Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Prachtig Floris, Gewoonweg super.
Een uitstekende weergave van de bedrijven rondom Liege

Zoals Gerolf als schreef: Top, Top, Top
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Machtig mooi en groots Floris.
Prachtige verweringsdetails die toch niet overheersen en in het geheel wegblenden.
Ook de restanten van de cokes (als het dat is) op de platformen is goed gezien.

Toch nog een kleine bemerking, maar misschien is dat ondertussen opgelost (geschilderd)
Die steunconstructie onder die transportband is me nog veel te mooi. De ondersteuning van een ao roestig ding laat onwillekeurig sporen na op de ondersteunende constructies.

Ook verwondert het me dat je voor de gevels wel (hier en daar) dunne platen hebt gebruikt, die je dan lekker een beschadiging meegeeft, maar dat je voor de randen van de golfplaten daken toch die "dikke" structuur behoudt.
Misschien was een kleine voorbehaldeling met een rond vijltje toch gewenst, ofwel de bewuste doordruk met aluminium folie?
Waarschijnlijk merk je het niet eens meer als dit meesterweerk op zijn plek staat.

Maar desondanks een meesterwerk  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Dank, mannen!  8)

@Frans: de steun onder de lopende band krijgt nog roestdruip. Is nu alleen nog gespoten (roest en daarover wat maskol voor afbladderen en dan grijs), druipsporen (met olieverf) moeten nog als die verf doorgehard is.
De randen van golfplaten heb ik bewust zo gelaten, voor een klein diorama zou ik er zeker wat aan doen, maar bij zo'n groot project moet je jezelf nou eenmaal grenzen stellen. Ik rasp of vijl wel een dun kantje aan de golfplaat waar het kan, zodat je nergens vol tegen een 2 mm dikke plaat aan zit te kijken. De fijnheid haal ik dan wel weer uit andere details zoals die drie gasleidingen met kraantjes, want dat is veel effectiever voor het beeld dat de toeschouwer krijgt van het geheel. Blufdetails, zogezegd.  8)

SuSke

Citaat van: Floris op 27 juni 2016, 13:05:13 PM
... De fijnheid haal ik dan wel weer uit andere details zoals die drie gasleidingen met kraantjes, want dat is veel effectiever voor het beeld dat de toeschouwer krijgt van het geheel. Blufdetails, zogezegd.  8)

dus zoals ik dacht: "je ziet het toch niet" want je kijkt je gewoon suf op al die andere details  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Chrisrail

#710
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

TBCédric

Citaat van: Floris op 26 juni 2016, 20:32:13 PM




Hier was ik toch echt wel aan het twijfelen of je niet stiekem foto's van het echte bouwwerk had gepost!
Het is verdomd realistisch en met een echte mooie avondzon valt het  verschil tussen model en werkelijkheid gewoon weg.
Samen met de mooie bouw en fotokunsten is het een knappe combinatie en kunst met grote K!
Prachtig geheel en altijd smullen als je nieuwe updates post.
Nu kruip ik terug in mijn schelpje en geniet en volg ik verder in stilte.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

RD25

Citaat van: Chrisrail op 27 juni 2016, 16:33:28 PM
Het schittert zo erg dat deze  8) al lang niet meer volstaat ,

heeft er iemand soms een lasbril voor mij op overschot .

Gewoonweg Magnifiek gebouwd , Top  :P :P :P

ja,  :P  :P  :P 
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Lucaslolman


DFS

echt Vakwerk! Zou je geen boek maken over de bouw hiervan? Ik denk dat velen hiervan zouden kunnen leren, (vooral mezelf  ;D ;D)

PeterVG

Ja een boek, dat zou geen slecht idee zijn over dit meesterwerk.
Hier zit alvast nog een koper ;)
Eentje met lekker veel tips zodat we allemaal van de expert kunnen leren.

Metpetergaathetbeter

leuker zou nog zijn een digitaal naslagwerk  8)

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Floris

Een boek? Laat ik eerst die baan maar es afmaken, of dat niet genoeg werk is...  :-X ;D
Eigenlijk staat alles wat ik doe al aardig beschreven in dit draadje, maar tis inderdaad wel even zoeken inmiddels...  8)
Sowieso, wie wil weten hoe ik bepaalde dingen aangepakt heb, vraag gerust, daar zit ik hier voor zegmaar...  ;)

Floris

#719
Geen heel grootse vorderingen dit keer, ja er is wel aardig wat geklooid met olieverf en allerlei roest heeft nog wat drybrush gekregen en zo, maar dat valt niet meteen op zegmaar.
Wel is dit keer al het spul dat ik tot nu toe heb eens min of meer compleet neergezet, ook met stroom op de rails dus voor de grap eens wat heen en weer keutelen met de locjes enzo. Ik denk niet dat de boel lang zo blijft staan dus gauw een paar overzichtsplaatjes. Geen mooi licht dit keer helaas maar goed, je kan niet alles hebben....

IMGP6870 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6869 by Floris Dilz, on Flickr

en wat plaatjes weer terug op de grond...
IMGP6875 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6868 by Floris Dilz, on Flickr

en nog en doorkijkje dat later moeilijk gaat worden, daarom nu nog maar even een plaatje geknipt...
IMGP6859 by Floris Dilz, on Flickr