Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

Zo, hier dan de eindstand van vandaag.... wat golfplaten zitten klooien op de nieuwe manier, al mag er nog eist meer verschil tussen lichtgrijs en donkergrijs maar goed, klooi nog wel es wat...
Verder nieuwe stortkokertoren in de verf gezet en eens alles vol gezet met gele hekjes. Ik overweeg nog om het frame van de toren groen te maken, gewoon om het ding eruit te laten zien of het later is neergezet dan de rest, het hele terrein was ooit best wel kleurrijk, dat wil zeggen, ergens tusen allerlei viezigheid en roest zit overal een andere kleur verf, maar of die kleuren ooit tegelijk zichtbaar zijn geweest....  :-X
Verder hier en daar nog wat goederenwagens waar ik al wat aan heb zitten weatheren, is allemaal nog niet klaar, klooi er tussendoor steeds wat aan.... Nog hartelijk dank aan Peter van Gestel voor het online knallen van al die foto's, daar is veel uit te halen wat weathering betreft.  ;)

IMGP7284 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7279 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7280 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7282 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7283 by Floris Dilz, on Flickr
Tot volgende week!

sdz1976


Wat kleur zou idd niet misstaan om wat contrast te geven, die galvanisatie alleen al geeft al direct wat .
In ieder geval stijgt de sfeer steeds weer 8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Wim66

Citaat van: krisds op 08 augustus 2016, 21:14:11 PM
wat een rommel allemaal. Al zijn er sommige dingen ook wel herkenbaar en vergelijkbaar zoals kasten en dergelijke met sommige verlaten dienstgebouwen in de Antwerpse haven. Al mis ik nog wat kleerkasten met posters van blote vrouwen en voetballers (vooral Patrick Goots dan...).

Je bedoelt zoiets?



Foto werd begin mei gemaakt in de werkplaats van station Gouvy wat al heel wat jaren buiten gebruik is. Maar de foto hangt er nog. Overigens heeft Olivier een hele mooie foto van zijn "zus" op zijn hobbykamer hangen.

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Floris


Metpetergaathetbeter


Floris

 8)


Goed, maar es besloten om het frame van de toren gewoon groen te kwatten, beetje onhandig zo als de boel verder al ruim halverwege is qua weathering, maar goed, we rommelen t wel weer aan elkaar. Kleurtje droogde wat lichter op dan ik gepland had maar dat vind ik eigenlijk niet zo'n probleem en straks wordt het toch weer wat donkerder met wat olieverfwash.
IMGP7285 by Floris Dilz, on Flickr

en nog eentje om te zien hoe dat beetje kleur nou staat in het geheel....
IMGP7287 by Floris Dilz, on Flickr
ik vind het beter zo. Dat grijs was zo'n dooie bende...

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

sdz1976


Vond het al geweldig, maar nu is het ook nog eens levendiger wat je werk nog eens extra doet uitkomen 8) 8) 8)


Grtz,

Samuel;
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Dat frame ziet er nu beter uit, lijkt me.
Goeie keuze  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Leuk kleurtje, geeft gelijk een meer "afgeleefde" toets aan het geheel.
Is eigenlijk ook de vale versie van een van de meest gebruikte kleuren in de industrie.

Wat moet dat er ooit mooi hebben uit gezien  :D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Citaat van: SuSke op 10 augustus 2016, 09:25:18 AM

Wat moet dat er ooit mooi hebben uit gezien  :D
ja he! Daarom ging ik t ook maar nabouwen want ik ben niet goed genoeg in photoshop om die zwartwitfoto's in te kleuren.  :-X 8)

Michael

Floris het ziet er schitterend uit, maar als ik de balken bekijk op je foto's van de echte situatie in de kleedhokken dan zijn die balken allemaal mat rooiig roest, wellicht wil je de groene balken allemaal nog verder behandelen, misschien loopt ik vooruit op de zaken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Floris

Michael, die weathering komt wel, geen zorgen!
Dit weekend geen grote boze update want ik ben naast wat weinig fotogeniek geprut aan wat buisjes zowaar een keer bezig geweest voor jullie! (nouja, meer bepaald voor degenen die nou al eindeloos op die artitechuisjes zitten te wachten dus. :-X )
DSC_0122 by Floris Dilz, on Flickr
Ik wil geen goovertoestanden dus harde beloften ga ik niet doen maar ik hoop dat er wat verkrijgbaar gaat zijn dit najaar op de expo. ;)