Zooo... de plaat waar iedereen op zat te wachten: de zwartere kolenzakken.
IMGP7872 by
Floris Dilz, on Flickr
Verder vandaag een detail te grazen genomen dat ik eigenlijk al zo'n beetje opgegeven had: wisselstellers en lantaarns. Echt bewegend uiteraard, want dat is de ellende met dat duitse spul, een verkeerd staande wisselhendel is nog een soort van te negeren, maar als er echt zo'n seintje naast zit wordt het toch vervelender. Nou is dat spul gewoon te koop bij weinert, maar ja, moet je dat weer helemaal bestellen blablabla moeilijk duurt lang geen zin in. Nou kwam ik vandaag al in een bijzonder irritante bui mn bed uit dus meteen maar vervelende hardstyle aan en belachelijk gemotiveerd eens kijken of t enigszins eenvoudig mogelijk was dit soort rommel zelf te maken. Tussendoor nog wat teksten van Scooter in het latijn vertaald (niet dat ik dat kan, maar daar moet je je nooit door laten tegenhouden) en daar een maat van me mee lopen vervelen, nouja, zo'n dag dus. Die wisselstellers gingen ook al heel soepel, dus mij best.
Ook nog wat lantaarns op het perron gezet die aangeven waar de trein zo'n beetje moet stoppen voor het beste resultaat qua uitstapmogelijkheden... Er staat nu lekker veel van dit soort frut op de baan, met al die trekdraadhouders, kilometerstenen en lantaarns. Wel een leuk gezicht, plus het seinautisme is nu ook echt gerustgesteld want ik zou niet echt weten wat er nu nog bij moet... misschien toch de overweg nog eens werkend maken, maar ja, geen zin.
Goed hoop gereutel, filmpje! Ding klapt goed ruig om want conrad-klappermotortjes, wisten wij veel dat die baan ooit zo ambitieus ging worden dat snel omklappende wissels een probleem zouden zijn... ik laat die dingen lekker zitten ook, zolang t werkt...
MOV_3076 by
Floris Dilz, on Flickr
Hier min of meer dezelfde plaat als gister, zoek de verschillen...
IMGP7868 by
Floris Dilz, on Flickr
de steller van t filmpje kreeg op aanraden van arnoud nog wat stukken railstaaf ter bescherming... midden op de losweg niet zo'n gek idee.
IMGP7863 by
Floris Dilz, on Flickr
en als laatste nog eventjes de ultieme designklassieker die stefanowo binnen hobbelt..
IMGP7871 by
Floris Dilz, on Flickr
Nog 1 weekend rommelen, dan gaat de baan weer uit elkaar en op naar leipzig!