volgende kleine klusje onderweg... een ex-drieasser, toepasselijk genummerd 222.
Kwam m laatst tegen op een foto van Kristof Avonds.
B - Seraing - 112000 - CS - 093 by
Kristof Avonds, on Flickr
Hier in de verte is ie ook te zien. Hier valt ook op dat het middelste paneel van de kopwand aan de bordeszijde ontbreekt.
B - Seraing - 112000 - CS - schroot 03 by
Kristof Avonds, on Flickr
Deze wagens hadden geen deuren, dus via treden op de bak kon je er wel in komen, maar het was nogal onhandig. (nooit eerder bij stilgestaan: er zullen ook wel treden aan de binnenkant gezeten hebben neem ik aan? anders zit je redelijk opgesloten in zo'n ding, de wanden zijn nogal glad en hoog) Lossen kon ook alleen door de hele wagen ondersteboven te gooien. Blijkbaar was dat inmiddels knap onhandig dus hop, snijbrander erin. Ook is de middenas gesneuveld, krappe bogen nemen was dus belangrijker dan laadvermogen. Ik vermoed een beetje dat deze wagen als schrootdumpbak in gebruik was en gewoon ergens naast of in een hal stond, alle reststukjes en onduidelijke troep ging in die wagen en als ie vol was werd ie naar ESB gereden om het schroot om te smelten tot nieuw staal.
Goed, hier istie, ja, dat lijkt aardig op wat ik al had maar dan met wat onderdelen minder en een gat erin gezaagd.

DSC_1833 by
Floris Dilz, on Flickr
heel lang wist ik niet hoe het hek op het bordes eruit zag, in Leuven kreeg ik wat documentatie in mijn knuistjes gedrukt die wat meer duidelijkheid gaf al is het niet helemaal volledig... Ik denk nu dus dat het er ooit zo uit gezien moet hebben. Bij dit exemplaar nog gefrankensteind uit allerlei reststukjes, later zet ik m nog weleens goed op een etsplaat ofzo... sowieso mag ie nog wel een mep hebben want erg recht staat ie niet op de foto, och, komt vast wel goed....

Of er verder nog wat van modelbouw komt dit weekend geen idee, maar dit is maar vast binnen.