Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

mahtoska1

Fantastische modelbouw! Ik vraag me wel af hoe je alles nog een kleurtje gaat geven. Het lijkt alsof sommige plaatsen niet meer bereikbaar zijn.

Floris

Dank, mannen! alles hangt grotendeels los aan elkaar dus je kan er nog redelijk bij voor het verfgeklieder. Niet dat het veel uitmaakt, het blijft een beetje variëren op zwart, bruin en wat grauwigheid...

Metpetergaathetbeter

moraal van het verhaal hoe kan zoveel lelijkheid (Industriële archeologie)toch zo mooi zijn ! :) ;)

Pierre

Ik vind het een fantastisch stuk modelbouw. Vooral als je er van uit gaat dat het bijna allemaal zelfbouw is. Top man!! ;)
Groet Pierre.


krisds


haradigi

Het is al prachtig en dat ook nog eens voor een Stadsgenoot  ;)
Dat zou misschien een bezoekje kunnen worden, misschien woont ie wel een straat verder.

groet
Harald

Floris

Nou, de kolensilo staat er wel zo'n beetje, nu nog leuk maken met allerlei gerommel, er hingen nogal wat buizen aan, onderaan nog wat roestig half opgevreten golfplaat, een trap, op allerlei plekken bevestigingspunten voor lang verdwenen constructies die er ooit aan vast gezeten hebben...
DSC_2620 by Floris Dilz, on Flickr

het dak kan er nog af, binnen komt ook vast nog wel wat rommel
DSC_2622 by Floris Dilz, on Flickr

in het geheel is het geen groot ding maar er kunnen wel gewoon (lage) treinen onderdoor en zo. Het is toch al gauw anderhalf keer de gemiddelde faller-fabriek zegmaar.
DSC_2621 by Floris Dilz, on Flickr

Omdat ik voor de klinknagelpapiertruc alleen het duurste papier gebruik dat ik heb, namelijk belastingbrieven, krijg je soms wel interessante toevalligheden. Ik hoef voorlopig dus nog geen gele strepen op die paal te schilderen. 
DSC_2619 by Floris Dilz, on Flickr

Ondertussen is er ook wat vooruitgang bij een tussendoorprojectje: een maat van me had ooit een resin kitje van een varkensneusvisa gekocht. Het zag er naar uit dat het moeite zou gaan kosten om dat kitje ook echt te gaan bouwen dus t werd vakkundig bij mij gedumpt, want stomme auto's die in 1988 rondreden kan ik altijd gebruiken. Natuurlijk liep dat weer compleet uit de hand want ik zat wat naar dat wagentje te kijken en t oogde me niet helemaal lekker qua vorm, en als je dan een keer begint te rotzooien ben je zomaar een dag of twee verder. Prima, tis best geinig om te doen, maar nu zit er dus dermate veel werk in dat ik m eerst wel even wil afgieten, geen zin om straks het spuitwerk te verknallen ofzo en dat al dat gepruts voor niks geweest is.
DSC_2617 by Floris Dilz, on Flickr
DSC_2618 by Floris Dilz, on Flickr
Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt als er wat verf overheen gaat. Het is een modelletje waarvan de master duidelijk met de hand gemaakt is, en ik heb er zelf ook nog eindeloos aan zitten pulken, dus het wordt óf een soort drol van kinderklei, óf het valt nog best een aardig modelletje als je er niet met je vergrootglas bovenop gaat zitten. Zo met dat modelletje als lapjeskat kun je dat echt nauwelijks zien... maar primer er overheen zetten om te checken maakt de details weer wollig, dus ik doe dat altijd maar 1 keer, als ik denk dat ie zo'n beetje goed is, daarna duikt er altijd nog wel wat op aan krassen en bulten en kieren, die plamuur en schuur ik dan nog, daarna maak ik er een mal van. Een beetje spannend blijft het dus altijd wel.  8)

loebaske


Weer knappe constructie Floris, je verrast ons steeds met uw kunst...

evan

Ik volg nog steeds met veel bewondering  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976

Wat ben jij toch dol op lelijke dingen  ;D

Die je wel knap na bouwt  8) :)

Grtz,

Samuel.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

oebr

ik herken die auto... flashback naar 1991 toen ik meer moest investeren in de tankinhoud dan dat ik verdiende door er mee
te gaan werken. Enfin, door met zo'n ding te rijden heb ik wel wat vlieguren gemaakt. Denk ik he, want het lawaai dat 'm maakte had veel weg van een helicopter  ;D
Maar jullie hebben de vorm goed te pakken !
Nu nog een laagje rood en vuil afgebleekt grijs (op de plastieken delen) er over allicht ?
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

vyncky

Hoe vorm je je belastingbrief om naar klinknagels?

Dat wil ik wel weten  ;D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Floris

dank, mannen! misschien wordt t een rooie visa, maar dr zijn nog zoveel andere goed oogversplinterende kleuren waarin ze destijds geleverd werden. dat verbleekte plastic komt goed!

Wat klinknagels betreft, kijk maar eens hier: https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,23365.msg355433.html#msg355433

Metpetergaathetbeter

in die tijd was grasgroen ook een leuke optie!Alweer tot vervelends  ;D ;D ;D toe knap modelbouwwerk  8) ;)

Stedahult

.... wat? tot en met donderdag, duidelijkheid Floor... hij is een neuroot
Mvh. Steef