus 2018, 21:03:32 PM
Citaat van: Floris op 12 augustus 2018, 12:28:17 PM
Dank! gereedschap is etswerk.

Dat roept natuurlijk de vraag af hoe de rest tot stand is gekomen.

groeten
Hendrik Jan
styreentjes aan elkaar pulken, voornamelijk...

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Floris

Nou, hier de tussenstand van het huis dat niet opschiet, nouja, dr is wel vrij veel werk aan ook, maar steeds als ik eraan bezig ben blubbert meteen het tempo eruit, geen idee waarom. Ooit zal het klaar zijn, en dat moment komt dichterbij. Er moet nog allerlei troep en detailrommel bij, maar het sfeertje begint erin te komen.
Maar eens vooraan beginnen...
IMGP9063 by Floris Dilz, on Flickr
dit pand stond min of meer model:
https://www.google.com/maps/@50.6033173,5.5345282,3a,75y,128.9h,106.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1sEUmHQeKDTCow8ig2mfCZEg!2e0!7i13312!8i6656

IMGP9065 by Floris Dilz, on Flickr

en wat detailplaatjes
IMGP9061 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP9068 by Floris Dilz, on Flickr

de binnenkant is taai om te fotograferen... en die oranje fiat wordt wel erg sponzig, brekina-plastic schijnt nog wat teveel door ondanks een laag zooi erover
IMGP9056 by Floris Dilz, on Flickr

zo'n flink dichtgespoten volvo gaat beter.
IMGP9066 by Floris Dilz, on Flickr

nouja, dit wordt wel ongeveer t sfeertje van de woonwijk. Straks komen er nog wat roestdruipbuizen dwars door het beeld natuurlijk, dus geniet ervan zolang het nog kan.
IMGP9064 by Floris Dilz, on Flickr

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Thommy

Greetz

Thommy

Pierre

Groet Pierre.


Cord

Ik dacht dat jij niet zo van interieurtjes maken hield, maar dat gaat je goed af.
Mooi man!
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

SuSke

Zo'n klerebende, maar ik blijf me verbazen voor je oog voor detail.
Moeten we nogmaals beamen dat je een fan bij hebt
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


renstimpie

De details die hierin zitten..  Schitterend gewoon..

Tim

Floris

Dank, jongens!
Dit weekend alleen relatief saai spul. Zaterdag module 0 opgehaald bij Martin, dus kon eens serieus aan de slag met daar rails op rammen.
DSC_1176 by Floris Dilz, on Flickr
Ook meteen maar eens aan de slag gegaan met het ontwerp van het voorste stukje locwerkplaats, want ik had daar eigenlijk nog nooit echt precies naar gekeken... dus eventjes een en ander in cad roffelen, meteen maar vast een vloer met spoor erin in elkaar klussen (pffff kost dat een berg tijd...) en de gietstukkies dr weer es bij zoeken...
mwah, moeten we een eind mee komen.  ;)
DSC_1177 by Floris Dilz, on Flickr
nu onder de neiuwe bak nog de bedrading aan elkaar knopen. Geen zin in.

DFS

Floris,

Ik heb binnenkort de kap van zo'n GE45 tonner (Bachmann) op overschot, ben je daar iets mee voor in je loc werkplaats?
Ik blijf alvast volgen, knap werk!  :o

Floris

ha Sven,
daar heb ik er zelf nog twee van  ;D
wat ga je van t onderstel maken trouwens?

NS8714

Blijk ik hier ook een account te hebben... Ooit aangemaakt, vergeten, maar nu weer eens aangezwengeld om even lekker te kwijlen.... Jezus, gast, dit is briljant!

Floris

ah, welkom op t relaxte forum! 8)

Omdat ik vandaag toch langs de action kwam maar even een rollersetje en een potje witte grondverf meegenomen om van die houtkleurige achtergronden af te zijn. Ik geloof dat t eigenlijk heel licht grijs is, deste beter. Redde van zo'n potje van een paar euro gewoon alle achtergronden en op 1 na alle friesbakken die ik hier had, ben lang niet ontevreden... Heb de kleur alleen nog niet bij daglicht gezien maar geloof dat t wel aardig is zo.
DSC_1186 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_1187 by Floris Dilz, on Flickr
geloof dat er rechts enigszins een verkeersramp heeft plaatsgevonden, nouja, t ging om de achtergrond ofzo.