Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Kautenbach

T zal allemaal heel simpel zijn om te doen,
Des te meer ongelooflijk knap hoe je zo sfeer schildert met styreen, amai ;)

chef garde


SuSke

De sfeer die daar hangt is meesterlijk weergegeven.
Lekker stoffig en uitzichtloos om ook maar iets te poetsen.
Het "op weg naar verval" karakter van de bovendakse delen is heel mooi.

1 kleine opmerking: de goot van het middelste dak heeft geen zijplank. Het water zeikt dar gewoon uit de goot (is goed te zien op de 3de foto)  ;) 8)

Ik krijg alleen de indruk dat het metselwerk is met opliggende voegen, maar dat kan gezichtsbedrog zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

CiteerIk krijg alleen de indruk dat het metselwerk is met opliggende voegen, maar dat kan gezichtsbedrog zijn.

Het is fantastische modelbouw. Maar zoals Frans (Suske) schrijft vind ik het spijtig dat de het metselwerk van de muren blijkbaar geen vertikale voegen  (zoals bij de Artitec huizen) heeft.  Het valt op de close-up foto's natuurlijk harder op dan wanneer je het in werkelijkheid bekijkt.
Met vriendelijke groeten
Peter

Floris

straks zie je t huis in een groter geheel en heb je met deze baksteenmethode het voordeel van fijnere voegen die niet van een afstand al teveel in het oog springen, van dichtbij zijn echte stenen weer beter. Maar goed, blijft een eeuwige discussie... Voor mij is het t meest praktisch om het zo te doen en ik vind de nadelen niet zo bezwaarlijk...

Kautenbach

Volgens mij meer dan genoeg redenen om met z'n allen op Ontraxs 9, 10 of 11 maart  te staan kwijlen  ;D ;D

Ben heel benieuwd  hoe dit er in t echt uitziet

evan

Knap in kleur gezet.

Persoonlijk vind ik het herkenbaar omdat m'n eigen huis ook opliggende voegen heeft  :D  Dat is gebouwd in 1950 en toen was dat blijkbaar redelijk gebruikelijk.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

oebr

how Floris, zo akelig echt.
Subliem !
(of zeggen ze in je buurt daar eerder Sublime ? ;-) )
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Pierre

Groet Pierre.


RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Gerolf

Troosteloos, verwaarloosd, ... kortom: boenk er op  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij voorgaande commentaren.

krisds


Dreha

Volgens mij heeft Floris de verkleinstraalmachine van professor Barabas.
En gaat hij stiekem in het Luikse panden verkleinen en plaatst die dan op zijn baan  ;D.

Echt heel knap gedaan, top.

Chrisrail

#1544
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }