Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

Die loc neem ik tzt nog wel te grazen, geen zorgen!  8)

stoomlokje

wééral tot in de puntjes afgewerkt ,
echt knap werk Floris.

Floris

Zo, volgende storttrechter-toestand in aanbouw.... nu zo'n beetje driekwart af. Ik vind het wel een leuk ding, de onderkant heel duidelijk en degelijk van vorm en dan zo'n gammele golfplaathut erop. Vroeger kwam hier een lopende band in uit vanaf de hoogovens, wat daarmee afgevoerd werd geen idee eigenlijk.... het grovere stof uit de cycloon van de hoogovengasafvoer? In elk geval kon dat dan in een wagen gestort worden en afgevoerd. Er kan straks maar net een wagen onder, het ding staat ook helemaal aan het eind van een spoortje, in het echt moet dat ook ongeveer zo geweest zijn want meer ruimte is er daar gewoon niet (in model is het allemaal nog een stukkie krapper geworden). Straks komen er nog wel betonvoeten onder de pootjes waar ie op staat, dus hij gaat nog een paar millimeter omhoog.
Het soldeerwerk aan de trappen gaat geen prijzen winnen, zat te klooien met soldeer dat niet lekker werkte en een veel te oude punt op mn soldeerpook. Nou is de bouwmarkt waar beter soldeer te krijgen is wel vijf minuten fietsen dus ik ging uiteraard gewoon stug door met irritant soldeer dat niet lekker wilde vloeien en uiteindelijk zit alles vast dus tis mij wel best.  8)
DSC_0026 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_0025 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_0027 by Floris Dilz, on Flickr

Tot volgende keer!  ;)

sdz1976


Het is een wreed cool ding geworden Floris!! 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Machtig mooi en eigenlijk zoals het hoort met de "gamele" golfplaten die er later tegen gehangen werden om de operatoren een beetje "uit de wind" te zetten.

Waar heeft Floris die leuke trapjes vandaan?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Die trapjes > denkbij Artitec ? net zoals die golfplaten ?

Floris

Dank!
De trapjes komen van een van de etsplaten die ik voor dit project in elkaar geroffeld heb. Heb inmiddels al een paar vierkante meter etswerk voor deze baan liggen, met het meest uiteenlopende spul erop, hekken, trappen, kozijnen, draadhouders en isolatoren, handwielen, locomotiefonderstellen...

mark7758

1 wil ook zo'n plaat. 
Als het moet sta ik volgens mij in 15 min voor je deur. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Floris


mark7758

Nee. Meer zo iets van dat ik er ZOVEEL intresse in heb. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Wim66

Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Floris

Wie weet komen de trapjes ooit nog s bij artitec. Ik zou er dan nog wel wat aan moeten doen, nu zijn het vrij lange trappen (had die van de vorige storttrechter als maat genomen)
DSC_1453 by Floris Dilz, on Flickr
die dingen verhakselen tot zo'n trappenhuis, das niet heel ideaal... Om niet te zeggen een nogal taaie rotklus die flink veel tijd kostte. Maar goed, het is te doen en het resultaat bevalt me beter dan de meeste plastic trappen die ik tot dusver gezien heb, al moet ik zeggen dat de fire escape-setjes van walthers ook niet slecht zijn (al is het een ander voorbeeld) en omdat ze van styreen zijn is het veel makkelijker bouwen!