Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

sdz1976


Is weer een topwerk Floris!!

Eentje waar ik ook weer heel wat inspiratie uit put.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

Mooi spuitwerk, alleen vind ik de kleur van de muren inde hal veel te licht. Die zouden meer vervuild Mogen zijn.
Maar misschien ben je nog niet helemaal waar je wil zijn Floris.
Er komt in ieder geval al leven in de brouwerij.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

mocht die daar niet op je tafel staan het zou een echt stuk fabriekhal kunnen zijn ! ;)

Floris

Dank, mannen!

Citaat van: SuSke op 15 februari 2016, 16:11:35 PM
Mooi spuitwerk, alleen vind ik de kleur van de muren inde hal veel te licht. Die zouden meer vervuild Mogen zijn.
Maar misschien ben je nog niet helemaal waar je wil zijn Floris.
Er komt in ieder geval al leven in de brouwerij.
klopt, dit is slechts een tussenstand, dit is zegmaar de basiskleur van de stenen, de echte vervuiling komt nog. Op de foto's komt (ook afhankelijk van de instellingen van je scherm en zo) een en ander sowieso wat lichter over dan het nu in het echt is trouwens.

philippe_007

persoonlijk vind ik de kleur goed, nog wat vervuilen en het is zeker in orde....

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Nou, gelukkig hoefde je niet al te lang te wachten  8)

Zo staat een en ander dr nu bij. Binnenkant van de muren eerst met de airbrush schuin van boven een waasje gegeven met een mengsel van zwart en revell 87, wordt zo'n soort donkergrijsbruine industriestofkleur. Onderaan flink in de hoek met de vloer gespoten, rest van de gevel wat lichter, schuin van boven gespoten zodat het als stof op alle richeltjes komt te liggen. Omdat het daarna saai en vlak oogt met alleen zo'n spuitwaas nog eens flink over de wanden rommelen met een klein penseeltje met terpentine, zo trekt de verf weer wat meer in het rel;ief en wordt alles wat vlekkerig/groezelig en gaat de saaiheid eruit. Hoe licht/donker het nu is is wer lastig te zien op een foto maar geloof me, tis nu een stuk donkerder.  ;)
IMGP6629 by Floris Dilz, on Flickr

Dan de buitenkant, met buizen. Alle druip en viezigheid moet er nog op komen, wordt een beetje vergelijkbaar met het eerdere stukkie, maar dat doe ik volgend weekend wel als ik weer bij daglicht kan werken.

IMGP6625 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6628 by Floris Dilz, on Flickr

Bij mn vorige stukkie fabriek vond ik de vloer het minst gelukt van alles, saai, kleur niet lekker, weet niet, niet blij mee. Gelukkig staat er genoeg troep in om de aandacht af te leiden. Deze hal moest leeg worden, dus wat meer moeite in de vloer gestoken. Zoals te zien had deze hal vroeger een spooraansluiting, later kwam er een of andere machine te staan die daar nadat ie in onbruik is geraakt nog jaren een beetje olie stond te lekken en nu is de machine ook weg. Uiteraard ligt er nog een kabelgoot naar de machinefundering, het hele zootje is styreenhakwerk. Wellicht gaat zoiets beter in gips of plamuur ofzo want om dit zo met een scalpel uit te peuteren gaat wel, maar het is wat link omdat je vrij wat kracht moet zetten en je zit zeker vijf keer in je tengels te hakken op zo´n stukje. Ach, tis klaar, eind goed al goed.

IMGP6630 by Floris Dilz, on Flickr

Zo, dat wassumweer voor vandaag!

Stedahult

Mvh. Steef

Tjalling

Wow! Schitterend!
Betonvloer heel mooi geworden, die scheuren overtuigen echt.
Ook vind ik het kleurgebruik goed gelukt. De vuiligheid komt duidelijk van boven gedwarreld, zeg maar.

Wat ik een beetje mis is het stof dat overal ligt in zo'n fabriek. Ga je er nog een keer langs met pigmentpoeders ofzo? Niet zozeer op de muren, maar in de hoeken, bij de fundering enzo.
nu is het net of de vloer aangeveegd is voor de curator.  ;) Nog wel vuil, maar er ligt geen stof meer.

Groet,
Tjalling
 

Floris

ja, uiteraard komt er nog wat stof en verdwaalde troep in, maar dat komt later!

marctje

Je kan je fabriekje wel een paar weken op onze zolder laten staan, gegarandeerd de beste verwering met echt stof.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

SuSke

Spinnenwebben en stofnetten, een mooie uitdaging  8)

Het komt zeker wel in orde als ik dit zo zie Floris.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan