Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Cord

Ik heb al een tijd dit draadje gevolgd en het ziet er allemaal fantastisch uit.
Mooi ook dat je die auto's mat hebt geschilderd.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Floris

Dank, mannen!'
Inmiddels doet de overweg t soortvan. Rode lichten moeten zover ik weet blijven werken tot de bomen omhoog zijn, dat ga ik straks ook zo maken als ik een relais heb, nu hangen ze even tijdelijk aan de stroom voor de aandrijvingen. De bel is een fietsbel met een motortje met klepel ernaast, die staat in t huis naast de overweg. Klik op plaatje voor filmpje!
MOV_0200 by Floris Dilz, on Flickr

SuSke

Ook het knipperen van de witte led even nakijken. Die blijkt na te denderen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

klopt, maar das elektronica en dat kan ik niet, gevalletje jammer dan... Sowieso zijn ze erg fel, dus er gaat nog verf overheen om ze een eind te dimmen, dan zie je t denk ik niet meer. Heb ze net nog even bekeken en in het echt zie je t sowieso niet eigenlijk, camera is wat gevoeliger ofzo.

krispy

@ Floris : prachtig maar

enkel kleine opmerking , de witte lichten gaan pas aan als de slagbomen volledig boven zijn  , dus eerst slagbomen laten opgaan en pas daarna de witte lichten
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Floris

Citaat van: Floris op 19 maart 2018, 23:12:28 PM
Rode lichten moeten zover ik weet blijven werken tot de bomen omhoog zijn, dat ga ik straks ook zo maken als ik een relais heb, nu hangen ze even tijdelijk aan de stroom voor de aandrijvingen.
;)

755philippe

Floris knap gedaan hoor. Misschien een klein detail ter verbetering. Ik heb gezien dat de slagbomen niet gelijktijdig naar boven gaan. De eerste is al bijna halverwege wanneer de andere nog moet vertrekken. Bij het neergaan vertrekken ze wel gelijktijdig. Ik denk dat het een kwestie is van een servo een beetje bij te tunen. Opgelet ik zou het zeker niet beter kunnen hoor.

Mvg

755philippe

Floris

dat heb ik juist opzettelijk zo gedaan. Als alles perfect gelijk loopt oogt dat te steriel en modern vind ik. Dit geeft een fijn sfeertje van ouwe zooi. 8)

Cozzy

Knap man!!
Succes met het fine tunen, komt helemaal goed  ;)

Groetjes,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

mahtoska1

Het is inderdaad zeer knap gedaan.

Waarom staat er links een dubbel andreas kruis en rechts een enkel andreas kruis?

Floris

het andere dubbele bordje heb ik kwijtgemaakt.  :-X ;D

WVA


modelbaanHO

Inderdaad, knap gemaakt.
Alleen vind ik de knipperfrequentie van het witte licht niet juist.
Dat gaat te traag ttz. de periode dat het licht uit is duurt te lang.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Floris

ja de tijd dat t licht uit is kan ik nou net niet beinvloeden aan de schakeling, dat wordt geloof ik bepaald door de ledjes. Kan m wel zo maken dat t licht evenlang uit is en dan korter brandt... of ik laat t gewoon zo want dat trage vind ik wel leuk. Ja of ik kan me in elektronica gaan verdiepen maar daar heb ik geen moer zin in. ;D

Pierre

Groet Pierre.