Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Metpetergaathetbeter

alsof het niks is ........man, man wat bestaan er toch heel bescheiden modelbouwers 8) ;D ;).

DFS


Floris

Tis lekker weer, dus naast chagrijnig binnen zitten en decoder vervangen en een kortsluiting uit het kalfje van de 85 peuren ook nog even naar buiten geweest voor wat plaatjes:
IMGP6131 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6129 by Floris Dilz, on Flickr

De machinist, Bernard Dujardin (of verzin iets anders dat wat waals klinkt) met zn snor.
IMGP6126 by Floris Dilz, on Flickr

Bakkie bier voor onderweg en de boodschappen voor vanavond... Heb daar ook wel locjes met een fiets op de omloop gezien, niet zo gek gezien de afstandenop die terreinen soms... doe ik bij een andere. Jammer genoeg zaten er geen gele kratjes (jupiler!) in mn set kratjes van preiser... geel schilderen kan, maar rood staat mooier op zo'n gele loc en een bierkratje moet nou juist wel zo'n vieze plasticglans en beetje doorschijnendheid hebben.
IMGP6124 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6134 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6137 by Floris Dilz, on Flickr


DFS

Ik val in herhaling, maar is een echt geslaagde realisatie!

TBCédric

Het ziet er echt knap uit! Daar kunnen we allemaal een puntje aan zuigen! (Vooral ik  ::) )

Sta steeds versteld als er een nieuwe update is! Ik volg in stilte verder.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

SuSke

Die rode bak is dan voor dat Belgische bier zeker: Mijn thuis is waar mijn Stelle staat.
Zo voelt Bernard Dujardin zich ook een beetje thuis op het werk  ;)

Weer goed bezig Floris, we kwijlen met de rest van de bende mee...  :P :P :P
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

#277
in Nederland zou het ook een bak Jus d'orange kunnen zijn ! nee alle gekheid op een stokje, Floris steeds weet je ons te verbazen !  ;D ;)


TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

bollen neus


Kautenbach

Onnavolgbaar mooi weer Floris,

Vraagje, je hebt de buffers tussen de beide locs nu niet aangebracht, is dat zo ook in t grootberijf? (Zal ongetwijfeld,viel me ineens op)

Leuk diorama voor de mini baantjes wedstrijd op de volgende expo ;)

Floris

Dank mannen!  :)

Het klopt dat er geen buffers op de normale plaatsen zitten tussen beide helften. Er zitten wel korte uitsteeksels, ik denk dat die bedoeld zijn om de loc te kunnen hijsen na een ontsporing. (vaak hijsen ze locs aan de buffers)
Hier een plaatje:
https://www.flickr.com/photos/alex-leroy/6178997700/in/album-72157626382241416/
Er zit dus de normale schroefkoppeling, daar onder een enkele middenbuffer en een paar veiligheidskettingen ernaast. Bij mij is het gewoon een ingekorte beugelkoppeling, gewoon omdat het makkelijk is en de koppeling via de nem-zwaluwstaart de bovenbouw op het onderstel houdt. (bufferbalk hoort bij de bovenbouw, koppeling steekt door in het onderstel)

Stedahult

Je hebt geen Kleinbahn koppelingen gebruik tussenin?
Die zijn erg fijntjes, heb je interesse kun je ze zo krijgen.
Mvh. Steef

Floris

ja, zijn ingekorte kleinbahn-beugeldingen. Das het enige type dat je fatsoenlijk kunt inkorten trouwens, omdat het 1 staafje plastic is. Kun je dus een gat in boren en de twee helften aan elkaar zetten met een stuk metaaldraad erin.

krisds

wow, prachtige dingen....Die cockerills zien er geweldig uit. Dat kratje bier heb ik nog niet gezien op een loc, maar ik heb wel al enkele andere dingen gezien op het bordes. hendels voor wissels ingewerkt in de straat om te leggen, lange ronde balk om snel te kunnen ontkoppelen bij het rangeren, eindseinen, rugzakken, helmen...eigenlijk gek dat niemand dat namaakt in model. Het zal ook wel aan het feit liggen dat er niet veel locs een bordes hebben. Over de gebouwen schieten de woorden te kort...