die op de wallen hebben kutwerk, das anders. Kuthobby heeft de madam thuis, nouja, hopelijk is ze niet te fanatiek met de hobby anders is de melkboer niet veilig. Enfin, dit escaleert weer volledig uit de hand. sorry jongens en meisjes. Die onbehouwen hollanders ook altijd.

En ik maak me nog maar niet teveel zorgen over de airbrush, eerst nog een tijdje verder met alle details voor ik er verf overheen ga zetten.... In tegenstelling tot wat ik tot nu toe gemaakt heb is dit stuk veel meer 1 geheel dus het moet ook ls zodanig afgemaakt worden anders zit ik mezelf vreselijk in de weg straks. Maar goed, ook zonder verf is er al genoeg te zien komende tijd denk ik. Misschien ligt het aan mij, maar eigenlijk vind ik een model meestal het leukst juist voor het in de verf gaat, als alle details er al op zitten maar je nog helemaal kunt zien hoe het gemaakt is. Vooral bij stoomlocomotieven is dat zo, die dingen spuit je standaard voor de helft zwart en dan valt er toch een en ander weg van wat je allemaal gebouwd hebt. Geldt voor de industrie wat minder maar tis toch ook wel een beetje zo.
@peking: als kibri of faller beter bevalt en je bent tevreden met de modellen die ze bieden prima toch, resin bouwt anders en dat is even wennen. Het schilderen vraagt ook wat oefening mar heb je t eenmaal onder de knie dan wil je niet anders meer en neem je vanzelf ook je faller-modellen onder handen. Maar goed, het is hobby, niets moet, dus doe het vooral lekker zoals je t zelf t leukst vindt.

EDIT:
eindstand van t weekend: met een par glazen wijn in mn harses de lange transportband op de grond laten kletteren, heel handig, nouja, is alweer gerepareerd, later nog es verf beetje bijtippen...
Ondertussen is de silo ook alweer wat hoger, het onderste deel van het dak zit erop.
DSC_1970 by
Floris Dilz, on Flickr
klein detail, veel werk: er zat in het echt een een (eigenlijk niet heel klein) gat in dit dak, dus daar moet even wat rommel achter, wat spanten en transportbanden en een loopbruggetje. Doet wel veel voor de sfeer straks denk ik.
DSC_1972 by
Floris Dilz, on Flickr