Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

adrievans

Dat iemand met zulke bibberhandjes zoiets moois kan maken.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

SuSke

filmpje stopt net voor het naar beneden donderen van  het locje  ;) ;)

mooi spul dat je weer in elkaar gepropt hebt Floris.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Floris

Citaat van: SuSke op 22 mei 2018, 12:42:58 PM
filmpje stopt net voor het naar beneden donderen van  het locje  ;) ;)

;D ;D
daar aan t eind van het spoortje staat een schroef in de baan die meer leed voorkomt dan zo'n beetje elke andere schroef in t universum.  8)

Floris

Nou, dr is weer wat te melden hier... huizenblok van de vorige keer is verder afgemaakt, al ben ik natuurlijk nog wat kleinigheidjes vergeten, maar dat komt wel... Om de hoek is er wat geknutseld om tot de achtergrond te geraken, pandje met garage en winkelpui, iets moderner dan de omgeving, jaren '50 ofzo. De lens van t fooncameraatje heeft er even flink in geknepen maar t ding is nog heel.
DSC_0591 by Floris Dilz, on Flickr
Alles bij elkaar ist nu dit:
DSC_0605 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_0602 by Floris Dilz, on Flickr

beetje kleur dr overheen geblubberd...
DSC_0606 by Floris Dilz, on Flickr

en terwijl die boel staat te drogen vast verder met t volgende huizenblok.  8)
DSC_0609 by Floris Dilz, on Flickr

wordt iets vrij naar dit blokje, straks kijk je hebt op de rug maar ik maak de straatkant ook omdat het wel leuk is om straks de straat in te kunnen fotograferen (en natuurlijk gewoon omdat het extra werk is omdat anders de boel nog eens af zou komen en als de baan af is moet ik de keuken schoonmaken)
Zo, dawassumweer. Binnenkort maar es flink details kwasten, of meer resin zagen, of gewoon zagen, we merken het wel. Of er komt etswerk voor de baume & marpents binnen, ga ik dat doen. valt wel mee qua eentonige hobby.

GDE

Knap ze Floris . U gaat als een sneltrein vooruit maar toch bouwt u alles heel fijntjes en met oog voor details . De hangende straatlantaarns vind ik eveneens heel mooi gebouwd net als al de rest trouwens .

Kautenbach

Gatverpielekes, wat lekker 8) 8)

En je vorderingen ook mooi, supermooi, gemaakt, heerlijk troosteloossen tjokvol details, je gast het niet van t echt onderscheiden straks  ;)

PeterVG

Heerlijke fotoreportage alweer Floris. En niet alleen omwille van dat bierflesje ;-)
Pure inspiratie voor mijn project trouwens. Zulk een huizenhoekje zit ook in mijn planning.

mark7758

Zal wel vloeken zijn.
Maar hoort hier niet een Jupiler biertje bij. Die fabriek zit vanaf dat huizenblok nog maar 10 km verderop. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

755philippe

Weeral knap werk va je Floris. Knappe vorderingen en aan een razendsnel tempo. Ik zie ook dat je hulp hebt gekregen van "Hertog Jan". :)
Ik blijf je projekt volgen.

Mvg

755philippe

Floris

Citaat van: mark7758 op 29 mei 2018, 08:14:51 AM
Zal wel vloeken zijn.
Maar hoort hier niet een Jupiler biertje bij. Die fabriek zit vanaf dat huizenblok nog maar 10 km verderop. 8)
neuh... normaal lurk ik ook juup, maar iemand had een kratje hertog meegebracht en dat moest ook op... Mij hoor je niet klagen 8)

enne... dank mannen!

mark7758

Doet me er aan denken.


Pauze. En nadenken hoe de avond was.
Foto 2008. Dienst FO3 en rust in Seraing. (Wachten op de volgende lading. )
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Pierre

Prachtig werk weer met schitterende details. ;)
Groet Pierre.


Thommy

Citaat van: mark7758 op 29 mei 2018, 08:14:51 AM
Zal wel vloeken zijn.
Maar hoort hier niet een Jupiler biertje bij. Die fabriek zit vanaf dat huizenblok nog maar 10 km verderop. 8)

Vandaar dat em nog zo'n mooie dingen kan maken.
Greetz

Thommy

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'