Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

nou moet je ze niet gaan afremmen... huissies willen we zien!  8)

Maar goed, discussie is al eerder langsgekomen, waarom ik voor een artitec-methode kies (die in de tijd dat ie ontwikkeld was het alternatief was voor stenen die twee keer te groot waren, maar inmiddels wellicht wat achterhaald) mag duidelijk zijn, das voornamelijk gewoon praktisch voor mij. Verder heb ik ook geen ambities om als een nouaillier tekeer te gaan op elk muurtje... sfeer bouwen met de dingen die Eric omrechthoekt heeft in die foto gaat een stuk sneller en vind ik leuker. Het moet ook nog een keer af allemaal  ;)

loebaske


Is en blijft toch een knap staaltje modelbouw die bogen van Frans...TOP

Dirky

De Nouaillier/Ackle stijl is maar haalbaar voor dioramaatjes en baantjes met weinig bebouwing. Wat jij hier doet Floris is werkelijk inspirerend. Het heeft iets weg van "quick and dirty" maar toch "afgewerkt".

Nu, ik heb voor mezelf zo'n regeltje dat bepaald of ik iets goed vind of niet: :)
> Als ik binnen de minuut niets zie waar ik een opmerking "moet" op maken, dan zit het goed.

Paar voorbeelden:
> toen ik Nouiallier zijn Rue de... voor het eerst zag speurde ik binnen de sekonde een mega spleet onder één van zijn gebouwtjes. Meteen ben ik op zoek gegaan naar fouten en helaas, ook al is het super-modelbouw, kon ik me bijvoorbeeld ook niet vinden in de super gladde daken op de vervallen gebouwen. M.a.w. Als ik nu iets zie van Nouiallieur ga ik meteen fouten zoeken. Maar zoals ik zeg; "hoedje af" - zijn werk is super.
> bij jou Floris heb ik aan de eerste minuut niet genoeg om de vele fijne detailkes te ontdekken. En als ik dan echt op zoek ga naar foutjes, gaan die gewoon in het niets verloren tussen het meesterlijke...

Voor mij hoor je bij de heel grote modelbouw meesters !  ;)

Pierre

Citaat van: Dirky op 05 juli 2018, 08:19:29 AM
Voor mij hoor je bij de heel grote modelbouw meesters !  ;)

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. ;)
Groet Pierre.


Cord

Citaat van: Dirky op 05 juli 2018, 08:19:29 AM
Nu, ik heb voor mezelf zo'n regeltje dat bepaald of ik iets goed vind of niet: :)
> Als ik binnen de minuut niets zie waar ik een opmerking "moet" op maken, dan zit het goed.
Bij mezelf zie ik vaak pas op de foto de storende fouten. En als ik ze dan zelf nog niet heb ontdekt (kokervisie?) dan ben ik altijd blij als anderen me daar op wijzen. Complimenten krijgen is natuurlijk altijd leuk, maar feedback krijgen vind ik misschien nog wel belangrijker.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Herwig

#1730
aan Floris,

Op een binnenkoertje staat een, naar buiten draaiende, deur open.
Bij het nog maar eens herbekijken van de sublieme foto's, viel het me op dat er weinig of geen vensters open staan, al was het op een kier.
Is de lucht in deze niet zo vrolijke wijk zo ongezond dat vensters openen een slecht idee is ?
De bewoners die wetens-willens de ramen potdicht houden om de stank & het stof van de fabriek buiten te houden ?

Als je in de vakantie geroeste, vervallen fabrieken zou gaan verkennen, doe het voorzichtig aan...

loebaske


Ben 100´% eens met Dirky zijn opmerking

Tothebeach

Zojuist heb ik mij eindelijk eens voorgesteld ::), ik kijk al een tijdje mee. Maar volgens mij is er met Auhagen Baukasten ook wel het één en ander te bereiken:



2 Auhagen geveltjes met baksteen, de pleister zijn 3 lagen gips dat ik ergens vond van de verbouwing. De vlekken is bloed, ik was wat aan het klooien met heel dun verenstaal....

Groet,
Michel

Dirky

Niet mis Michel, maar toch beter een ander draadje starten aub!

Tothebeach

@ Dirk, dank voor je compliment, maar ik reageerde hierop ;) :

Citaat van: Floris op 04 juli 2018, 16:44:50 PM
als ik op vakantie ben kunnen jullie mooi in de tussentijd een paar pandjes nabouwen met slater of auhagen en kijken of dat beter bevalt...  ;)

Een draadje komt ooit nog wel eens

Groet,
Michel

Floris

#1735
Oew dat gaat lekker! serieus belse plannen of gewoon willekeurig proefje?

Ondertussen zit ik wat te klooien aan t pand voor de overweg, soms dan, want de vaart is er even stevig uit, ik slaap niet als t warm is dus inmiddels domweg doodmoe. Nu alweer derde keer dat ik aan dat huisje begin en t weer halverwege wegleg, ga niet veel tijd meer hebben voor de vakantie dus de komende drie weken gaat er niet veel meer aan veranderen. Inmiddels waren er panden waarvan je alleen de achtergevel ziet waarvan de onzichtbare voorgevel toch beter klopte dan dit pand dus er moest nog even een trapgeveltje op zoals in t echt, de steeg ernaast komt aan de voorkant in plaats van aan de overwegkant zoals bij t origineel maar verder zit t idee er redelijk in.
https://www.google.com/maps/@50.6033173,5.5345282,3a,75y,136.36h,108.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1sEUmHQeKDTCow8ig2mfCZEg!2e0!7i13312!8i6656

DSC_0903 by Floris Dilz, on Flickr

de koterij erachter stond er al grotendeels, is ook weer wat aan verfijnd en geklooid...

DSC_0908 by Floris Dilz, on Flickr

die harley wordt tzt nog wel een wat minder aanstellerig ding...

DSC_0905 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_0906 by Floris Dilz, on Flickr

de garage achteraan, daarvan roept iedereen steeds "oh daar moet een of andere kicke oldtimer in barnfind blablabla" dus dat doen we lekker niet, paar brommerwrakken en een stomme fiat vink wel genoeg. En rotzooi natuurlijk. En troep, en bende. 8)
tot over een paar weken voor de volgende update, ik zou zeggen, knutsel ze jongens!  ;)

sdz1976

Weerom smullen dit,  8) 8) 8) 8)
Ben dan ook gek op mooi gedetailleerde doorsnedes  :D 8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Pierre

Groet Pierre.


Tothebeach

Citaat van: Floris op 11 juli 2018, 00:08:50 AM
Oew dat gaat lekker! serieus belse plannen of gewoon willekeurig proefje?
Er zijn serieuze Noord-Franse plannen (ergens tussen de Belgische grens en de Seine), maar ben eerst maar huisjes aan het bouwen, zodat die al staan.
Tot die tijd ben ik hier maar wat inspiratie aan het ophalen. En die is hier voldoende, mooi werk weer  :)

Groet,
Michel

Kautenbach