Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

raf

heb je de lijm reeds proberen te kleuren voor je hem opbrengt
dan zie je geen lijm resten meer maar gekleurde lijm wat dan op aarde trekt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Floris

pfoe, even weekje griep, afgelopen weekend een tentoonstelling met het poolse spul en de zaak ligt zomaar een week of twee stil... Maar goed. Mn gereedschap zit nog ingepakt (als ik ergens sta met een baan heb ik altijd genoeg spullen bij me om zowat terplaatse een loc te bouwen, al heb ik dat alles tegenwoordig gelukkig nooit meer nodig maar je weet maar nooit) dus maar eens zien wat er nog overblijft aan klusjes waar ik nu even rustig aan kan prutsen zonder teveel ambitie, want los van missend gereedschap is de concentratie dr ook niet echt. Het was in elk geval een leuk weekend, zeker omdat we dit keer het naar stoomlocs snakkende publiek steeds met dit ding konden lastigvallen:

sa108 002 stefanowo by Floris Dilz, on Flickr

maakt ons toch al intens grauwe en niet leuke baantje nog wat troostelozer. 8)

Voor vandaag maar verder de bak met losse troep vullen, wat willekeurig gietwerk dat over was op het werk (geloof dat het stukken schip zijn) in de roest en bladderverf zetten, kan wel door voor vage stukken machine ofzo... Heb nu al een aardig doosje met voorgeschilderde pallets, stoelen, flessen, kratten, autobanden en allerlei nondescripte rotzooi. Mag nog veel meer bij, dus laat ik maar es kijken om hier een gewoonte van te maken  ;)

DSC_0359 by Floris Dilz, on Flickr

Dirky

super werk... gewoon super!

je clavier is blijkbaar ook geweathered?  :D

Floris


philippe_007

al een geluk dat uw pintje leeg was :-) zou zonde zijn

Stieven76

Citaat van: Floris op 07 september 2015, 15:27:50 PM
niet alleen m'n clavier...  ;D
De bron van alle ellende... by Floris Dilz, on Flickr

Dat moet zowat de rommeligste werkplaats zijn die ik ooit al gezien heb  ;D ;D ;D
Maar ze produceert dan wel prachtige resultaten.  ;)

raf

daar zou ik me dus 100% in thuis voelen zie
want als ik een boot aan het bouwen ben dan "laat ons zeggen"is mijn werk plaats in de zelfde staat van orderlijkheid
en daar ik steeds aan een boot bezig ben tja ziet ze der dus 99.99% van de tijd zo uit hé
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

philippe_007

Enkel een genie vindt zijn weg terug in chaos :-)  Je zou mijn werkkamer eens moeten zien   8)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: philippe_007 op 07 september 2015, 17:47:46 PM
Enkel een genie vindt zijn weg terug in chaos :-)  Je zou mijn werkkamer eens moeten zien   8)
bescheidenheid siert je schijnbaar ook niet !  ;D ;) ik ken je en ook dat rode was mij in ieder geval niet opgevallen !  ;D

philippe_007

Hey Peter,

Ik heb toch niet gezegd dat mijn werkkamer een chaos is  :P
Heb enkel gezegd dat je het zou moeten zien, dat het een chaos is heb jij er van gemaakt  ;D

Metpetergaathetbeter

Citaat van: philippe_007 op 07 september 2015, 18:49:55 PM
dat het een chaos is heb jij er van gemaakt  ;D
Hey, Ph., insinueren en achteraf ontkennen, jij lijkt wel een politieker  ;D ;) en nu naar de AMSAC ;)

Floris


Floris

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat heb laten horen, maar dat wil niet zeggen dat er niks is gebeurd.... (al is het minder dan ik zou willen, maar ja, er moeten ook nog andere dingen gebeuren zoals een huis kopen enzo... wat een gezeur is dat zeg. En dan hopelijk snel ook nog nog al mn zooi verhuizen enzo)
Maar goed, de voortgang. Inmiddels heb ik de oversteek gemaakt en begint er aan de andere kant van de bruggetjes wat te ontstaan, resten van oude opslagsilo's, allemaal niet meer compleet en knap onduidelijk. Wel leuk om een beetje aan te klooien, de ruwbouw staat al aardig. Binnenkort aan de gang met de golfplaathut die er bovenop staat:
IMGP6338 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6339 by Floris Dilz, on Flickr

en een indruk van hoe het moet worden... Bij mij wordt de hele situatie wat iingekort want ook op een baan van 10 meter heb je ruimtegebrek. ;D


Morgen wordt ook een interessante dag.... hopelijk de eerste gieting van het drieassige ertswagentje! Maar nu eerst naar de tandarts mn hoofd laten uitdremelen.   :-X
Dat was m weer...

Steam.N

Alweer erg mooi, Floris.  Zowel vormgeving als schilderwerk !  8)
Mijn vingers jeuken om snel aan een gelijkaardig project te starten voor mijn thuisbaan  ;)
Maar eerst afmaken waaraan ik nú mee bezig ben.

Blijf maar je vooruitgang tonen !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

sdz1976

Kan ik me zo voorstellen Floris, dat dat een heel gedoe is.
In elk geval 2 maal proficiat: Voor de aankoop van je nieuwe woonst (met heel veel ruimte voor de hobby :) )

En met de vooruitgang, die toch ook weer heel knap is.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1