een klein prutsklusje tussendoor... in het kader van het is allemaal al hopeloos veel werk dus laat ik es kijken of ik me nog meer ellende op mn nek kan halen

Laatst es zo'n herpa-eend met extra kont gekocht, gewoon omdat het een vervelend ding is. Had m al eens wat met verf te grazen genomen maar nog steeds wilde het snuitje er niet als een eend uitzien. Erg vervelend. Nog maar es goed zitten kijken wat er nou mis is met die herpa. Sowieso zijn de lampen ruimschoots te groot, het grilletje zit een stuk te laag, de knipperlichten zijn te groot en zitten op de verkeerde plek en de bumper zit wat te laag. Verder mogen de punten op de bumper wel wat groter. Als je dan toch aan het hakken bent meteen maar een zooi gietnaden wegvijlen enzo... Zo staat ie er nu bij, ja molmige telefoonfoto's maar te lui om mn fatsoenlijke fototoestel te pakken.:
herpa 2cv 2 by
Floris Dilz, on Flickr
herpa 2cv 1 by
Floris Dilz, on Flickr
werkzaamheden: grill van het onderstel af gehaald, gat van de grill een stuk (een dikke millimeter) naar boven uitgevijld, grill in de kap gelijmd, gat onder de grille opgevuld met een stukkie styreen (ongeveer 1,2 mm). Verder de onderkant van de spatborden wat afgevijld en de bodem wat verbogen zodat de bumper wat omhoog kan. Niet veel, paar tiende vond ik zat.
Verder uiteraard lampen eraf, spatborden kaal gemaakt, nieuwe lampen gemaakt (maten zoals nu op mijn model: lamp 2,2 bij 1,5 mm, maat over de buitenkant van de lampen 13 mm, heb geen echte eend opgemeten maar wat zitten meten op foto's dus heilig zijn die maten niet) en gepoogd die zo goed mogelijk op de goede plek te krijgen.
Ter vergelijking de originele herpa uit ongeveer dezelfde hoek:
http://img01.cp.aliimg.com/imgextra/i1/81321212/T2MkawXg0XXXXXXXXX_!!81321212.jpgErg lastig dat een beetje modelbaan sowieso minstens 5 eenden nodig heeft, tis nog best een gepiel dit. Nouja, wie last heeft van woeste ambitie kan het ook es proberen... misschien eerst effe wachten tot de mijne in de verf staat en echt te zien is of het m een beetje is zo of dat er toch meer/andere dingen moeten gebeuren, het grilletje zelf is bijvoorbeeld nog wat laag en breed naar mn idee, zou wat "vierkanter" mogen qua verhoudingen, maar ik vond het wel weer even goed zo. Nu eerst vreten en de stuc rond het grilletje laten drogen en zo...