Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Pierre

Citaat van: Michiel op 12 juni 2018, 07:31:18 AM
Floris, ook ik volg je kunsten met uitermate veel bewondering. Dit is een niveau van modelbouw waar ik enkel van kan dromen. Je bent fantastisch goed bezig. Dit draadje is zó genieten met elke update.

Helemaal mee eens! Vooral dat genieten. ;)
Groet Pierre.


Cord

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

erik de noorman

Alles is al geschreven. Wonderbaarlijk!

AMEN.

Erik.

sdz1976

Dit is echt smullen met al die koterij  ;D 8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Metpetergaathetbeter

weer prachtig werk, anders zijn kleiduiven ook een optie (kleiduifschieten)  ;D ;)

Floris

stukje nectarine in t duivenkot, vliegen de fruitvliegjes in en uit, net echt...  8)

gardevil

Die wil ik je nog wel eens grijs zien schilderen ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Floris

stukje nectarine neerleggen, twee minuten wachten, bus grijze primer erop leegspuiten  8)
tis niet zo moeilijk...  ;)

krisds

Prachtige modelbouwkunst. Maar leg je nu een complete gevelelektriciteitsvoorziening aan, aan de gevel die geen bezoeker kan zien?  :o Die industrielokjes zijn fantastisch. Komen ook alleen maar in zo'n setting tot hun recht.

Floris

Citaat van: krisds op 12 juni 2018, 22:24:35 PM
Maar leg je nu een complete gevelelektriciteitsvoorziening aan, aan de gevel die geen bezoeker kan zien?
ja.

8)



Cord

Citaat van: krisds op 12 juni 2018, 22:24:35 PM
Maar leg je nu een complete gevelelektriciteitsvoorziening aan, aan de gevel die geen bezoeker kan zien?
Huh? Wij zijn toch óók bezoekers?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

evan

IK ga hier niet te veel woorden meer aan vuil maken met al dat industrieel verval en stof dat je zo ontzettend goed weergeeft ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modelbaanHO

Citaat van: evan op 13 juni 2018, 09:07:43 AM
IK ga hier niet te veel woorden meer aan vuil maken... ;)

Neen, niet doen 't ziet er al vuil genoeg uit !

Prachtig hoe de sfeer wordt weergegeven.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

AFB

#1663
Ter inspiratie heb ik vandaag twee plaatjes gemaakt van het dakballen- verblijf van mijn vader. :-) Zelf kom ik uit een familie waar altijd wel duiven waren. Zelf heb ik ze niet, alhoewel ik als kind regelmatig de klok moest afslaan of iets dergelijks in het duivenlokaal. Natuurlijk op zondagochtend moesten we stil zijn als er duivenberichten op de radio waren.


Leuk verhaal zit er achter deze kooi. Deze hebben we weleens twee straten door het dorp heen verhuisd.


De kooi die zo'n 40 jaar geleden door mij opa is gebouwd. Mijn vader gebruikt deze nog steeds.

Uiteindelijk moet er op mijn baan natuurlijk ook een duivenkooi komen.

Vriendelijke groeten,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

Floris

Nice, dank! Wel erg schoon en netjes maar er zijn toch genoeg leuke details, ook die fundering op stapels tegels! Dit zijn wat luxere hokken dan ik gebouwd heb, maar goed, geloof dat t sfeertje dus wel aardig klopt. Misschien ook maar es over een kitje denken... nouja, ik beloof niks.  8)

Dit weekend maar 1 dagje met t kleine frut bezig geweest, zaterdag nog even bij martin langs geweest om nog een extra modulebak te timmeren, die halen we binnenkort hierheen en dan heb ik hier 5 bakken staan en kan ougree in principe afgemaakt worden, waarna het weer met het cockerill hoogoventerrein verder zal gaan. Zal nog wel at tijd overheen gaan, maar goed...
In theorie had ik vandaag ook nog wat kunnen knutselen maar ik was vooral druk met in de verkeerde trein stappen, de tandarts, treinen missen, bijna van mn fiets gereden worden en tegen willekeurige dingen aan lopen, geen idee wat ik had maar modelbouw heb ik me maar wijselijk niet aan gewaagd, heb de tijd die overbleef vandaag dus maar gevuld met wijn drinken en slap ouwehoeren met wieger die nog even langskwam. Dat ging overigens nog verrassend soepel, zeker vergeleken bij de rest van de dag.

Goed, hoop smoesjes en geoudehoer, de opbrengst!
klontje huisjes heeft wat kleur:
IMGP8601 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8616 by Floris Dilz, on Flickr

en in de achtergrond al een beetje te zien: Dupont wordt vervangen door een nieuwe versie. De oude had Wieger gemaakt van styreen en karton, die was origineel gebouwd voor een andere plek en paste hier qua sfeertje wel leuk maar qua maten wat minder en bovendien waren de zijkanten en achterkant niet gedetailleerd. Ombouwen zou lastig worden, dus ik besloot om maar gewoon een nieuwe versie te bouwen die hetzelfde sfeertje heeft maar wat beter op deze plek past. Ook het hoekpand ernaast is van wat onbetrouwbaar ogende uitbreidingen voorzien. Tis allemaal nogal in aanbouw maar t idee zit er redelijk in inmiddels...
Eerst maar eens de kant die je straks nooit meer te zien krijgt (dus wel compleet gedetailleerd want anders kost t niet genoeg tijd)
IMGP8617 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8604 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8605 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8608 by Floris Dilz, on Flickr

en deze is meer om me eraan te helpen herinneren dat ik deze foto nog es moet maken met meer scherptediepte als alles af is.
IMGP8612 by Floris Dilz, on Flickr