Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

loebaske


Floris, heb je de cat.nr. van die Auhagen/Kibri gebouwen?
Mercikes

Floris


Thommy

Greetz

Thommy

Floris

ja, rest van t gebouw moet je nog even zelf maken.   :P

3rail

Erg mooi Floris, ga zo door.

Ben alweer benieuwd naar het vervolg. :D

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99


Metpetergaathetbeter

Blijf het herhalen een prachtige troosteloze site(bende) met oog voor detail en misschien zelfs zoals in het echt voor lelijkheid !  8) ;)

Floris

Goed, ik dacht ik ga even rustig dupont en omliggende koterij in de verf zetten dit weekend en daarnaast es wat vakantie voorbereiden, ruimte maken voor een module die volgend weekend hopelijk deze kant op komt en wat opruimen enzo...
NEE. 8)
Liep zaterdag over de treinenbeurs in houten want had nog wat rails nodig, maar ineens schoot deze foto me weer te binnen:
https://www.flickr.com/photos/pimvangestel/29901728264
natuurlijk niet eerst opzoeken ofzo om te kijken wat voor wagen het is maar gewoon lukraak twee ketelwagentjes kopen, een roco naoorlogs ding met heel dikke geisoleerde tank en een fleischmann vooroorlogs klinknagelding, en thuis eens kijken wat we dr mee kunnen. Na even wat beter kijken kwam ik er achter dat die cockerill-ougree-wagen gewoon een duits standaardketelwagentje is met een isolatielaag om de tank en stoomverwarming om de lading vloeibaar te maken, feitelijk dus dit ding met een jas aan en wat extra's https://www.modellbahnunion.com/Fleischmann-542616-Gueterwagen-Kesselwagen-VEB-Chemiefaserwerk-Premnitz-DR-H0.htm?SessionId=&a=article&ProdNr=Fleischmann-542616&p=802
Goed, had ik die roco dus voor de kat zn viool geklocht en de dikke plastic opschriftenborden van de fleischmann kwamen me niet zo goed uit dus maar wat sachsenmodelle-ketelwagentjes van ongeveer hetzelfde type (iets kortere tank) erbij gepakt, daar een van geslacht, uiteindelijk is het de fleischmann-ketel met een laag plastic eromheen (klotewerk) op onderstel en afgesneden ketelsteunen van sachsenmodelle geworden, achteraf had t prima van 1 sachsenmodelle-wagentje gekund maar dit was duurder en geeft meer rotzooi en duurde langer. OPTIMAAL INTENSE WAARTOE ZIJN WIJ OP AARD EN WAAROM DOEN WIJ DIT-HOBBYBELEVING.

Goed, hoop etswerk en ander onhandig geklungel verder...
(gewicht uit de ketel halen, ketel helemaal inpakken in plastic, oh nu is t wagentje te licht maar kan ik niet meer in de ketel komen)
(naden op de kopwanden van de ketel maken, dat doe je dan eerst aan 1 kant, er zijn 80 werkende manierem om dan de andere kant af te tekenen zodat de naden niet verdraaid erop komen, maar dat was te moeilijk voor mij)
(toen na t opnieuw doen van de naden aan 1 kant de hele ketel scheef op zn steuen zetten)
...de bovenkant ingesmeerd met modder (houtlijm en zand) en met een flink natte kwast een beetje in vorm eikelen...
DSC_0813 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_0814 by Floris Dilz, on Flickr

tussendoor letterlijk een half pak papier weggejakkerd aan t printen van de opschriftenborden, meer precies het uitvogelen hoe erg de inkt uitloopt en hoeveel de witte letters moeten worden opgedikt om niet vol inkt te vloeien. Kon natuurlijk ook gewoon decals mee laten drukken bij artitec maar dan moet ik wachten dus NEE. HET. MOET. NU. EN. HET. MOET. MOEILIJK. dus maar weer lekker door lopen tobben, inmiddels is t wel aardig gelukt, toen moest de boel overnieuw want franse en vlaamse opschriften om en om, toen deed de printer allemaal streepjes enfin, vullisbak is weer vol.

Inmiddels staat het wagentje in de verf, mag even lekker doorharden in de zon, tussendoor maar verder met dupont enzo, daarover vanavond meer, tenzij ik ga opruimen HAHAHAHA das ne goeie. Vanavond meer dus. :P

DSC_0818 by Floris Dilz, on Flickr

DFS


SuSke

Van bezieling gesproken, de echte modelbouwspirit vliegt in 't rond.
En inderdaad FLoris, waarom later gemakkelijk als 't nu moeilijk ook kan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Thommy

Ik word hier zo depri van steeds als ik dit bekijk...

1 omdat ik wou dat ik de tijd had
2 omdat ik nog niet half aan uw kunde geraak (ook mede door 1)
3 omdat je het doet uitschijnen als simpel dagje kliederen
Greetz

Thommy

Floris

1. Tja, tijd maak je, hoe je dat doet is hierboven al ongeveer te lezen...
2. Die kunde, tja, dat komt wel, de trucjes zijn stuk voor stuk zo moeilijk niet... Net als de goedgevulde rommelbak, trouwens, want die levert je ook enorm tijdwinst op.
3. Verkijk je dr niet op hoe je aan je eigen werk alles ziet dat niet volgens je verwachtingen of wensen is en bij een ander zie je alleen t totale plaatje en lijkt t net of het heel mooi is en precies zoals t moest worden. Bovendien, als t niet aanvoelde als lekker kliederen maar als moeizaam gezwoeg ging ik t niet voor mn lol zitten doen, ik hou namelijk niet van sport. 8)

Verder heb ik al een paar dingetjes ergens ander neergelegd, gaat t dan toch wat worden met opruimen?

SuSke

Citaat van: Floris op 02 juli 2018, 18:11:48 PM
Verder heb ik al een paar dingetjes ergens ander neergelegd, gaat t dan toch wat worden met opruimen?

Feitelijke definitie van opruimen: Rommel op een andere plek leggen  ;) ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Fantastisch Floris!  ah en die wagon is ook best ok  ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris

zo, weer wat verder klooien... Ja tis hier nog steeds een bende, nou en.  8)
DSC_0840 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_0841 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_0836 by Floris Dilz, on Flickr

ga dr vast nog wel wat aan verder pulken en finetunen maar t komt aardig in de richting zo...