Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

Dank!  Ja tis nog even afwachten met dat huis, het zou met een week of wat allemaal rond moeten zijn maar dat dacht ik al een paar keer eerder. (zou er eigenlijk eind augustus al zitten) Als het nu wat wordt heb ik straks wel een hobbyruimte van 10 bij 4 meter. 8)

DFS

ziet er knap uit, wil niet achter jullie veren zitten, maar wanneer is de eerste geplande showdatum?  ;D

Floris

Als het klaar is, nouja, iets later waarschijnlijk...  ;D ja flauw nou en.  8)

raf

komt nooit klaar omdat je steeds weer nieuwe zaken wil toevoegen
dat is wel het voordeel van een kleine opzet dat je meer details kunt zetten tegen over een mega grote baan
ik heb 8X4X8 en daar is dus enorm veel landschap en bomen en struiken welke nadien kunnen ingeplant worden met gebouwen en dergelijke

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Ik probeer Floris te overtuigen om dit (of een gedeelte toch) te tonen op onze expo in 2016...
Helpen jullie me?  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 14 oktober 2015, 09:32:36 AM
Ik probeer Floris te overtuigen om dit (of een gedeelte toch) te tonen op onze expo in 2016...
Helpen jullie me?  :D

We zoeken naar een dwangmiddel... :)

;)

harolda


DFS

Hebben we het hier over de modelspoorexpo? Zou wel de moeite zijn inderdaad!  ;D

arnaud

Citaat van: doomslu op 14 oktober 2015, 09:32:36 AM
Ik probeer Floris te overtuigen om dit (of een gedeelte toch) te tonen op onze expo in 2016...
Helpen jullie me?  :D
Het moet ;)
Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

Floris

Citaat van: raf op 14 oktober 2015, 09:23:59 AM
komt nooit klaar omdat je steeds weer nieuwe zaken wil toevoegen
gr raf
Dat valt bij mij wel mee, ik ben nooit zo van het zeventien projecten half af laten slingeren, dat ik nu wat dingen half af heb weggezet zoals die energiecentrale is voor mij al vrij uitzonderlijk maar dat was gewoon praktischer... En die torpedowagen die na wat draaistelzijkantjes alweer gestrand is, das bewust, ik moet wat materieel-werk overhouden voor verderop in het project, houdt de afwisseling er lekker in.  ;) de GE-locs komen dus ook later aan bod.

Zoals ik al eens tegen Luc heb gezegd lijkt het mij prima om in 2016 vast wat gebouwen en/of andere rommel te laten zien, we kijken tegen die tijd wel wat er af is en enigszins veilig te vervoeren. Dat is eigenlijk het enige moeilijke punt aan dit verhaal, rondsjouwen met dit soort kwetsbaar spul heeft gewoon een risico en ik moet er niet aan denken dat de gebouwen alweer gemold zijn voor de baan ook maar ergens op begint te lijken, want dat is nogal dodelijk voor de motivatie... Maar goed, daar is vast wel wat op te vinden.
Ik zou zeggen, ik laat me graag overtuigen met lokmiddelen. Wieger ook trouwens. :P

doomslu

Gewoon een stevige kist er rond bouwen, Floris.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Floris

Denk eerder aan opprikken op een stuk schuim... maar goed, regelen jullie dat bier nou maar.  ;D 8)

doomslu

Citaat van: Floris op 14 oktober 2015, 12:28:46 PM
Denk eerder aan opprikken op een stuk schuim... maar goed, regelen jullie dat bier nou maar.  ;D 8)
Staat al op de bestellijst!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Floris

goedzo. Ik hoorde wieger iets sputteren dat klonk als chimay tripel dacht ik...  ;D
Qua serieus, dank voor jullie enthousiasme want dat is wel fijn motiverend!
Goed, vandaag veel werk en weinig bier, nouja, dat leverde tussen de bedrijven door wel de eerste gietingen van de ertsbakkies op. Net even gauw twee stuks in elkaar geprakt, passing was erg goed, maar bij zulke verse mallen is dat eigenlijk nooit een probleem, dat komt later pas. We gaan het wel zien... deze zijn vast binnen  8)

ertsbakkie 1 by Floris Dilz, on Flickr

ertsbakkie 2 by Floris Dilz, on Flickr

en nu mn nest in.

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1