Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

sdz1976

Wat een roestige bende  8) 8)

En de hergebruikgarantie is verdwenen  ;D


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris

Klopt! geen hergebruik meer, nu is t gewoon lekker liggen rotten tussen de andere roestbende.  8)
Nou, dr kwam zowaar een zonnetje door hier, dus even wat plaatjes... dr staat een hele hoop spul in de eerste basiskleur dus dat wordt komende tijd fijn detailleren, weatheren enzovoorts...
IMGP7666 by Floris Dilz, on Flickr

roest is de bekende manier, eerst een dekkende laag zwart, dan een waasje humbrol 70 + 62.

Beton: eerst dekkend zwart met 62 (heel donker bruin dus. neem je puur zwart dan worden lichte kleuren vaak kil en te blauwgrijzig), daarna niet helemaal dekkend en van een afstandje gespoten (dus wat stippelig) humbrol 28 met wat 63 en 62 en een beetje revell 87. Wordt een soort creme/huidkleur-achtig-iets, de grijzigheid komt wel door de erdoorheen zwemende donkere ondergrond. Dat even laten drogen, beoordelen hoe de kleur bevalt, ik vond m wat donker en gaf m nog een waasje humbrol 28 met een beetje 63 en 62 en nog wat wit erbij. Nu is het een vrij warme lichte betonkleur, kun je nog veel kanten mee op qua weathering.

De kalkzandsteen-bakstenen zijn eigenlijk een vergelijkbare kleur, heb ze iets geler gemaakt. (wat meer 63)

Het gebouw tegen de silo aan krijgt nog rode baksteenvlakken, dat komt morgen wel, met de kwast denk ik want te lui om af te plakken. Moet wel lukken, de baksteenkleuren van humbrol zijn vrij probleemloze goed dekkende verf.

IMGP7670 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7672 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7676 by Floris Dilz, on Flickr
Goed... tot zover een productief daggie.  8)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Het blijft prachtig en doet me nog steeds snakken naar nog een urbex-tripje naar HFB!!!  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Floris

Nou, vandaag nog een dag zitten rommelen, even een plaatje welke kant t op gaat. Het dak op de silo was echt een lappendeken van allerlei soorten golfplaat, de huisjes bovenop veel lichter, dat zal dus van die gegalvaniseerde/verzinkte plaat zijn geweest, en dan verschillende tinten donkerder spul. Eigenlijk zaten er ook allerlei platen tussen met afwijkende maten maar dat vond ik teveel gedoe worden, zo wordt het ook al interessant genoeg denk ik. Voorlopig heb ik nog zat om mee door te klooien en weatheren in elk geval.
IMGP7681 by Floris Dilz, on Flickr

mahtoska1


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

#1282
50 shades of rust toch wel indrukwekkend ;)

Pierre

Groet Pierre.


Chrisrail

#1284
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

krisds

Indrukwekkend, bijna zoals het voorbeeld...

DFS


Floris


SirGresley

gelijk Eddy Wally zei: "Gewellllllllllllllllllllllllllllldig!"  8)
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

sdz1976

Jullie zitten hem hier allemaal te bestoeffen, maar ik vind dat het al lang klaar had mogen zijn  ;D ;D  ;D


Knappe kleuren trouwens  :)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1