Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

Tussen al het neurenberg-geraas door even echt weekend, dus maar eens wat taai werk doen (leuk fijn modelbouwwerk doe ik doordeweeks al genoeg momenteel, maar dat zien jullie in de neurenbergverslagen binnenkort wel  8) ), namelijk draden trekken. Ik kan t wel maar heb er een royale hekel aan, dus het gebeurt allemaal redelijk lafjes, als t werkt is het goed. Resultaat is nu wel dat er gecockerilld kan worden! Tijd voor een nieuw filmpje! Klik op plaatje hieronder en zulks, op eigen risico uiteraard...
KEIHARD COCKERILLEN by Floris Dilz, on Flickr

Het idee is nu dat alle bakken dezelfde stekkers krijgen (sub-D 25 polig) die op dezelfde manier bedraad zijn, ook al zal ik dan de meeste aansluitingen nooit gebruiken maar dat geeft niet. (ik gebruik tortoise-wisselmotoren en die kun je met 1 draad aansturen). Heb nu een "teststekker" gemaakt die aan elke bak te prikken is en waar baan- en wisselvoeding aan zit plus 10 wisselschakelaars. Genoeg om elke bak te kunnen testen maar uiteraard ook om met een klein stukkie van de baan te kunnen karren zolang ik nog geen definitieve bedieningspanelen heb enzo...  ;)

Verder stond er laatst wat fijne avondzon hier binnen. was nog nét op tijd, een minuut na de foto verdween de zon achter de kantoren aan de overkant van t kanaal.  8)
IMGP8239 by Floris Dilz, on Flickr

Denk dat de volgende update ergens in februari wordt, als ik weer tijd heb. Tot dan!

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

krisds

Prachtig, wat een luxe dat je mooiste werk niet mee moet naar neurenberg :P. Die foto is geweldig, het zet je werk mooi en dramatisch in het licht.

Werner

Geweldig.

Ook de strategische plaatsing van het groene plastic linksonder en de kabel rechtsonder. Je zou anders haast denken dat het een foto van het 1:1 voorbeeld is  :)
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

Floris

hehehehe ja ik wilde nog een tweede foto maken zonder die rommel maar toen was de zon al weg...  ;D

sdz1976

Komt die gehele fabriek nu uit als bouwkit bij Artitec ? ;D ;D ;D


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Thommy

Citaat van: sdz1976 op 15 januari 2018, 01:26:14 AM
Komt die gehele fabriek nu uit als bouwkit bij Artitec ? ;D ;D ;D


Grtz,

Samuel.

Met opschrift voor minstens 24 maanden bouwplezier
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 15 januari 2018, 06:47:43 AM
Met opschrift voor minstens 24 maanden bouwplezier

Hier zou dit wel van toepassing kunnen zijn,
Op de kolenmijn van Trix echter, (dubbele set, iets méér dan 300€) stond vermeld;"montagetijd 80 uur"

's morgens begonnen, 's avonds klaar!!!
Uiteraard niet geschilderd of verweerd...

;)

Floris

Een echte cockerill-hoogoven als kit lijkt me wel geinig, maar je verkoopt er dan denk ik 5 die ook nog eens allemaal in de kast blijven liggen... en zo'n ding zelf bouwen is 1 ding, als kit ontwikkelen is wat anders, en dan nog iets met een bouwbeschrijving.... pffff.
Maar goed, genoeg over werkzaken! Dat hele spul is nu even klaar, staat daar prima in neurenberg en ik ga weer eens wat tijd maken voor de hobby. Eerst maar eens met de schep door t hobbyhok geweest, kijk, zo zie je mn derdehands deur op 2 schragen hobbytafel maar zelden.  ;D
Zo, het artitec-spul is klaar, nu thuis verder! by Floris Dilz, on Flickr
Ik sta als t goed is straks ook op ontraxs met wat modules om uit te leggen hoe je zoiets ongeveer doet (niet waarom je zoiets doet, want dat weet ik ook niet), dus tis wel leuk als er dan nog wat meer af is... maar es kijken hoe ver ik kom. Zinnin!  ;)

Floris

Zo, nu daadwerkelijk vakantie, dus maar es wat buizen zagen en messing aan elkaar braden. Vrij naar de buizen over de rue de boncelles in ougree. Eigenlijk wonderwel tegen dit stuk cockerill aan te prakken, in t echt liggen ze een kilometer verderop ofzo, maar qua vorm passen ze heel aardig, met die twee dikke buizen die omlaag duiken. Één van de buizen moet nog klinknagels krijgen, dat was echt een oud ding, ik geloof dat die rond 1990 verdwenen is, ook is er nog eens een bij gekomen, gewoon rechtdoor en wat hoger dan het oude spul.. op zich vind ik het zo wel zo'n beetje vol genoeg, dus die laat ik weg. Zou ook niet weten wat ik met die buis aan moet, deze twee krijg ik mooi weggestoken onder het viaduct dus redelijk elegant opgelost vind ik.
Er komt vast nog wel wat klein frut bij, dunne buisjes, nog wat draadhouders, misschien een bordes ofzo. Sowieso zat er een frame aan een van de buizen om aanrijdingen op te vangen, of misschien zat er ooit een bord aan. Hoe dan ook, dit hoekje krijgt redelijk vorm zo. De fabrieksmuur is ook op maat gezaagd, binnenkort als de leidingbrug klaar is maar es met bestrating aan de slag ofzo...
Plaatjes! (ik denk dat ik er straks wel wat vragen over krijg van argeloze toeschouwers die nooit geloven dat zulke enorme gasleidingen op een paar meter naast iemands slaapkamer liepen... maar dat wordt wel leuk aan deze baan, alle ongeloofwaardige situaties komen rechtstreeks uit de realiteit)
IMGP8252 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8258 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8260 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8256 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8253 by Floris Dilz, on Flickr

morgen verder! 8)

chef garde


Metpetergaathetbeter


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

cooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool 8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Herwig

#1514
Dit is bovenaardse modelbouw.   
Die familie Dupont huist gezellig in een knusse  "Kamer-met-Uitzicht",  als het gezin boven de winkel woont tenminste.