Nou, de kolensilo staat er wel zo'n beetje, nu nog leuk maken met allerlei gerommel, er hingen nogal wat buizen aan, onderaan nog wat roestig half opgevreten golfplaat, een trap, op allerlei plekken bevestigingspunten voor lang verdwenen constructies die er ooit aan vast gezeten hebben...
DSC_2620 by
Floris Dilz, on Flickr
het dak kan er nog af, binnen komt ook vast nog wel wat rommel
DSC_2622 by
Floris Dilz, on Flickr
in het geheel is het geen groot ding maar er kunnen wel gewoon (lage) treinen onderdoor en zo. Het is toch al gauw anderhalf keer de gemiddelde faller-fabriek zegmaar.
DSC_2621 by
Floris Dilz, on Flickr
Omdat ik voor de klinknagelpapiertruc alleen het duurste papier gebruik dat ik heb, namelijk belastingbrieven, krijg je soms wel interessante toevalligheden. Ik hoef voorlopig dus nog geen gele strepen op die paal te schilderen.
DSC_2619 by
Floris Dilz, on Flickr
Ondertussen is er ook wat vooruitgang bij een tussendoorprojectje: een maat van me had ooit een resin kitje van een varkensneusvisa gekocht. Het zag er naar uit dat het moeite zou gaan kosten om dat kitje ook echt te gaan bouwen dus t werd vakkundig bij mij gedumpt, want stomme auto's die in 1988 rondreden kan ik altijd gebruiken. Natuurlijk liep dat weer compleet uit de hand want ik zat wat naar dat wagentje te kijken en t oogde me niet helemaal lekker qua vorm, en als je dan een keer begint te rotzooien ben je zomaar een dag of twee verder. Prima, tis best geinig om te doen, maar nu zit er dus dermate veel werk in dat ik m eerst wel even wil afgieten, geen zin om straks het spuitwerk te verknallen ofzo en dat al dat gepruts voor niks geweest is.
DSC_2617 by
Floris Dilz, on Flickr
DSC_2618 by
Floris Dilz, on Flickr
Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt als er wat verf overheen gaat. Het is een modelletje waarvan de master duidelijk met de hand gemaakt is, en ik heb er zelf ook nog eindeloos aan zitten pulken, dus het wordt óf een soort drol van kinderklei, óf het valt nog best een aardig modelletje als je er niet met je vergrootglas bovenop gaat zitten. Zo met dat modelletje als lapjeskat kun je dat echt nauwelijks zien... maar primer er overheen zetten om te checken maakt de details weer wollig, dus ik doe dat altijd maar 1 keer, als ik denk dat ie zo'n beetje goed is, daarna duikt er altijd nog wel wat op aan krassen en bulten en kieren, die plamuur en schuur ik dan nog, daarna maak ik er een mal van. Een beetje spannend blijft het dus altijd wel.