Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

evan

Die laatste foto doet het hem echt!

Ik zou me nogal kunnen uitleven om daarvan foto's te maken  :P
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

Poeh, nog achtergrond erachter,  man man, wat mooi

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

oebr

Jupiler bij de hand, dat helpt uiteraard wanneer je de Luikse sfeer wil bereiken  ;)

Prachtig werk !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Dirky

Als rivettenteller met een "zoek-de-fout-mentaliteit", wordt het hier wel zeeeeeeeer moeilijk!  ;) ;D

Floris

Danks!
Net weer es wat zitten proberen, resultaat beviel me wel. Om het dan ook op de foto te krijgen is dan weer lastiger...
FRRRATTEFRATTEFRRRRRRAT by Floris Dilz, on Flickr
dun plastic diepvrieszakje aan reepjes gesneden met 2 stanleymes-mesjes naast elkaar en daarna geschilderd... rode streepjes konden beter, volgende keer doen voor ik het lint op zn plek knoop.
Ik zou zeggen dit is een aanrader voor elke wat modernere baan, trekt lekker de aandacht en oogt heel fijn zonder dat het heel moeilijk te maken is

evan

Toffe tip!

Je kan misschien eerst rode banden schilderen op het plastic alvorens te snijden :D

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Citaat van: evan op 04 juli 2016, 20:58:14 PM
Toffe tip!

Je kan misschien eerst rode banden schilderen op het plastic alvorens te snijden :D

+1
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Zou ook kunnen ja, en dan van die witte knisterzakjes nemen als materiaal, al zijn die dingen nog vrij transparant eigenlijk. Ach, ik probeer volgende keer wel es wat.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976

En dan te bedenken, dat dit schaal ho is 8) 8)

Grtz,

Samuel
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris

Na vooral veel verfwerk (dat nog steeds niet af is trouwens) dit keer weer es wat voor de liefhebbers van kaal styreen. Er moest namelijk nog "iets moeilijks met leidingen en ladders" aan de viaductpeiler komen, dus daar maar es mee aan de slag gegaan, het viaduct is nogal ingekort en versimpeld maar dat betekent niet dat het dan ook weinig werk is en er simpel uitziet... Verder is er links en rechts nog van alles gerommeld, beetje verf, ruiten (of wat er van over is), wat zandrommel op de berg etc, nouja, kijk zelf maar. Helaas molmige mobielplaatjes, paar spiegelreflexplaten komen de volgende keer, nu eerst es mn bed in.
DSC_1629 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_1626 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_1625 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_1624 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_1627 by Floris Dilz, on Flickr

SuSke

En dat ziet er weerom fantastisch en ontegensprekelijk waarheidsgetrouw uit Floris  ;)

Al dat kleppengedoe en andere leidingprularia, waar haal je die vandaan? Het lijken me wel gietharsstukken, maar dan moet je ergens ooit een origineel gehad hebben. Of zit dat allemaal in de archieven en catacomben bij Artitec  ;) ::) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Dank!
heb een assortimentje kleppen, flenzen, bochten, elektrakastjes, lampen etc gemaakt en afgegoten inderdaad  ;)

sdz1976

Is bijna niet te geloven dat dit alles ho is, zo gedetailleerd allemaal 8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1