Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM


Pierre

Groet Pierre.


Floris

Dank, jongelui! Hier nog wat meer intense rue de boncelles-sfeer met bewegende beelden middels een klik op het plaatje en zulks. Wij leven in grootse tijden.
MOV_3715 by Floris Dilz, on Flickr


Het vordert niet echt reuzesnel omdat ik een beetje op de rand van een griepje hang dat niet echt doorzet dus zo eigenlijk veel meer tijd kost, en t laatste gepulk aan zo'n leidingbrug kost altijd veel meer tijd. Eerst staat alles los in elkaar, op t laatst maak ik vaste bevestigingspunten (pennen op de steunconstructies en gaten onderin de leidingen) zodat alles nog maar op 1 manier past, traditioneel komen er dan altijd nog wel wat lijken uit de kast qua spul dat dan als alles goed staat net niet lekker uitlijnt enzo... Maar niet gewanhoopt, ben zelfs al betonplaten tussen de sporen op de overweg aan t maken, het wordt nog wat!

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Floris

Hier altijd!  8)

Goed, vorderingen! Laatst met Wieger nog eens met huisjes lopen schuiven op t ougree-woonwijk-stuk, we waren t er wel over eens dat het nu ongeveer goed is qua indeling. Wieger heeft de ambities qua modelbouw wat teruggeschroefd op t moment maar gelukkig had ie voor die tijd al een berg huizen in ruwbouw gemaakt dus das handig om wat mee heen en weer te schuiven voor de planning... In de praktijk zullen er wel weer wat aanpassingen volgen en sowieso wordt alles volgesmeerd met koterij maar dit idee blijft wel zo'n beetje denk ik
IMGP8289 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8288 by Floris Dilz, on Flickr

Omdat ik al het artitec-café ontworpen had moet er nu natuurlijk een heel ander hoekcafé blikvangerig op de baan, want heb een wat hoger pand nodig omdat t anders teveel in het niet valt naast het viaduct en sowieso zitten brede en smalle kant verkeerdom dus hoppa, aan de slag. Paar dagen geleden begonnen, nu is t ding al aardig compleet, dr moeten nog wel wat details op... dit ding leverde wat inspiratie, al werd het uiteindelijk een heel ander gebouw...
IMGP8294 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8292 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8290 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8291 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8293 by Floris Dilz, on Flickr
aan de houders rechts op de muur moet nog een hoge paal met antennes komen. Voorlopig even negeren want anders blijft ie toch maar weer 10 keer achter mn mouw haken ofzo...

En gewoon omdat t kan nog wat meer rue de boncelles/phillipe de marnix, tis net welke kant je op kijkt.
IMGP8282 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8269 by Floris Dilz, on Flickr

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

De grauwe industriestad komt tot leven  :)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

DFS

Citaat van: sdz1976 op 16 februari 2018, 01:25:59 AM
De grauwe industriestad komt tot leven  :)


Grtz,

Samuel.

Inderdaad, dit gaat wat geven eens alles in de verf staat

Floris

Dank jongens!
Ben nu aan wat koterij bezig, en daar moeten van die vervelende bolle plastic daklichten op. Had even gekeken naar wat pillenblistertjes en dat soort rommel maar dat is t allemaal precies niet. Zelf dus maar een mal maken van zo'n koepel, contra-mal (plaatje met een vierkant gat erin, in dit geval een stukkie resin gevel) en eens wat klooien...
DSC_0022 by Floris Dilz, on Flickr

Gaat als volgt: je neemt een plat stuk vacuformplastic, gewoon van een of andere vacuformverpakking, maak het met 1 kant vast aan de tafelrand, stook een stukkie ervan warm met een gasbrander (tricky want je kan t aanbranden) of verfafbrander (lijkt me veiliger), houd het plaatje met gat onder de warme plek, duw de mal erop, het plastic koelt meteen aan de mal en het daklicht is nu klaar, ik maak er dan meteen een paar en knip ze daarna uit. Het is wel van belang om een beetje vlot te werken anders is t plastic alweer afgekoeld voor je met je mal in de buurt bent.
DSC_0019 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_0021 by Floris Dilz, on Flickr
Ik zou zeggen bouw je tijdperk 4 of later, probeer het eens  ;)

eddy

Poepsimpel,bedankt voor de tip. ;)

groeten Eddy

Peter

Ja inderdaad, heel simpel. Je moet er maar op komen.
Heb dezelfde manier gebruikt om de bolle lichtkoepels voor mijn station Boom te maken.

DSCN0995-2 by Peter Verlooy, on Flickr

DSCN1009-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Floris


Floris

Nou, het weekend is voorbij en het nieuwe café is wel grotendeels af. Wieger zei niet meteen overtuigend genoeg nee tegen het bouwen van een interieur dus ik vind dat ik dat succesvol afgeschoven heb. (heb dr namelijk geen moer zin in.) 8)
In de loop der tijden komt er vast nog wel wat extra frut aan zoals een uithangbord en tekst op de lichtbak boven de deur en een beginnende vlinderstruik bovenop de betonrand bij de eeuwig lekkende regenpijp, maar dat zien we tzt wel. ;)
IMGP8308 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8304 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8300 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8302 by Floris Dilz, on Flickr

Verder een beetje bezig met ontraxs voorbereiden... omdat ik toch de verf bij de hand had wat toelichtingsstukjes gemaakt met beschrijvingen hoe ik mn kliederwerk doe. Allemaal ooit al eens hier beschreven trouwens...
cockerillbaksteen
golfplaat
beton
afgebladderde staalklinknagelzooi
kunnen mensen even gauw fotograferen en dan hebben ze meteen de belangrijkste info en kleurnummers bij elkaar, anders sta ik 63927 keer hetzelfde verhaal op te hangen en uiteindelijk onthoudt niemand t en gebeurt er nooit wat mee.  ;D

Steam.N

Floris, dit is alweer een gebouwtje om je vingers van af te likken: prachtig.
Die kleuren en stoffige indruk zitten er boenk op !

Thanks voor die info-plaatjes.
Zullen voor mij erg nuttig zijn !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }