Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Kautenbach


Floris

Zooo... de plaat waar iedereen op zat te wachten: de zwartere kolenzakken.
IMGP7872 by Floris Dilz, on Flickr


Verder vandaag een detail te grazen genomen dat ik eigenlijk al zo'n beetje opgegeven had: wisselstellers en lantaarns. Echt bewegend uiteraard, want dat is de ellende met dat duitse spul, een verkeerd staande wisselhendel is nog een soort van te negeren, maar als er echt zo'n seintje naast zit wordt het toch vervelender. Nou is dat spul gewoon te koop bij weinert, maar ja, moet je dat weer helemaal bestellen blablabla moeilijk duurt lang geen zin in. Nou kwam ik vandaag al in een bijzonder irritante bui mn bed uit dus meteen maar vervelende hardstyle aan en belachelijk gemotiveerd eens kijken of t enigszins eenvoudig mogelijk was dit soort rommel zelf te maken. Tussendoor nog wat teksten van Scooter in het latijn vertaald (niet dat ik dat kan, maar daar moet je je nooit door laten tegenhouden) en daar een maat van me mee lopen vervelen, nouja, zo'n dag dus. Die wisselstellers gingen ook al heel soepel, dus mij best.
Ook nog wat lantaarns op het perron gezet die aangeven waar de trein zo'n beetje moet stoppen voor het beste resultaat qua uitstapmogelijkheden... Er staat nu lekker veel van dit soort frut op de baan, met al die trekdraadhouders, kilometerstenen en lantaarns. Wel een leuk gezicht, plus het seinautisme is nu ook echt gerustgesteld want ik zou niet echt weten wat er nu nog bij moet... misschien toch de overweg nog eens werkend maken, maar ja, geen zin.

Goed hoop gereutel, filmpje! Ding klapt goed ruig om want conrad-klappermotortjes, wisten wij veel dat die baan ooit zo ambitieus ging worden dat snel omklappende wissels een probleem zouden zijn... ik laat die dingen lekker zitten ook, zolang t werkt...
MOV_3076 by Floris Dilz, on Flickr


Hier min of meer dezelfde plaat als gister, zoek de verschillen...
IMGP7868 by Floris Dilz, on Flickr

de steller van t filmpje kreeg op aanraden van arnoud nog wat stukken railstaaf ter bescherming... midden op de losweg niet zo'n gek idee.
IMGP7863 by Floris Dilz, on Flickr

en als laatste nog eventjes de ultieme designklassieker die stefanowo binnen hobbelt..
IMGP7871 by Floris Dilz, on Flickr

Nog 1 weekend rommelen, dan gaat de baan weer uit elkaar en op naar leipzig!

Michiel

Prachtig hoor. De baan leeft onder je vingers helemaal op. Prachtige beelden weer.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Erg mooi, Floris !
Al die details, het ziet er allemaal zo natuurlijk uit en straalt zoveel sfeer uit ...   8) 8) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

sdz1976

Heb hier weerom genoten van de plaatjes, zou ze toch wel erg graag eens in het echt zien.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

modelbaanHO

Citaat van: sdz1976 op 20 september 2017, 21:34:11 PM
Heb hier weerom genoten van de plaatjes, zou ze toch wel erg graag eens in het echt zien.

Ik ook.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Floris

Nouja, nu die baan wordt opgefrist kan ie er wat mij betreft wel weer even tegenaan, en de roestkraam is voorlopig niet klaar, dus wie weet waar ie nog komt te staan ooit...
Vandaag niks met treintjes, alleen een Gezellig Pools Hek voor het tot dusver nogal onderbelicht gebleven maar voor de sfeer op de baan toch zeker niet onbelangrijke Gezellig Pools Huis. Zit hier echt intens blij te zijn met dat Gezellig Pools Hek. Vraag me serieus af hoe ik al die jaren zonder gekund heb... Ding is in elkaar gefrot uit een zooi mislukt etswerk (te hoge ladderrekjes voor een brandweerjeep) en geëtst gaas. Het toegangspoortje bestaat uit nog meer aan elkaar gebakken etsafval.
IMGP7877 by Floris Dilz, on Flickr

