Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske


Floris

Jaaaaaaaaa errug lekker!  8)
Vooral dit.

Als je geen zin hebt in eindeloze hoeveelheden werk en je wilt ook nog met wat hoofdspoormaterieel terecht kunnen een ideaal stukkie voor de modelbaan.

mark7758

Ja. Dat spoortje is 40 meter lang en diende alleen om de loc even te laten staan, bij het omrangeren.

En locje is verdwenen.
Hint met een 55 moet je er niet staan. Rookt een beetje.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Kautenbach

Heerlijk gedaan Mark, andermans draadje vervullen met foto's van ouwe rommel ;D ;D

Hebbie  nog meer rotzooi van dat soort  ;D ;D

mark7758

Nee. Ik heb jou nog niet op foto.  8) 8)
Geintje.
Nee ik heb nog meer.
En ja ik heb onze Luc al een meer dan 1300 foto's gegeven.
Over FO -treinen hebben we samen met ATF Kinkempois een dubbel CD gemaakt. Daar staan ook meer dan 1500 foto's op.
Dus ik heb wel wat. Maar terug naar Floris en de volgende verslagen.  (ik moet nog veel leren om zo te kunnen bouwen.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Whis

#621
Hallo.

Na een collectie modelbouwontmoedigende beslommeringen ben ik weer beginnen prutten. Ondertussen houdt Floris jullie gelukkig goed bezig. Tof om de reacties te lezen inc. gave foto's die uit alle hoeken en gaten opduiken. Heerlijk!

Enfin. Ik ben verder gegaan met Rue de Boncelles. Meer bepaald het café. Niet identiek het café dat er staat, want ik vond een leuker exemplaar wat verder op in Seraing. De basis is het Artitec café, maar dan met een moderne pui. En omdat je het straks toch niet ziet moest er een interieur in komen.

De basis is een setje tafels en stoelen van Preiser; de rest is opgebouwd uit styreenstripjes.


In een restaurant in Luik zag ik een geweldig glas in lood werk met alle geneugden des levens: vreten, zuipen en dampende fabrieksschoorstenen. De intens slechte telefoonfoto heb ik ietwat toonbaar gemaakt zodat ie in het café een plaats kan vinden.


Het eindresultaat heeft meer weg van Edward Hopper's Nighthawks dan een Belgisch café. Soit, kan ik mee leven ;) Er ontbreken duidelijk nog glazen; dat Preiser setje moet ik nog eens zien te vinden. De eenzame drinker krijgt uiteraard ook nog een kleurtje.








En zo staat het straatje er nu bij:


Als toegift nog een tweetal deels omgebouwde en omgespoten service wagens die nog wachten op de laatste details en aanstippen van ruitenwissers e.d..




Floris

Zwaarste lijst op stubru (SLAYERRRRRR), bier, nootjes, nog gauw van alles in de verf knallen met vette vingers, nouja, half dan, andere keer verder maar hier vast een paar plaatjes met de telefoon bij wijze van halfzachte weekendupdate.
DSC_1175 by Floris Dilz, on Flickr
De brug boven de weg krijgt onderaan nog een helderblauwe vers geschilderde rand, zoals in het echt, al is ie in het echt ook alweer flink verknetterd zie ik nu. In model bij hoge uitzondering een keer vrij netjes.
https://www.google.nl/maps/@50.6102325,5.5160506,3a,34.8y,59.05h,104.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgMEdTicfehvLdB7TzbDF_Q!2e0!7i13312!8i6656?hl=en
Bovenop is een of ander hok verschenen met zo'n gaaskooi ernaast voor gasflessen ofzo. Er staat daar in het echt ook iets, heb ernaast gestaan en eromheen lopen wroeten maar geen foto's gemaakt maar er staat me bij dat het weinig bijzonders was dus gewoon muf electrahok met dat gasflessending ernaast om het nog een beetje sjeu te geven.
DSC_1177 by Floris Dilz, on Flickr
Dat brugdek staat nu nog in de zwarte onderlaag, wordt uiteraard nog lichtgrijs ofzo. Dan wel het spoorspul dat nu al roestkleur heeft wat afpklakken, of niet en gewoon overspuiten, zie wel waar ik zin in heb.
Overzichtje, soort van dan...
DSC_1178 by Floris Dilz, on Flickr
zo, dawassumweer. Meer bier. 8)

loebaske


sdz1976


Die straat doet het hem ook wel fameus hoor kwa sfeer!! 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

@Wieger
Een echte bruine kroeg in de industriebuurt die poogt "proper" te blijven. Kijk al uit naar de schildering en nog meer naar de verwering van die gebouwen.

@Floris
Pracht van een "gasflessenkot" dat je daar neer zet. Geschilderd met chipping of pin-painting?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

GDE

Wieger en Floris,  dit is echt prachtige modelbouw. Het ziet er allemaal zo echt en zo herkenbaar uit. Jullie modelbaan  straalt maximaal het Belgisch sfeertje uit. Ook rue du boncelles ziet er top uit. Vooral leuk zijn die uithangletters van dupont. Zoiets kom je heel weinig tegen op een Belgische modelbaan maar toont wel de sfeer van een Belgische stad.  Gewoon prachtig dat jullie dergelijke details erbij voegen.  Ik kijk uit naar het vervolg, de afwerking, het zien van jullie baan op de expo...

evan

Knap werk weer mannen!

Ik heb op het net nog een leuke link tegengekomen.  Het gaat hier over Ougrée, maar de sfeer en technische details leveren misschien nog inspiratie op.

http://tchorski.morkitu.org/9/ougree-04.htm

Op het einde van de fotoreportage  (P21 en 22 staan er talrijke overzichtsfoto's)

Via onderstaande link kan je nog vele andere sites terugvinden onderaan de pagina over staalindustrie en spoorwegen uit .be

http://tchorski.morkitu.org/2/3202.htm

Veel plezier ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Edsko Hekman


modelbaanHO

Het is een omgeving/sfeer die mij ook aantrekt. Mijn 2de werkgever was een bedrijf actief in de staalindustrie en ik heb daar 12 jaar gewerkt tot het bedrijf failliet is gegaan.

Na een bezoek aan Kinkempois in 2008 ben ik daar in de omgeving ook eens foto's gaan trekken.
Die kan je terugvinden op mijn website bij het menu "Grootbedrijf" --> "Staalindustrie".

Ik blijf dit draadje met veel belangstelling én bewondering volgen !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be