Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

polletje doen? Of ik maak dr gewoon meer natuurlijk.  ;D

Beige nevada, jaune mimosa, rouge géranium, vert reinette, brun vésuve, bleu myosotis? Voorbeeldjes hierzo: http://deux-chevrons.com/encitropedie/citroen-visa-1979-1981/


PeterC

Floris,
Weeral knap werk! Maak van die visa wat je maar wil.  Ik heb er voor mijn werk moeten mee rijden en amaai...  ...maak hem zo lelijk mogelijk want zo is hij ook om mee te rijden  :D :D :D
Groetjes, Peter


Kautenbach

Geen keuze is in dit geval een goeie keuze ;D ;D

Gewoon meer maken, goed plan!!

59erke

Citaat van: Floris op 28 mei 2017, 19:27:18 PM
polletje doen? Of ik maak dr gewoon meer natuurlijk.  ;D

Beige nevada, jaune mimosa, rouge géranium, vert reinette, brun vésuve, bleu myosotis? Voorbeeldjes hierzo: http://deux-chevrons.com/encitropedie/citroen-visa-1979-1981/

maak eens een rallye versie...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

doomslu

Mooie illustratie van waarin Citroën goed is: lelijke auto's bouwen.  ;D
Ik kies voor beige, de keuze van heel wat kopers in die tijd (in mijn herinnering).  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Floris

Citaat van: 59erke op 28 mei 2017, 21:01:19 PM


maak eens een rallye versie...
dat was alleen de facelift-versie. Ik kan die ook wel maken maar dat wordt een hoop verbouwwerk, nieuw front, nieuwe bumpers, nieuwe spatborden... of ik dat de moeite vind bij een modelletje dat van zichzelf al niet erg zuiver is (zijkanten veel te bol, achterdeuren te kort en nog wat ongemakken) is even een puntje.
Sowieso is dat vaak de ellende bij modelautootjes, het moet altijd de dikste versie zijn die je in model ziet, die je op straat nauwelijks tegenkwam. Liefst dan ook zo dat je serieus moet gaan verbouwen ook... zie de ford sierra, is er alleen als coupé, de AX, alleen als GT met andere spatborden, om er maar twee te noemen. Ik hou het dus maar gewoon bij de schrale versie, hooguit maak ik er nog een Super van, met stootstrips op de zijkanten van een stukkie evergreen...  ;)

Chrisrail

#1222
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

59erke

#1223
Citaat van: Chrisrail op 29 mei 2017, 15:05:55 PM
Citaat van: doomslu op 28 mei 2017, 21:50:29 PM
Mooie illustratie van waarin Citroën goed is: lelijke auto's bouwen.  ;D

Akkoord er zitten lelijke exemplaren tussen maar welk merk heeft die niet?

Ik vind volgende modellen wel iets hebben; Traction Avant, Ds (strijkijzer ), 2 cv, XM, SM, BX ( flodder ), HY ( camionette )

Nu hoor ik je roepen, ja maar dat zijn allemaal oudere generaties.
Inderdaad, maar ik kan toch niet meegaan in het idee dat Citröen alleen maar Lelijke eendjes maakt.

Die Flodder BX was nog mijn eerste auto, trouwens ook de GTI zoals in Flodder. Alleen was de mijne wit.
Kwestie van schoonheid smaken verschillen als ik kijk naar de huidige Citroén's gaat mijn voorkeur eerder uit naar de DS serie

@Floris. Was maar een ideetje, voel u zeker niet verplicht  ;)

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

3rail

Als ik het merk Citroen zie, dan krijg ik het zuur. :-\

Als auto monteur wil je daar zo ver mogelijk vandaan blijven. ;)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Floris


Floris

ondertussen zitten dr wat buizen aan de kolensilo, nouja, beter gezegd, er wordt aan gewerkt om er wat buizen aan te kunnen hangen. Wat serieuze...
DSC_2632 by Floris Dilz, on Flickr
en wat bescheidenere:
DSC_2633 by Floris Dilz, on Flickr

sdz1976

Wat een heerlijk kluwen van zooi is het toch he  ;D

Maar poets jij je tanden nu ook al tussen je maquette  ;D


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris

jep! beetje hoogovenslak aan de borstel, schuurt de boel mooi schoon...  8)
nee maar serieus, een tandenborstel is een heel onmisbaar modelbouwwerktuig. Zeker als je iets met een cnc-frees gemaakt hebt en t zit vol met kleverig freespulp en kleine braampjes.

DFS

Ik sta vol bewondering waar jij de tijd haalt om al dit knap werk te maken