Naast het stukkie sierhek een oude poort en meer geïmproviseerde bende. Geen realistischere geimproviseerde reststukjes dan geimproviseerde reststukjes.
IMGP7878 by Floris Dilz, on Flickr

nog eventjes wat sfeer...
IMGP7882 by Floris Dilz, on Flickr

en soms verdwaalt er weleens wat van t ene project op het andere...  ;)
IMGP7886 by Floris Dilz, on Flickr

Gerolf

Alweer knappe beelden. Het nodigt niet uit om er op reis te gaan, maar toch  8)  :P

Citaat van: Floris op 21 september 2017, 22:56:59 PM... nog meer aan elkaar gebakken etsafval...

Tiens - dat heb ik hier ook nog liggen (of al gebruikt)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach

Stemmig,  blijft mooie baan ;) die Visa is cool, van welk merk is ie?

Floris

Mij lokt het juist wel...  8)
De visa is een flink vertimmerde van mfm. Staat een stukkie terug al eea over http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,22026.msg376905.html#msg376905
Heb toen ook een visa 2 zitten knutselen uit zo'n afgietsel... Paar nieuwe bumpers, grille en een hoop extra plastic

Pierre

Weer mooie plaatjes Floris. Heel knap gefröbel man. ;)
Groet Pierre.


Floris

Nou, t baantje heeft prima gedraaid in leipzig en dr waren een paar mensen enthousiast over dus ik vind t helemaal mooi allemaal... Verder maar weer met seraing!
Misschien dat ik later dit weekend nog wat met de gebouwen verder ga, maar eerst weer eens wat autootjes zitten prutsen.
Zo'n heel oud norev-schijthuis dat een renault 16 moet voorstellen heb ik ietwat opgefrut en er een latere versie van gemaakt met grotere achterlichten en plastic grille... Het is geen ding om veel moeite in te steken want echt lekker wordt het toch nooit, wat dat betreft genoeg geleerd van die visa, maar dr is niks anders en tis een leuke kar om erbij te hebben. Ooit trek ik m nog weleens uit elkaar en zet ik m een millimeter hoger op zn pootjes.
Verder een brekina saab 96 van andere bumpers en detailfrut voorzien om m een paar jaar later te maken, zo'n fijn klassiek ontwerp onherstelbaar verbeterd met allerlei zwart plastic zodat ie ineens modern moet lijken ofzo. heerlijk.  8)
De besteleend is een herpa-voorkant (wel met een beetje een neusjob, lampen iets lager gezet en grille een millimeter hoger) met een geëtst en gefreesd kontje.. dr zijn alleen modellen van mooie, lage besteleenden en ik wil natuurlijk zo'n stomme hoge.
de kadett is er een van herpa met wat verf, serieus mooi modelletje is dat! door die plastickleur die ze origineel hebben zie je dat er alleen nooit aan af...
Dan nog de resin skoda rapid van V&V model, heb de raamlijstjes allemaal zwart gemaakt en daar knapt ie enorm van op. Stoeltjes bruin en gaan met dat ding...
IMGP8017 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8014 by Floris Dilz, on Flickr

Heb op een decalvel van t werk een paar belgische kentekens mee laten drukken dus straks staan er 80 auto's op de baan met maar 12 verschillende kentekens (het zal mij benieuwen wie het opvalt als ik het niet zeg...)

Kautenbach


modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Floris op 14 oktober 2017, 14:53:27 PM
met maar 12 verschillende kentekens (het zal mij benieuwen wie het opvalt als ik het niet zeg...)
decal's enkele keren maken en cijfers en letters  versnijden(knip-en plakwerk) en met wat puzzelen kom je aan meer nr-platen en combinaties :-\ ;)