Nou, de kolenzakken hebben aardig wat verdund zwart gehad, zit nu de camera leeg te pulken en zie dat ik er geen foto van heb. Volgende ronde, nu geen zin meer.

Vandaag t station voorzien van bliksemafleiders (waarom zo'n klein hondehok dat nodig heeft.... maar het ding zit er in t echt helemaal vol mee.) en nog wat ander klein frot... Ook heeft t perron nu lantaarnpalen
IMGP7824 by
Floris Dilz, on Flickr
verder kwam ik nog een roco G10 tegen in de rommelbak waar een hele hoop messing aan gehangen moest worden want de PKP was nogal van het op heel veel manieren van recyclen van ouwe zooi als werkmaterieel. Veel oude wagen en rijtuigonderstellen kregen een neiuwe bouwkeetachtige houten opbouw voor woon- of werkplaatswagens, dat was iets typisch pools, maar er waren ook veel verbouwde rijtuigen en goederenwagens die hun originele bak nog hadden. Deze wagen is er dus een van de laatste categorie.... leuk klusje, gewoon lekker wat rotzooien... de wagen heeft ook geen concreet voorbeeld, gewoon een beetje voor de vuist weg bouwen. De bruine wagenbak die nu als kantoortje dienstdoet bij de kolenhandel is trouwens zo'n werkwagen met nieuwe opbouw, verkocht aan de kolenhandelaar en zonder wielen op het terrein gezet.
IMGP7837 by
Floris Dilz, on Flickr
en nog even de obligate sfeerplaatjes...
IMGP7847 by
Floris Dilz, on Flickr
IMGP7842 by
Floris Dilz, on Flickr