Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

DFS

jammer dat ik er niet bij kan zijn in leuven,
hoe meer ik naar de foto's kijk, hoe meer schitterende details ik vind

Floris

In Leuven is er nog zoveel anders te zien, hier heb je rustig de tijd om te kijken...  ;)

vyncky

Citaat van: Floris op 28 augustus 2016, 15:34:43 PM
In Leuven is er nog zoveel anders te zien, hier heb je rustig de tijd om te kijken...  ;)

da's waar. Waarschijnlijk staat het in Leuven drie rijen dik om dit baantje te bekijken. Zoals met de Gerolf z'n kermis en de Jean z'n Turnhout.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

doomslu

Citaat van: vyncky op 28 augustus 2016, 18:39:20 PM
Citaat van: Floris op 28 augustus 2016, 15:34:43 PM
In Leuven is er nog zoveel anders te zien, hier heb je rustig de tijd om te kijken...  ;)

da's waar. Waarschijnlijk staat het in Leuven drie rijen dik om dit baantje te bekijken. Zoals met de Gerolf z'n kermis en de Jean z'n Turnhout.

Yannick
Tip: blijf tot het einde. Tijdens het laatste uur is het relatief rustig.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris

#831

philippe_007

Citaat van: doomslu op 28 augustus 2016, 18:59:31 PM
Citaat van: vyncky op 28 augustus 2016, 18:39:20 PM
Citaat van: Floris op 28 augustus 2016, 15:34:43 PM
In Leuven is er nog zoveel anders te zien, hier heb je rustig de tijd om te kijken...  ;)

da's waar. Waarschijnlijk staat het in Leuven drie rijen dik om dit baantje te bekijken. Zoals met de Gerolf z'n kermis en de Jean z'n Turnhout.

Yannick
Tip: blijf tot het einde. Tijdens het laatste uur is het relatief rustig.  ;)

Of meehelpen, dan kan je voor en na de beurs nog staan kwijlen  ;D ;D ;D ;D

krisds


Steam.N

Citaat van: Floris op 03 september 2016, 13:48:18 PM
... maar mocht er iemand ook zoiets willen met industrie enzo...

Veel mooie foto's !
Daarvan kan ik er meerdere goed gebruiken.
Thanks.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Floris

Nou, al die roest weten we nu wel, dit keer es kleurtjes en glim.
DSC_0204 by Floris Dilz, on Flickr
DSC_0201 by Floris Dilz, on Flickr
hadden op werk een bult foto's gekregen van platte wagens, waaronder deze wagen van cockerill sambre die in het echt net zo blauw en glimmend was, al waren het foto's uit 1995 en 1999 (op beide was ie heel blauw en glimmend) dus eigenlijk wat te laat voor mij. Bovendien reed de wagen in charleroi en niet in luik maar nou en, proefgieting van een artitec-zesasser achterover gedrukt, dek glad schuren (planken eraf) en nog wat details aanpassen, spuiten, wat decals.... De wagen heeft volledige opschriften en zou wat dat betreft dus gewoon het hoofdspoor op mogen dus wat mij betreft is ie gerust es in luik geweest.

De wagen bestaat bij mijn weten nog, op google maps kun je m zien staan. Inmiddels geel en met roestig dek.
https://www.google.nl/maps/place/Charleroi,+Belgium/@50.4093641,4.4245776,40m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47c225f096ca39c9:0x40099ab2f4d6410!8m2!3d50.4108095!4d4.444643?hl=en
mijn wagen ga ik ook nog wel héél licht weatheren, hij moet wel heel nadrukkelijk hinderlijk aanwezig blijven maar nu past ie echt niet tussen de rest. ;D

DFS

knappe wagen, een beetje kleur kan inderdaad nooit kwaad :-)

Floris

Ik krijg toch de indruk dat er hier meer enthousiasme is voor de gebruikelijke berg oud roest en vernaggelde bende dan voor een strak fris kleurig wagentje, en zo hoort het ook, wat mij betreft.  8)

Hier een klein voorproefje van waar ik de laatste weken mee bezig was... Met roest, al is het maar een beetje, en smaakvol vernaggeld. En... te koop in Leuven als alles goed gaat. ;)
IMGP7337 by Floris Dilz, on Flickr
De rest is minder vernaggeld en nagenoeg roestvrij dus die post ik hier nog niet, ik moet wel bepaalde standaarden hoog houden natuurlijk.
Vanaf nu dus weer even klaar met kitjes voorbereiden en weer gewoon volop verder met de industriebende. Met de vertrouwde hoeveelheid roest, dus.  8)

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1