Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

Zo, nou, daar komt ie dan, de enige echte weekendupdate van dit weekend! Met dupont enzo.


Ja, dupont dus. Af is t nog lang niet, maar hoed, in elk geval zit er nu wat kleur in het bekende plaatje:
IMGP8653 by Floris Dilz, on Flickr

Wat er nou eigenlijk verhandeld wordt bij dupont is vrij onduidelijk. Ooit hebben we iets geroepen over tweedehands matrassen. Geruchten gaan dat er kort voor de val van ceausescu grote aantallen matrassen onder schimmige omstandigheden zijn verdwenen uit staats-sanatoria, gevangenissen en gekkenhuizen, in een poging om aan westerse deviezen te komen iom de sukkelende roemeense economie wat te laten aantrekken. Zou dupont bij dat soort dubieuze zaken betrokken zijn geweest? Na een brand zijn alle bedrijfsarchieven verloren gegaan...
Hier is geen matras te zien, maar vier rode vaten zonder opschrift? antibeestjesmiddel? conditioner voor transsylvanees geitehaar?
IMGP8655 by Floris Dilz, on Flickr

overzichtje
IMGP8657 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8658 by Floris Dilz, on Flickr

En omdat de boel nogal ingebouwd staat maar eens de twee pandjes op een plankje en wat plaatjes rondom.
IMGP8664 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8659 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8661 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8665 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8660 by Floris Dilz, on Flickr

binnenkort nog es met olieverf erover, nog wat details erbij maken, nouja, we gaan t wel zien... :P

Pierre

Floris ... ik moet nog iedere keer weer wennen aan het vreemde steentjesmotief dat je gebruikt. Maar dat neemt niet weg dat je een onwijs realistische bouwstijl hebt en een waanzinnig knappe bouwer bent. Het is iedere keer een genot als er een nieuw update komt. Top man. ;)
Groet Pierre.


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

stoomlokje

Weeral super gedetailleerd Floris , als we het niet wisten , dan zou je denken ...........
ik volg het draad(je) van aan de start , en ik begin te denken dat Floris aan fotoshoppen doet  ;), want dit is niet meer normaal  :-X :-X


Rangeerduivel

Citaat van: stoomlokje op 03 juli 2018, 12:28:22 PM
Weeral super gedetailleerd Floris , als we het niet wisten , dan zou je denken ...........
ik volg het draad(je) van aan de start , en ik begin te denken dat Floris aan fotoshoppen doet  ;), want dit is niet meer normaal  :-X :-X

Saskia,
Wij begrijpen wel dat dit als (terecht) kompliment is naar Floris toe, maar al diegenen die zijn werk irl gezien hebben weten dat dit niet zo is,
hij is gewoon "de meester"... net als sommige schilders uit de middeleeuwen!:o

;)

loebaske


Men heeft geen ogen genoeg om elke centimeter te bespeuren wat er te zien is...




stoomlokje

dat wil ik nou juist zeggen.
Als we niet wisten dat dit modelbouw is ,zou je denken dat het foto's zijn van schaal 1/1, zo realistisch is alles opgebouwd.

Cord

Citaat van: Pierre op 03 juli 2018, 10:25:31 AM
Floris ... ik moet nog iedere keer weer wennen aan het vreemde steentjesmotief dat je gebruikt.
Volgens mij is dit het (bijna karakteristieke) gietwerk van Artitec.

Citeer
Maar dat neemt niet weg dat je een onwijs realistische bouwstijl hebt en een waanzinnig knappe bouwer bent.
Dat is zeker!

Citeer
Het is iedere keer een genot als er een nieuw update komt. Top man. ;)
Ik lees net dat-ie zijn vakantie aan het voorbereiden is. En wij dan?  :(
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Gerolf

Citaat van: Cord op 04 juli 2018, 09:43:04 AM
Citeer
Het is iedere keer een genot als er een nieuw update komt. Top man. ;)
Ik lees net dat-ie zijn vakantie aan het voorbereiden is. En wij dan?  :(

Tja ... die 115 pagina's maar eens terugbladeren zeker ? Dat is ook genieten ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

#1719
De opliggende   'Artitec' - voegen:

Vond die aanvankelijk ook nogal merkwaardig maar heb ze , de voegen, ondertussen reeds meermaals opgemerkt bij zo'n rustieke bakstenen   "bel époque"   villa'tjes in Brasschaat bijvoorbeeld.
----------------
Gewoon ter info:                        "Knipvoeg"   :
Een knipvoeg is een speciale manier van voegen die optisch voor een zeer strak resultaat zorgt.
Bij deze voegsoort ontstaan scherpe, mooi op liggende voegen die duidelijk contrasteren met de stenen. 
De specie komt dus iets buiten de stenen uit. De voegen springen meer in het oog en ook de stenen worden individueel meer benadrukt. Niet iedere steensoort of iedere pand leent zich ervoor.

Deze metselaar is aan het knipvoegen. Het ziet er behoorlijk bewerkelijk uit.  Met het hedendaagse uurloon zeker.
Deze foto van een bevoegd voegbedrijf gewoon ter info::
www.google.com/search?q=knipvoeg&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=VYQdr_Ze2uZlkM%253A%252Ct_u9SV5GptDzJM%252C_&usg=__xIXCu0iisMh9aaRvhFqhwShJgJ8%3D&sa=X&ved=0ahUKEwiU6dmUtYXcAhUrI8AKHb7JBw4Q9QEILDAB#imgrc=BGOpa_g_bGo4XM:
(met dank aan StichtingVoegGarant)

De woorden knipvoeg en de verwante snijvoeg waren totaal nieuw voor me persoonlijk.  Weer wat bijgeleerd.


Cord

Citaat van: Gerolf op 04 juli 2018, 10:36:50 AM
Tja ... die 115 pagina's maar eens terugbladeren zeker ? Dat is ook genieten ...
Tsja, dat heb ik al drie keer gedaan.  :o


Dat het een knipvoeg is dat is de meesten van ons denk ik wel opgevallen. Het merkwaardige van deze Artitec-voegen vind ik dat het lijkt alsof er alleen horizontale voegen te zien zijn en geen verticale voegen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Floris

als ik op vakantie ben kunnen jullie mooi in de tussentijd een paar pandjes nabouwen met slater of auhagen en kijken of dat beter bevalt...  ;)

SuSke

ik vindt het met een stootvoegje naast en strekvoeg toch iets mooier

20160608_221550 by Frans Peeters, on Flickr

8) 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Citaat van: Floris op 04 juli 2018, 16:44:50 PM
als ik op vakantie ben kunnen jullie mooi in de tussentijd een paar pandjes nabouwen met slater of auhagen en kijken of dat beter bevalt...  ;)
;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Cord

Citaat van: Floris op 04 juli 2018, 16:44:50 PM
als ik op vakantie ben kunnen jullie mooi in de tussentijd een paar pandjes nabouwen met slater of auhagen en kijken of dat beter bevalt...  ;)
Nou dat dacht ik dus niet.
Je hebt een hele mooie stijl van werken en je weet op een treffende manier een bijzondere sfeer neer te zetten die z'n weerga niet kent. En ik blijf een bewonderaar.
Knipvoegjes van Artitec of niet.  :)

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing