Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

stoomlokje

Ik denk dat Floris binnenkort het staalbedrijf van die Indiër gaat overnemen ;) ;)

gewoon prachtig werk  :-X :-X

Saskia

Metpetergaathetbeter

toch maar eens meebrengen naar Leuven !  ;)

evan

Ik ben er stil van ...  knap werk kerel.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

walkerman

Het is allemaal waanzinnig mooi! Niet van echt te onderscheiden. Prachtig!

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

WOW ... weeral een knappe blikvanger erbij  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 12 juli 2016, 12:08:27 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 juli 2016, 01:05:44 AM
toch maar eens meebrengen naar Leuven !  ;)
Dat is al lang afgesproken hoor!  ;)
om toch zeker te zijn dat Floris het niet vergeet tijdens het bouwen hé ? ;D ;) Om een beetje eerlijk te zijn dit is hetgene waar ik het meest naar uitkijk !  8)

doomslu

Dat zal zeker één van de toppers zijn.
Maar er zijn er wel meer hoor.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

RD25

Citaat van: evan op 12 juli 2016, 08:15:51 AM
Ik ben er stil van ...  knap werk kerel.

+1

Floris,



Een spel van mijn jeugd.   ;)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Wim66

Het is een allemachtig mooi stukje vakwerk. Zeer interessant en doet mij weer een herinnering oproepen aan mijn werkzame periode. Ik kam toen regelmatig bij de Hoogovens in IJmuiden (Velsen), later Corus en nu TATA en misschien binnenkort Thyssen Krupp??

Als je in een portocabin zat langs zo'n baan en kwam er een transport over het spoor met die grote stukken staal die onvoldoende afgekoeld waren of zo'n torpedowagen dan kwam die hitte dwars door die portocabin heen en kan je zeggen dat was heel erg warm.  Als je op straat stond bij zon' overweg en die torpedo kwam langs ging je liever ook een stukje opzij Nooit de temperatuur opgemeten op straat maar het was tropisch warm. Ga je ook opslag ruimtes maken met de ijzererts?

Maar dit stuk vakwerk Ontzettend mooi!!!!

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Floris

Dank allen!
De ertssilo wordt het volgende grote project denk ik, maar eerst nog allerlei klein gekremmel dus dat kan nog wel een paar maanden duren... Tis zo'n soort betonnen badkuip op pootjes als er hier in frankrijk nog staat, maar dan met een veel hogere bovenconstructie erop.
Hier op de achtergrond staat ie:

Das ook meteen vrijwel alle informatie die ik van dat ding heb, maar ik maak dr wel wat van.

Ondertussen hier weer allerlei gerommel: wat klodders verf hier en daar, allerlei klein frut, op het oog geen woeste voortgang maar toch allemaal onmisbare dingen.
Deze elektrakasten moeten blijkbaar nog even blijven staan...
DSC_0001 by Floris Dilz, on Flickr

verder heeft de toren met lopende band weer wat aandacht gekregen. Subtiel beetje kleur, beetje drybrush en gerommel enzo....
IMGP6992 - Copy by Floris Dilz, on Flickr

de rollers waar ooit de lopende band overheen liep hebben nu een wat feller roestkleurtje dan de rest...
IMGP6995 by Floris Dilz, on Flickr

Verder de kerstboom met leiding van de vorige keer in de bekende rijst-met-krentenverf gezet... verdere weathering komend weekend, of een andere keer...
IMGP7000 by Floris Dilz, on Flickr

en omdat het zomer is nog even zo'n fijne cliché zomerfoto met zonnegloed en bokeh enzo. Voor de afwisseling eens zonder koude biertjes en hete madammen erop.
IMGP7005 by Floris Dilz, on Flickr

Uiteindelijk wordt dit natuurlijk meer het sfeertje, maar goed.
IMGP7002 by Floris Dilz, on Flickr

Tot volgende week maar weer!

Stedahult

Mvh. Steef

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.